2016102694743746520a
می خواهیم در این مطلب شما را با روش تهیه انواع شیک های پروتئینی آشنا کنیم پیشنهاد می کنیم این نوشیدنی های بسیار خوشمزه و مقوی را برای فرزندانتان تهیه کنید و آن ها را از املاح و موادمعدنی و پروتئین های مختلف بهره مند سازید ان ها برای رشد بهتر و تقویت حافظه شان نیازمند دریافت این مواد معدنی خوراکی هستند. روش تهیه شیک پروتئین ادویه پای کدو تنبل،شیک پروتئین بادام و توت فرنگی،شیک پروتئین قهوه فندقی،شیک پروتئین زغال اخته و افرا و شیک پروتئین پاپایا و زنجبیل در این مطلب آموزش داده می شوند.

یک شیک پروتئین بعد از تمرین راهی عالی برای دریافت تمام مواد مغذی است که شما برای انرژی دادن به بدن و جایگزین کردن مایعات از دست‌رفته پس از یک تمرین شدید نیاز دارید. در مقاله امروز ما دستور تهیه چند شیک پروتئین خوشمزه را بیان می‌کنیم که شما عاشق آنها خواهید شد.

شیک پروتئین بادام و توت فرنگی

برای تهیه این شیک،  ۱فنجان شیر بادام، ۱ فنجان توت فرنگی یخ زده، ۱ عدد موز یخ زده، ۲ پیمانه پودر پروتئین با طعم توت فرنگی یا وانیل،  و  تکه ‌های یخ لازم داریم.

تمام مواد را در یک مخلوط کن با هم ترکیب کنید و تا زمانیکه یکدست شود، به مخلوط کردن ادامه دهید. تکه ‌های یخ را به تدریج اضافه کرده و مخلوط کنید. آن را در یک لیوان بلند سرو کنید و لذت ببرید.

نکته: شما می‌توانید برای تغییر غلظت این شیک، شیر بادام بیشتری نیز اضافه کنید. همچنین می‌توانید بجای شیر بادام از شیر نارگیل استفاده کنید. اگر از پودر پروتئین وانیلی استفاده می‌کنید، می‌توانید برای قوی‌تر کردن طعم میوه توت، یک قطره شربت توت فرنگی اضافه کنید.

شیک پروتئین ادویه پای کدو تنبلبرای تهیه این شیک،  ۱ قوطی پوره کدو تنبل خالص، ۴ قاشق ماست وانیلی یخ زده، ۱ فنجان شیر کم‌چرب، نصف قاشق چایخوری ادویه پای کدو تنبل، مقدار کمی‌جوز هندی، خامه زده‌شده و شکر شیرینی پزی(اختیاری) لازم داریم. تمام مواد تشکیل دهنده را بجز جوز هندی و خامه زده‌شده در یک مخلوط کن با هم مخلوط کنید.

تا زمانیکه یکدست و کف‌دار شود، آن را مخلوط کنید. شیر بیشتری اضافه کنید تا به غلظت مورد نظرتان برسید. این مخلوط را به یک لیوان بلند منتقل کنید و روی آن مقداری خامه زده‌شده و کمی‌جوز هندی بریزید.

نکته: می‌توانید به جای ماست یخ‌زده از بستنی وانیلی کم‌کالری یا کم‌چرب استفاده کنید.

شیک پروتئین قهوه فندقیبرای تهیه این شیک ۱ فنجان مخلوط قهوه سرد فندقی، نصف فنجان شیر نارگیل کم چرب، ۲ پیمانه پودر پروتئین  شکلاتی، نصف موز یخ‌زده و یک مشت فندق بو‌داده نیاز داریم. تمام مواد تشکیل‌دهنده را با استفاده از یک مخلوط‌کن با قدرت بالا، با هم مخلوط کنید و برای چند دقیقه به هم بزنید. تا زمانیکه فندق ‌های بوداده‌شده، کاملا ریز شوند، به مخلوط کردن ادامه دهید. آن را در یک لیوان بلند سرو کرده و لذت ببرید.

نکته: شما می‌توانید بجای شیر نارگیل از شیر بادام یا برنج استفاده کنید.

شیک پروتئین زغال اخته و افرابرای تهیه این شیک نصف فنجان ماست کم چرب یا پنیر کاتیج، ۱ پیمانه پودر پروتئین وانیلی، نصف فنجان زغال اخته یخ زده، نصف قاشق چایخوری عصاره افرا، نصف قاشق چایخوری پودر تخم کتان، شیرین کننده مورد علاقه شما، ۱۰ تکه یخ و یک چ‌هارم فنجان آب مقطر نیاز داریم.

در یک مخلوط‌کن، تمام مواد تشکیل‌دهنده را به جز شیرین‌کننده اضافه کنید و تا زمانیکه کف دار و یکنواخت شود، مخلوط کنید. اگر این شیک بیش از حد آبکی است، فقط یخ بیشتری اضافه کنید. اگر بیش از حد غلیظ است، غلظت آن را با اضافه کردن آب‌مقطر بیشتر، تنظیم کنید. بعد از مخلوط کردن ن‌هایی، شیرین‌کننده مورد علاقه تان را اضافه کنید.

نکته: شما می‌توانید با اضافه کردن یک مشت اسفناج یا کلم، آنتی اکسیدان‌‌های شیک پروتئینی‌تان را افزایش دهید. این سبزیجات، طعم شیک را به هیچ وجه تغییر نخواهند داد.

شیک پروتئین پاپایا و زنجبیلبرای تهیه این شیک، نصف فنجان پاپایای تازه که قطعه قطعه و خنک شده، ۱ فنجان یخ، نصف فنجان ماست یونانی ساده بدون چربی، ۲ قاشق چایخوری زنجبیل تازه پوست‌کنده و قطعه‌قطعه شده، عصاره لیموی تازه، ۱ قاشق چایخوری شهد آگاو و یک شاخه کوچک نعناع نیاز داریم. در یک مخلوط کن، تمام مواد به جز شهد آگاو را اضافه کنید.

تا زمانیکه به غلظت مورد نظرتان برسید، به مخلوط کردن ادامه دهید. پس از آن می‌توانید شیرین‌کننده را اضافه کنید و مزه آن را تنظیم کنید. اگر شهد بیش از حد اضافه کردید، کمی‌آب بریزید.
وب‌سایت تناسب اندام

ارسال شده در 7 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • نکاتی برای کسانی که به تازگی گیاه خواری در پیش گرفته اند
  • رابطه با درمانگر در بیماران افسرده
  • ای بی بلای جای کودکان
  • املت سیر کننده برای رژیم ها
  • در طول روز ، چه ساعتی میوه بخوریم؟
  • بیماری آلزایمر راباهم مرور میکنیم
  • رابطه چاقی با کم‌کاری تیروئید
  • جرات بیان کلمه نه !
  • ذکر خاطرات و تاثیرات مثبت آن
  • سم زدایی پوست به چه طریقی انجام می شود؟
  • پیش زمینه های آلزایمر را بشناسید
  • شیوه تازه برای مبارزه با سوء تغذیه ابداع شد
  • شیوه های جدید برای کمک به رشد عضلات در افراد مسن
  • صد نکته تغذیه ای برای تناسب اندام
  • بر هورمونهای زنانه کافئین چه تاثیراتی دارد
  • محبوبترین ها

  • کنسرو ها تهدید برای سلامتی ما
  • نکاتی جالب و مهم درباره ی دشمنان لاغری
  • شگفت انگیزترین پروتئین ها را بشناسید
  • ماکارونی نخورید تا دچار نفخ شکم نشوید
  • بیشترین مقدار آمینو اسید در چه مواد غذایی وجود دارد
  • چربی خون بر چند نوع است
  • اگر مشکل نفخ دارید از این خوراکی ها دوری کنید
  • تناسب اندام و انواع بدنها
  • مواد غذایی ایجاد کننده بوی دهان
  • فایده های درمانی سرکه بالزامیک
  • بررسی وعده ی غذایی صبحانه و بهترین مواد غذایی برای این وعده
  • مصرف روغن های خوراکی با رعایت این نکات
  • شما چطور غذا می خورید ؟ از روی اصول یا خیر ؟
  • محافظت بیشتر از بدن با استفاده از رژیم های متعادل
  • مراقب برچسب های مواد غذایی باشید!
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است