picsart_1477605095660
مواد خوراکی بسیاری وجود دارند که دارای مقادیر بسیار بالای انرژی هستند این مواد می توانند انرژی زیادی را به بدن شما هدیه کنند و از خستگی آن جلوگیری نمایند. احساس خستگی حسی ناشی از عدم وجود نیروی کافی برای ادامه فعالیت در بدن است به همین سبب با مصرف این مواد غذایی با خستگی خداحافظی کنید.

معمولا زنان بیش از مردان دچار احساس خستگی می شوند بطوریکه در بین زنان 18 تا 44 سال، زنان حدودا دو برابر مردان (15.7 درصد در مقابل 8.7 درصد) احساس خستگی مفرط می کنند.
متخصصان تغذیه معتقدند خوردن مواد مغذی کامل موجب تامین سوخت بدن ما می شود و انرژی روزمره ما را تامین می کند. در ادامه به 4 ماده خوراکی که با خستگی مقابله کرده و موجب افزایش انرژی بدن می شوند اشاره می شود.
مغزیجات آجیلی
مغزیجات منبع غنی انرژی و سرشار از پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و چربی های سالم هستند. ماکادمیا یا فندق استرالیایی دارای بیشترین میزان چربی اشباع در بین تمام مغزیجات دیگر است، بطوریکه 80 درصد محتوای چربی آن، مونواشباع بوده، موجب کاهش تری گلیسیریدها شده و تاثیرات مفیدی برای کلسترول LDL و HDL دارد.
جو دوسر
جو دوسر یک فیبر محلول است که از افزایش ناگهانی قند خون در اواخر روز مقابله می کند. از آنجائیکه این ماده خوراکی در دستگاه گوارش حل نمی شود، همچون یک فیلتر در مقابل جذب قند و چربی ها عمل می کند.
جو دوسر مملو از فیبر و تاحدودی پروتئین است که هر دو در احساس سیری نقش دارند. همچنین حاوی کربوهیدرات های باکیفیت است که در بدن به شکل گلیکوژن ذخیره شده و سوخت مغز و ماهیچه ها را تامین می کنند و در نتیجه سطح قندخون در کل روز ثابت می ماند.
شیر
شیر آب بدن را تامین کرده و به حفظ تعادل الکترولیتی به هنگام تعریق کمک می کند. طبق مطالعه سال 2012، نوشیدن کازئین، پروتئین موجود در شیر، به هنگام شب و قبل از رفتن به رختخواب موجب شل شدن ماهیچه ها و ایجاد خوابی آرام می شود.
هندوانه
این میوه تابستانی از احساس بی آبی یا احساس خستگی ممانعت می کند. با وجود 92 درصد میزان آب، سوخت بدن را تامین می کند و منبع خوب آب برای مقابله با احساس خستگی است. به علاوه هندوانه حاوی اسیدآمینه موسوم به L-citrulline است که در کاهش حس خستگی نقش دارد.

منبع: سلامت نیوز

ارسال شده در 6 آبان 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • گوزلمه سیب زمینی
  • شیرینی ادویه دار کشمشی
  • لباس های ضد سرطان زنانه و وِیژگیهای ان
  • تدارک ویژه مسئولین وزارت بهداشت برای اربعین
  • مصرف این موارد در حاملگی ممنوع است
  • پیامدهای ناشی از برونشیت
  • آسیب زنندگان به خواب را بشناسید
  • درمان سینوزیت به روش طب سنتی
  • رولت بقچه پنیری
  • دانستنی های ضروری درباره پوکی استخوان
  • کاهش استروژن و این تاثیرات منفی در بدن
  • گل گاوزبان و این مصارف
  • نوبرانه های روانگردان ها
  • پژوهش های جدید برای نارسایی کلیه
  • افراد بی تحرک و احتمال سکته قلبی
  • محبوبترین ها

  • بهترین رژیم غذایی برای آمادگی قبل از مسابقات ورزشی
  • فواید فیزیولوژیکی سرد کردن
  • حرکات دیوانه وار و تکنیک های مرتبط با آن
  • فواید ورزش بدنسازی با تکرار بالا
  • برای افزایش سایز عضلات و قدرت سیستم تمرینی (۹۶۳)
  • آموزش تصویری یوگا برای درمان بی خوابی
  • 6 کار زمان خواب که به کاهش وزن شما کمک می کند
  • بهترین زمان فعالیت ورزشی برای بیماران قلبی
  • آیا با ورزش کردن می‌شود چربی‌ ‌های شکم را از بین برد؟
  • مواردی برای پیشگیری و درمان صدمات ناشی از ورزش
  • اگر کمر دارید با این حرکات یوگایی درمان کنید
  • در هفته بیش از ۹ ساعت دوچرخه سواری نکنید
  • با انجام روزانه یوگا بیماری اسکولیوز بهبود می یابد
  • بهترین ورزشهایی که می‌توانید در کنار دریا انجام دهید
  • نادرست ترین رفتارها پس از ورزش
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است