Multicolor circle of flip flops on grass.

 

استفاده از صندل های لاانگشتی اگر چه در ظاهر باعث احساس راحتی پاهای شما می شود ولی در واقع به پاهای شما صدمه وارد می کند.هنگام پوشیدن این صندل ها شما مجبورید برای نگه داشتن صندل ، انگشت پاهایتان را جمع کنید این وضعیت سبب می شود پاهای شما در حالت طبیعی خود نباشند و فشار بیشتری به پاهایتان وارد شود و نمی توانید قدم های راحت و روان بردارید.

خودتان ببینید کفشهایتان را دربیاورید. یک قدم بردارید، توجه کنید که چگونه پای میانیتان و انگشتانتان در پایان، هنگامیکه پاشنه پایتان از زمین جدا میشود، خم میشوند. اکنون به آرامی انگشت پاهایتان را جمع کنید، آنها را به سمت پایین رو به کف پایتان خم کنید. قدم دیگری بردارید. احساس قبلی را ندارید، درست است؟ پای شما سفت تر میشود، و این قدم مانند قدم قبلی روان نخواهد بود. این اتفاق زمانی می افتد که صندل لاانگشتی پوشیده اید.

این فشار ثابت، گام های شما را تغییر میدهد و سرانجام موجب مشکلات ماهیچه ای درکف و ساق پاهایتان میشود و میتواند منجر به وضعیت دردناک التهاب فاسیای کف پا در هنگام دوییدن شود. با هر قدم، درد تیز تیرکشنده ای در پایین پاشنه هایتان احساس خواهید کرد. در موارد شدید، صندل لاانگشتی ممکن است حتی منجر به سایر مشکلات پایین تنه مانند درد زانو شود.ما باید این حقیقت را بپذیریم، صندل لاانگشتی جزء وسایل پرکاربرد است، پس آنها را بپوشید اما، مسافتی که می خواهید با صندل ها طی کنید را محدود کنید. کچیجان میگوید: در واقع سم بستگی به دوزش دارد. اگر شما باید بیشتر از ۱۰ بلوک پیاده روی کنید، شاید بهتر باشد که کفش های معمولی بپوشید، اما اگر فقط دارید قدم میزنید که به سمت ساحل بروید یا در باربیکیو لم بدهید، صندل لاانگشتی، مشکلات جدی ایی را ایجاد نخواهند کرد.

گزینه دیگر آن است که صندلی را پیدا کنید که استوارتر است و پاهایتان در آن بازی نمی کند. کچیجان می گوید: چیزی که کاملا با بند پاهایتان را می پوشاند، انتخاب بهتری است. فقط مطمئن شوید که ناحیه انگشتان آن صندل ها خم شود. اگر ناحیه ایی که انگشتان شما قرار میگیرد، خیلی سفت باشد (کچیجان میگوید خیلی از صندل ها این مشکل را دارند) می تواند اثر منفی روی گام های شما بگذارد.

گردآوری:گروه سلامت سیمرغ

منبع: سیمرغ

 

ارسال شده در 7 آبان 1395 توسط خانم انیسی با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • ازبهداشت و سلامت آرایشگاهها چگونه مطمئن شویم
  • نکات مهم برای مصرف میوه در تابستان
  • بهترین رفتار هنگام برگشت همسر از سرکار
  • تشدید کننده های سرگیجه را بشناسید
  • سفیدآب و سنگ پا، قدرت سم زدایی دارند
  • آیا ورزشهای اختصاصی برای افراد مبتلا به دیابت وجود دارد
  • زخم ها و خراشیدگی ها را در منزل درمان کنید
  • اندازه گیری سطح PSA در خون
  • آزمایش قند خون از چه زمانی باید آغاز شود
  • برتری ها و امتیازات مردان کوتاه قد به مردان قد بلند
  • بیشترین تولید کنندگان روغن پالم در جهان
  • پلوما کتری منحصر بفرد
  • پرداخت یا عدم پرداخت هزینه به متخصصان زنان بابت انجام سونوگرافی
  • صداهای ناهنجار در گردن را جدی بگیرید
  • برای نتایج بهتر کراتین و بتا آلانین را باهم استفاده کنید
  • محبوبترین ها

  • روی تردمیل بدویم یا در فضای باز؟
  • به چه دلیلی نمی توانید بر وزنتان اضافه کنید؟
  • کاهش دمای بدن و ورزش در محیط سرد
  • مراقبت از ماهیچه ها در حین ورزش
  • ۱۶ اصطلاح تخصص بدنسازی را یاد بگیرید
  • مهم ترین فواید ورزش برای دستگاه قلب و عروق
  • آموزش تصویری ورزش بدنسازی بروش ساده توسط مربی آمریکایی
  • قدرت عمومی چیست؟
  • ورزشی عالی برای چربي‌سوز
  • وقتی برای رسیدن به کاهش وزن مرتب ورزش میکنید
  • علت خطرناک بودن کلاس‌های ورزشی گرم
  • درباره یونیورسال نوتریشن چقدر اطلاعات دارید؟
  • تعریف اصطلاح قدرت مطلق در ورزش
  • بر استخوان بندی تمرین اسکات تاثیر خوبی دارد
  • در تعطیلات آخر هفته بهترین و بد‌ترین فعالیت‌ها را بشناسید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است