مشاوره زیبایی
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی

 

 

وقفه در ورزش کاهش چالاکی عدم تمرکز

فقط دو هفته تنبلی می تواند شما را حساس و عصبانی کند. تنها حساسیت شما نیست که بد است. بیشتر سلول های مغز زمانی که شما تمرین می کنید فعال تر هستند نسبت به زمانی که شما تمرین انجام نمی دهید.

در اینجا ما چهار روش قابلیت های ذهنی را زمانی که به ورزشگاه نمی روید و مغز شما از آن رنج می برد به شما می گوییم:

بد اخلاق تر می شوید

مطالعات نشان می دهد که انجام تمرینات مدام باعث تقویت خلق و خوی شما و به عنوان یک داروی ضد افسردگی مؤثر تجویز می شود.

بدن شما اندورفین تولید می کند. هورمونی که زمانی که ورزش می کنید به شما احساس خوبی می دهد. همراه با دیگر هورمون های شیمیایی  مثل سرتونین ها و دوپامین که در بدن ما مثل ماری جوانا ( حشیش) عمل می کند.

تحقیقات جدید در مجله نیواینگلند نشان می دهد هنگام تمرین کردن، پروتئین هایی به نام میوکین تولید می شود که به محافظت از مغز در برابر افسردگی ناشی از استرس می پردازند. اگر شما به طور منظم چهل هفته ورزش کنید و دو هفته تمرین کردن را متوقف کنید در آزمون خلق و خوی نتیجه بدتری نسبت به آنهایی که هنوز به ورزش کردن ادامه می دهند به دست خواهید آ ورد  و حافظه ی شما ممکن است متزتزل شود. (طبق یک مطالعه طب روان تنی)

حافظه شما ضعیف تر می شود

محققان دریافتند که جریان خون به مغز ورزشکارانی که یک وقفه ی ده روزه داشته اند کاهش یا فته است. این کاهش جریان خون یادگیری و توسعه ی خاطرات جدید را کند تر می کند. همچنین بدن شما تولید یک پروتوئین به نام کاتپسین را که به بهبود حافظه مر بوط است کاهش می دهد و شما کسل تر می شوید.

شما در انجام کارها چالاکی کمتری خواهید داشت

در یک پژوهش در فنلاند دانشمندان روی چند جفت مرد دوقلو که به صورت منظم ورزش می کردند مطالعه انجام دادند. یک نفر در هر جفت دو قلو فعال می ماند و دو هفته استراحت می کرد در حالی که نفر جفت او کم تر تمرین می کرد. بعد از سه سال نفری که فعالتر بود سلول های خاکستری مغزش بیشتر بود.

ورزش تمام قسمت های مغز شما را قوی می کند. از جمله سلول های خاکستری که مغز شمارا نسبت به استرس و پیری مقاوم تر می کند.

بنابر این اگر شما ورزش نکنید سلول های خاکستری مغز شما ممکن است ضربه ببینند و به طور بالقوه صحنه را برای مشکلات پردازش اطلاعات محیا کند.

در تمرکز مشکل پیدا می کنید

تحقیقات در مجله پزشکی بریتانیا نشان می دهد حتی زمان های کوتاه ورزش 40-10 دقیقه منجر به افزایش جریان خون به مغز شما می شود. این ممکن است باعث افزایش سطح هورمون های شیمیایی خون می شود مانند: اندورفین و هورمون های خاص که مغز شما را هوشیارتر نگه می دارد. بنابراین وقتی شما ورزش نمی کنید، جریان خون و این هورمون های شیمیایی افت می کنند و توجه شما نسبت به امور ضعیف تر می شود. پس برای داشتن تمرکز هواس و سلامت بهتر است ورزش کنید.

 

 

5 1000
ارسال شده در 7 آبان 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
پيلتن شاپ
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x