1043864_670

تورم پاها بسیار مهم و خطرناک است اگر دچار تورم پا می شوید بهتر است نحوه فعالیت خود را تغییر دهید اگر زیاد می نشینید بایستید و اگر کم می نشینید و زیاد سرپا هستید فعالیت خود را به صورت نشسته ادامه دهید تورم به صورت دائم نخواهد ماند و برطرف می شود اما باید به دنبال بررسی علل مهم برای ایجاد آن باشید شناسایی و درمان این عارضه بسیار مهم و حائز اهمیت است .باید جریان خون خود را تقویت کنید تغذیه سالم و نوشیدن مایعات نیز در این زمینه نقش موثری ایفا میکند.

تورم محدود و خفیف که به مرور زمان برطرف شود، نگرانی مهمی نیست. اما تورم شدید ممکن است نشان دهنده یک بیماری جدی مانند فشار خون یا بیماری قلبی باشد که به توجه پزشکی نیاز دارد.
 بله، ورزش عالی است و باعث طولانی شدن عمر می‌شود. اما اگر تمرینات، دست ها یا پاهایتان را آنقدر متورم کنند که دیگر قابل شناسایی نباشند، که ادام یا آماس نامیده می شود، یک بیماری واقعی است و علل بسیاری دارد که می تواند اشاره کردن به محرک اصلی آن را دشوار سازد.
دکتر توماس بوتیگلیری، متخصص طب ورزشی در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا می گوید: تورم محدود و خفیف که به مرور زمان برطرف شود، نگرانی مهمی نیست. اما تورم شدید ممکن است نشان دهنده یک بیماری جدی مانند فشار خون یا بیماری قلبی باشد که به توجه پزشکی نیاز دارد.
اگر ورزش باعث ایجاد تورم خفیفی می شود که با قرار دادن پایتان روی چهارپایه برطرف می گردد، می توانید برای شناسایی علت آن و جلوگیری از بروز این مشکل، چند قدم زیر را انجام دهید.
خون را به حرکت در آوریدشما بدون شک متوجه شده اید که ورزش، بدنتان را گرم می کند و جریان خون را افزایش می دهد. گاهی اوقات آن خون از عضلات با فشار خارج شده و در دست ها جمع می شود (به خصوص اگر گردش خون شما در ابتدا، مناسب نبوده باشد.

دکتر توماس توصیه می کند برای به حرکت در آوردن خون، دست ها را از ساعد خم کرده و مشت ها را چندین بار به جلو و عقب حرکت دهید و برای کاهش تورم، دست هایتان را بالای سرتان ببرید. ادوارد لاسکاوسکی، یکی از مدیران مرکز پزشکی ورزشی مایوکلینیک توصیه می کند در طول تمرین، چند بار بازوهایتان را بچرخانید و انگشتانتان را بکشید.
به مکانیک توجه کنیددکتر توماس می گوید: هر کسی که تورم ناشی از ورزش را تجربه می کند، باید مراقب پوسچر و وضعیت دستش در طول ورزش کردن باشد. راه حل ممکن است به سادگی برطرف کردن یک پیچ باشد که مانع جریان درست خون می شود.

توجه داشته باشید که اگر به یک سمت کج می شوید، به جلو قوز می کنید یا اگر دست هایتان را مشت می کنید، ممکن است باعث محدود کردن جریان خونتان شوید.
در موقع تمرین کردن از زیورآلات استفاده نکنیدتمرین شما برای سلامت و شادمانی تان است و یک نمایش مد نیست. بنابراین حلقه ها، النگوها و پابندها را که ممکن است جلوی جریان مناسب خون را بگیرند و باعث تورم شوند، بیرون بیاورید. دکتر توماس و لاسکاوسکی، هر دو توصیه می کنند بدون زیورآلات تمرین کنید.

خوب غذا بخورید، خوب آب بنوشیداگر رژیم دارید، بیش از حد از غذاهای فراوری شده استفاده می کنید یا دچار احتباس آب هستید، ممکن است دچار تورم ناشی از ورزش شوید. بدن برای ریکاوری و ترمیم به تغذیه و هیدراتاسیون مناسب نیاز دارد. اگر به قدر کافی غذا نخورید یا مواد مغذی مهمی مانند امگا ۳ ها را از قلم بیندازید، ممکن است دچار تورم شوید. یک قانون کلی: اگر گرسنه هستید، غذاهای پاک و سالم بخورید. وقتی تشنه هستید آب بنوشید.

از کفش و لباس مناسب استفاده کنید

لباس ورزشی نباید بیش از حد تنگ باشد و کفش های شما باید به اندازه کافی آزاد باشند تا خون به راحتی در پاها به گردش در آید. توماس می گوید: بسیار مهم است لباس هایی نپوشید که به هر نحوی مانع جریان خون می شوند و لباس هایی را انتخاب کنید که اصطکاک را کاهش می دهند. اگر در پاهایتان دچار تورم می شوید، جوراب های فشرده سازی که موجب بهبود جریان خون در ساق ها و پاهایتان می شوند، بپوشید.

علت واقعی چیست؟توماس توصیه می کند به ناحیه متورم توجه کنید تا ببینید آیا یک راش پوستی یا خارش که بعد از ورزش برطرف می شود نیز وجود دارد. اگر اینگونه است، شما ممکن است دچار کهیر ناشی از ورزش باشید (یک بیماری آلرژیک که می تواند باعث تورم، خارش و کهیر شود. )

این کهیرها ممکن است تنها در چند دقیقه ناپدید شوند بنابراین بسیاری از مردم، آن را به عنوان یک علامت تشخیص نمی دهند. اگر شما علاوه بر تورم، راش دیدید، کشف کنید که چه چیزی باعث این واکنش آلرژیک می شود. کهیر ناشی از ورزش، اغلب توسط دماهای شدید (گرم یا سرد) و اصطکاک در جایی که لباس ها روی پوست ساییده می شوند، به وجود می آید.
وب‌سایت تناسب اندام

ارسال شده در 9 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی

پیشنهاد سردبیر

  • کسب آرامش در کمترین زمان
  • رژیم کاهش وزن خستگی می آورد
  • فاجعه کم تحرک بودن ایرانیان و آخرین آمار
  • خانه تکانی روده ها / بخش دوم
  • گیاهان مناسب برای مشکلات پوستی
  • برگ مو و آماده کردن دلمه
  • گفتگوی اصولی با کارمند
  • درباره استاندارد کمربند لاغری
  • حرکات ورزشی مخصوص سینه ها
  • موارد مهم در رابطه با پوست اطراف چشم
  • آیا میتوان بدون دارو زخم معده را درمان کرد
  • خطرناکترین شغل های نابارورکننده برای مردان
  • نشانه سرطان گوش
  • استرس با رفتن به سمت شیرینی جات
  • معجزه غذاهای دریایی برای بیماران آلزایمری
  • محبوبترین ها

  • تغییر عادات غذایی منفی
  • بالاخره قهوه فایده دارد یا ضرر؟
  • دریافت چربی های سالم از این دانه های روغنی
  • آیا سردرد گرفتن با رژیم ارتباط دارد؟
  • چاقی را چطوری درمان کنیم؟
  • با این مواد غذایی اعضای بدنتان را دچار پیری زود رس نکنید
  • نباید های تغذیه ای قبل از خواب
  • لوبیا و 8 خاصیت شگفت انگیز
  • آیا برای سلامتی صبحانه سنگین و مفصل بهتر است یا نه؟
  • با گردو همراه شوید
  • برای کودکان نوشیدنی های خوب و بد کدامند
  • ORAC چیست
  • برای لاغر شدن این راهکارهای جهانی را بدانید (2)
  • 2 راهکار معجزه گر برای از بین بردن بوی بد دهان
  • 10 فایده شگفت انگیز بذر پیاز
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است