فلفل قرمز: دارای ترکیبی به نام کپسایسین است. این ماده بدن را گرم و به شما کمک می ‌کند کالری اضافی را بسوزانید. متخصصان کاهش وزن توصیه می کنند که فلفل را به سوپ، سس و برنج اضافه کنید تا قابلیت چربی‌ سوزی رژیم غذایی ‌تان را افزایش دهید.
چای سبز: حاوی ترکیبی موسوم به اپیگالوکتشین‌گالات است؛ آنتی اکسیدانی که باعث می‌ شود بدنتان بهتر از هورمون طبیعی و ناقل عصبی نوراپی‌ نفرین استفاده کند. اثر اصلی نوراپی‌ نفرین در متابولیسم، دادن پیغام جهت سوزاندن سلول ‌های چربی و انرژی ذخیره شده است.
جو دوسر: سرشار از فیبر است و وقتی بدن می‌خواهد غلات غنی از فیبر را تجزیه کند،‌ در طی مراحل هضم آن دو برابر انرژی مصرف می ‌کند و کالری می سوزاند. همچنین فیبرهای رژیمی،‌ اشتهای شما را تنظیم می ‌کند و به شما حس سیری طولانی ‌مدت می دهد.
گریپ فروت: یکی از بهترین صبحانه‌ های چربی سوز، نصف گریپ‌فروت و یک فنجان قهوه است. این شروع عالی برای روزتان است، به خصوص اگر 2 ساعت بعد از آن دومین صبحانه خود را، که غذایی سرشار از فیبر و پروتئین است، ‌بخورید. گریپ ‌فروت به بدن کمک می‌ کند چربی و کلسترول را حل کند و مانع از سخت شدن رگ ‌های قلب می‌ شود.
بوقلمون و مرغ: این دو ماده غذایی در چرخه رژیمی به عنوان رژیم دارای «اثر بالای ترموژنیک» شناخته می ‌شوند. بوقلمون و مرغ هر دو کالری کمتری از گوشت گاو دارند.
عدس: سرشار از پروتئین است و چربی خیلی کمی هم دارد. در واقع کمترین چربی را در میان غذاهای سرشار از پروتئین دارد. همچنین مصرف یک وعده آن،‌ 35 درصد نیاز روزانه آهن را تامین می کند.
ماهی: برخی ماهی‌ های خاص سرشار از اسید چرب امگا 3 هستند،‌ که با افزایش متابولیسم موجب از بین رفتن چربی‌ها می ‌شوند. عملکرد رژیمی اسید چرب امگا 3 مانند پروتئین است. امگا3 بدن را مجبور به چربی ‌سوزی بیشتر می‌ کند و اشتها را در طول روز کنترل می‌ کند.
سیب: یک سیب اندازه متوسط، تنها 80کالری دارد و دارای همه انواع آنتی ‌اکسیدان ‌ها است. از آنجایی که سیب سرشار از آنتی ‌اکسیدان است، موجب بهتر شدن جریان خون و ساختن ماهیچه‌ های قوی ‌تر و سالم‌ تر می‌ شود. به عنوان یک قانون کلی، معمولا سیب‌ های دارای پوست تیره‌ تر را انتخاب کنید. هرچه پوست سیب تیره‌ تر باشد، آنتی ‌اکسیدان و اثرات چربی ‌سوزی آن بیشتر است.منبع: الودکتر

ارسال شده در 7 آبان 1395 توسط writer.m با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • حرکات دیوانه وار و تکنیک های مرتبط با آن
  • با کدام ویتامین ها گودی و تیرگی زیر چشم از بین می رود؟
  • فینگر با برش خیار
  • ترفندهای کمتر خرید کردن
  • راه حل طب سنتی برای وسواس
  • علت روانشناسی مزاحمت های کوچه و بازاری
  • مراقبت در برابر سرطان سینه با این رژیم
  • بد فرم شدن بافت پستان و درمان آن
  • آیا سبک فرزند پروری والدین می تواند عامل ابتلای فرزندان به مشکلات عاطفی باشد؟
  • افزایش خوش شانسی و انرژی مثبت
  • ویتامین های ضروری برای بانوان سالمند و خواص هریک
  • تماشای فیلم‌های مستهجن مغز را کوچک‌تر می‌کند!
  • با این نوشیدنی ها از ریفلاکس معده جلوگیری کنید
  • از بردن تیغ به سمت موهای نوزاد خودداری کنید
  • تغذیه ی نوزادان با بادام زمینی و چگونگی انجام شدن آن
  • محبوبترین ها

  • نوشیدن نوشابه را قطع کنید
  • نکات جالب پخت و پز اصولی امروز
  • رفع سرماخوردگی با مصرف موز
  • با خواص باور نکردنی آناناس آشنا شوید
  • آیا سویا می تواند جایگزین مناسبی برای شیر باشد؟
  • بهترین و سالم ترین منابع پروتئین
  • اگر ترس از چاق شدن دارید ، سالم غذا خوردن را بیاموزید
  • منیزیم ضروری است ، آن را فراموش نکنید
  • خانم های باردار لطفا ورزش کنید
  • ده روش معجزه آسا برای لاغری
  • این 10 چهره معروف این 10 عادت غذایی را دارند
  • نگاهی اصولی به رژیم ماکروبیوتیک
  • سرنخهایی پیرامون بازسازی سیستم ایمنی بدن
  • اهمیت استفاده مناسب اطفال از انواع خوراکی ها
  • نکاتی مهم و خواندنی برای افراد لاغر
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است