1043864_670

تورم پاها بسیار مهم و خطرناک است اگر دچار تورم پا می شوید بهتر است نحوه فعالیت خود را تغییر دهید اگر زیاد می نشینید بایستید و اگر کم می نشینید و زیاد سرپا هستید فعالیت خود را به صورت نشسته ادامه دهید تورم به صورت دائم نخواهد ماند و برطرف می شود اما باید به دنبال بررسی علل مهم برای ایجاد آن باشید شناسایی و درمان این عارضه بسیار مهم و حائز اهمیت است .باید جریان خون خود را تقویت کنید تغذیه سالم و نوشیدن مایعات نیز در این زمینه نقش موثری ایفا میکند.

تورم محدود و خفیف که به مرور زمان برطرف شود، نگرانی مهمی نیست. اما تورم شدید ممکن است نشان دهنده یک بیماری جدی مانند فشار خون یا بیماری قلبی باشد که به توجه پزشکی نیاز دارد.
 بله، ورزش عالی است و باعث طولانی شدن عمر می‌شود. اما اگر تمرینات، دست ها یا پاهایتان را آنقدر متورم کنند که دیگر قابل شناسایی نباشند، که ادام یا آماس نامیده می شود، یک بیماری واقعی است و علل بسیاری دارد که می تواند اشاره کردن به محرک اصلی آن را دشوار سازد.
دکتر توماس بوتیگلیری، متخصص طب ورزشی در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا می گوید: تورم محدود و خفیف که به مرور زمان برطرف شود، نگرانی مهمی نیست. اما تورم شدید ممکن است نشان دهنده یک بیماری جدی مانند فشار خون یا بیماری قلبی باشد که به توجه پزشکی نیاز دارد.
اگر ورزش باعث ایجاد تورم خفیفی می شود که با قرار دادن پایتان روی چهارپایه برطرف می گردد، می توانید برای شناسایی علت آن و جلوگیری از بروز این مشکل، چند قدم زیر را انجام دهید.
خون را به حرکت در آوریدشما بدون شک متوجه شده اید که ورزش، بدنتان را گرم می کند و جریان خون را افزایش می دهد. گاهی اوقات آن خون از عضلات با فشار خارج شده و در دست ها جمع می شود (به خصوص اگر گردش خون شما در ابتدا، مناسب نبوده باشد.

دکتر توماس توصیه می کند برای به حرکت در آوردن خون، دست ها را از ساعد خم کرده و مشت ها را چندین بار به جلو و عقب حرکت دهید و برای کاهش تورم، دست هایتان را بالای سرتان ببرید. ادوارد لاسکاوسکی، یکی از مدیران مرکز پزشکی ورزشی مایوکلینیک توصیه می کند در طول تمرین، چند بار بازوهایتان را بچرخانید و انگشتانتان را بکشید.
به مکانیک توجه کنیددکتر توماس می گوید: هر کسی که تورم ناشی از ورزش را تجربه می کند، باید مراقب پوسچر و وضعیت دستش در طول ورزش کردن باشد. راه حل ممکن است به سادگی برطرف کردن یک پیچ باشد که مانع جریان درست خون می شود.

توجه داشته باشید که اگر به یک سمت کج می شوید، به جلو قوز می کنید یا اگر دست هایتان را مشت می کنید، ممکن است باعث محدود کردن جریان خونتان شوید.
در موقع تمرین کردن از زیورآلات استفاده نکنیدتمرین شما برای سلامت و شادمانی تان است و یک نمایش مد نیست. بنابراین حلقه ها، النگوها و پابندها را که ممکن است جلوی جریان مناسب خون را بگیرند و باعث تورم شوند، بیرون بیاورید. دکتر توماس و لاسکاوسکی، هر دو توصیه می کنند بدون زیورآلات تمرین کنید.

خوب غذا بخورید، خوب آب بنوشیداگر رژیم دارید، بیش از حد از غذاهای فراوری شده استفاده می کنید یا دچار احتباس آب هستید، ممکن است دچار تورم ناشی از ورزش شوید. بدن برای ریکاوری و ترمیم به تغذیه و هیدراتاسیون مناسب نیاز دارد. اگر به قدر کافی غذا نخورید یا مواد مغذی مهمی مانند امگا ۳ ها را از قلم بیندازید، ممکن است دچار تورم شوید. یک قانون کلی: اگر گرسنه هستید، غذاهای پاک و سالم بخورید. وقتی تشنه هستید آب بنوشید.

از کفش و لباس مناسب استفاده کنید

لباس ورزشی نباید بیش از حد تنگ باشد و کفش های شما باید به اندازه کافی آزاد باشند تا خون به راحتی در پاها به گردش در آید. توماس می گوید: بسیار مهم است لباس هایی نپوشید که به هر نحوی مانع جریان خون می شوند و لباس هایی را انتخاب کنید که اصطکاک را کاهش می دهند. اگر در پاهایتان دچار تورم می شوید، جوراب های فشرده سازی که موجب بهبود جریان خون در ساق ها و پاهایتان می شوند، بپوشید.

علت واقعی چیست؟توماس توصیه می کند به ناحیه متورم توجه کنید تا ببینید آیا یک راش پوستی یا خارش که بعد از ورزش برطرف می شود نیز وجود دارد. اگر اینگونه است، شما ممکن است دچار کهیر ناشی از ورزش باشید (یک بیماری آلرژیک که می تواند باعث تورم، خارش و کهیر شود. )

این کهیرها ممکن است تنها در چند دقیقه ناپدید شوند بنابراین بسیاری از مردم، آن را به عنوان یک علامت تشخیص نمی دهند. اگر شما علاوه بر تورم، راش دیدید، کشف کنید که چه چیزی باعث این واکنش آلرژیک می شود. کهیر ناشی از ورزش، اغلب توسط دماهای شدید (گرم یا سرد) و اصطکاک در جایی که لباس ها روی پوست ساییده می شوند، به وجود می آید.
وب‌سایت تناسب اندام

ارسال شده در 9 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی

پیشنهاد سردبیر

  • معجزه ی سیاه دانه در درمان سینوزیت
  • همه تاثیرات منفی شکر بر سلامتی
  • پوستر در مورد خواص فوق العاده گوجه فرنگی
  • خواص نوشیدن آب در هنگام سحر
  • با طلاق عاطفی چه کنیم
  • روش های تاثیرگذار بر بد بو شدن دهان
  • همه خطرات خواب آلودگی
  • کدام میوه ها برای ماه رمضان مناسب است
  • جوانان سعی کنند خودباوری داشته باشند
  • مشکل شایع در مچ دست خانم ها
  • چگونه نیاز بدن نسبت به پروتئین را تامین کنیم
  • یاس و ناامیدی و علائم افسردگی
  • وجود این ویتامین ها در دوران بارداری ضروری است
  • پیامدهای خطرناک استفاده از روروک
  • کسب آرامش با رعایت این توصیه ها
  • محبوبترین ها

  • شناسایی خواستگاران ریاکار
  • آسیب های مشاجره پدر و مادر بر کودکان
  • پوکی استخوان و کوتاه شدن قد
  • روانشناسی افراد بی تفاوت
  • تغییرات بزرگی در دختران و زنان
  • اگر افسردگی به درستی درمان نشود…
  • داشتن کدامیک سخت تر است؟ پسر یا دختر
  • درمان به روش آکت یا ACT چه مزایایی دارد.
  • درمان افسردگی با رسیدگی به خود
  • آیا می دانستید افسردگی بیماری پر هزینه ای است
  • روانگردان ها و این عوارض مغزی مضر
  • بررسی علل علاقه به دیر ازدواج کردن
  • بهترین در خانواده، موفق در جامعه
  • دلایل به وجود آمدن عقده حقارت
  • ستیزه جویی با همسر ممنوع
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است