مواد غذایی مقوی مکمل طبیعی دوپینگ خستگی تقویت بدن
مواد خوراکی بسیاری وجود دارند که دارای مقادیر بسیار بالای انرژی هستند این مواد می توانند انرژی زیادی را به بدن شما هدیه کنند و از خستگی آن جلوگیری نمایند. احساس خستگی حسی ناشی از عدم وجود نیروی کافی برای ادامه فعالیت در بدن است به همین سبب با مصرف این مواد غذایی با خستگی خداحافظی کنید.

معمولا زنان بیش از مردان دچار احساس خستگی می شوند بطوریکه در بین زنان 18 تا 44 سال، زنان حدودا دو برابر مردان (15.7 درصد در مقابل 8.7 درصد) احساس خستگی مفرط می کنند.
متخصصان تغذیه معتقدند خوردن مواد مغذی کامل موجب تامین سوخت بدن ما می شود و انرژی روزمره ما را تامین می کند. در ادامه به 4 ماده خوراکی که با خستگی مقابله کرده و موجب افزایش انرژی بدن می شوند اشاره می شود.
مغزیجات آجیلی
مغزیجات منبع غنی انرژی و سرشار از پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و چربی های سالم هستند. ماکادمیا یا فندق استرالیایی دارای بیشترین میزان چربی اشباع در بین تمام مغزیجات دیگر است، بطوریکه 80 درصد محتوای چربی آن، مونواشباع بوده، موجب کاهش تری گلیسیریدها شده و تاثیرات مفیدی برای کلسترول LDL و HDL دارد.
جو دوسر
جو دوسر یک فیبر محلول است که از افزایش ناگهانی قند خون در اواخر روز مقابله می کند. از آنجائیکه این ماده خوراکی در دستگاه گوارش حل نمی شود، همچون یک فیلتر در مقابل جذب قند و چربی ها عمل می کند.
جو دوسر مملو از فیبر و تاحدودی پروتئین است که هر دو در احساس سیری نقش دارند. همچنین حاوی کربوهیدرات های باکیفیت است که در بدن به شکل گلیکوژن ذخیره شده و سوخت مغز و ماهیچه ها را تامین می کنند و در نتیجه سطح قندخون در کل روز ثابت می ماند.
شیر
شیر آب بدن را تامین کرده و به حفظ تعادل الکترولیتی به هنگام تعریق کمک می کند. طبق مطالعه سال 2012، نوشیدن کازئین، پروتئین موجود در شیر، به هنگام شب و قبل از رفتن به رختخواب موجب شل شدن ماهیچه ها و ایجاد خوابی آرام می شود.
هندوانه
این میوه تابستانی از احساس بی آبی یا احساس خستگی ممانعت می کند. با وجود 92 درصد میزان آب، سوخت بدن را تامین می کند و منبع خوب آب برای مقابله با احساس خستگی است. به علاوه هندوانه حاوی اسیدآمینه موسوم به L-citrulline است که در کاهش حس خستگی نقش دارد.

منبع: سلامت نیوز

ارسال شده در 6 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • مهار احساس گرسنگی درروزه داری
  • برای درمان خشکی لب این راهکارها را بخوانید
  • درمان خودسرانه درد و پیامدهای مضر آن
  • واکسن اچ پی وی و تاثیرات درمانی مربوط به آن
  • صابون های سازگار با محیط زیست
  • چگونه راهی را برای پیشگیری از پیری پوست پیدا کنیم؟
  • بعد از تابستان پوستتان را با این ماسکها جوان کنید
  • شنا کردن در آب استخر و تهدید سلامت شما!
  • کار چندشیفته و این آسیب ها
  • ۳ تاثیر باورنکردنی مادر، بر سلامت فرزند
  • درمورد کالری‌سوزی باورهای نادرست را بخوانید
  • معجزه ی میوه ها در درمان عفونت ادراری
  • در محل کار با این ترفندها آرام شوید
  • دیدگاه طب سنتی درباره خواب
  • شادی عمال اصلی ایجاد مقاومت در برابر بیماری ها
  • محبوبترین ها

  • بحث ها و مشاجرات زناشویی
  • سلامتی روان مرتبط با خورد و خوراک
  • نحوه نگارش با تایپ صفحه کلید بیانگر شخصیت شماست
  • اصول پیروزی در این دست مصاحبه ها
  • چطوری شخصیت انسان بر روی وزن ما تأثیر می گذارد (قسمت دوم)
  • علاقه به خود یا خودشیفتگی، مسئله این است!
  • فضولی در زندگی زناشویی
  • تعریف گوناگون هیجان
  • این موضوعات استرس را در دانش آموز تشدید می کند
  • افزایش انرژی خانم ها با این مواد طبیعی و ساده
  • برطرف کردن مشکلات روحی مربوط به امتحانات
  • مضرترین تفکرات مرگ آور
  • میزان پول دوستی شما تا چه حد است
  • بهترین و برگزیده ترین روش های انتقاد
  • شطرنج چه تاثیری بر روی ذهن کودک می گذارد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است