کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو

 

 

فقط دو هفته تنبلی می تواند شما را حساس و عصبانی کند. تنها حساسیت شما نیست که بد است. بیشتر سلول های مغز زمانی که شما تمرین می کنید فعال تر هستند نسبت به زمانی که شما تمرین انجام نمی دهید.

در اینجا ما چهار روش قابلیت های ذهنی را زمانی که به ورزشگاه نمی روید و مغز شما از آن رنج می برد به شما می گوییم:

بد اخلاق تر می شوید

مطالعات نشان می دهد که انجام تمرینات مدام باعث تقویت خلق و خوی شما و به عنوان یک داروی ضد افسردگی مؤثر تجویز می شود.

بدن شما اندورفین تولید می کند. هورمونی که زمانی که ورزش می کنید به شما احساس خوبی می دهد. همراه با دیگر هورمون های شیمیایی  مثل سرتونین ها و دوپامین که در بدن ما مثل ماری جوانا ( حشیش) عمل می کند.

تحقیقات جدید در مجله نیواینگلند نشان می دهد هنگام تمرین کردن، پروتئین هایی به نام میوکین تولید می شود که به محافظت از مغز در برابر افسردگی ناشی از استرس می پردازند. اگر شما به طور منظم چهل هفته ورزش کنید و دو هفته تمرین کردن را متوقف کنید در آزمون خلق و خوی نتیجه بدتری نسبت به آنهایی که هنوز به ورزش کردن ادامه می دهند به دست خواهید آ ورد  و حافظه ی شما ممکن است متزتزل شود. (طبق یک مطالعه طب روان تنی)

حافظه شما ضعیف تر می شود

محققان دریافتند که جریان خون به مغز ورزشکارانی که یک وقفه ی ده روزه داشته اند کاهش یا فته است. این کاهش جریان خون یادگیری و توسعه ی خاطرات جدید را کند تر می کند. همچنین بدن شما تولید یک پروتوئین به نام کاتپسین را که به بهبود حافظه مر بوط است کاهش می دهد و شما کسل تر می شوید.

شما در انجام کارها چالاکی کمتری خواهید داشت

در یک پژوهش در فنلاند دانشمندان روی چند جفت مرد دوقلو که به صورت منظم ورزش می کردند مطالعه انجام دادند. یک نفر در هر جفت دو قلو فعال می ماند و دو هفته استراحت می کرد در حالی که نفر جفت او کم تر تمرین می کرد. بعد از سه سال نفری که فعالتر بود سلول های خاکستری مغزش بیشتر بود.

ورزش تمام قسمت های مغز شما را قوی می کند. از جمله سلول های خاکستری که مغز شمارا نسبت به استرس و پیری مقاوم تر می کند.

بنابر این اگر شما ورزش نکنید سلول های خاکستری مغز شما ممکن است ضربه ببینند و به طور بالقوه صحنه را برای مشکلات پردازش اطلاعات محیا کند.

در تمرکز مشکل پیدا می کنید

تحقیقات در مجله پزشکی بریتانیا نشان می دهد حتی زمان های کوتاه ورزش 40-10 دقیقه منجر به افزایش جریان خون به مغز شما می شود. این ممکن است باعث افزایش سطح هورمون های شیمیایی خون می شود مانند: اندورفین و هورمون های خاص که مغز شما را هوشیارتر نگه می دارد. بنابراین وقتی شما ورزش نمی کنید، جریان خون و این هورمون های شیمیایی افت می کنند و توجه شما نسبت به امور ضعیف تر می شود. پس برای داشتن تمرکز هواس و سلامت بهتر است ورزش کنید.

 

 

ارسال شده در 7 آبان 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی