%da%af%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c

حافظه هر انسانی تمام زندگی اوست فردی که حافظه خود را از دست می دهد و یا به آلزایمر مبتلا می شود عملا از روند عادی زندگی خارج می شوند. این افراد هیچ امید و انگیزه ای برای ادامه زندگی ندارند. بنابر این لازم است تا برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری تمهیداتی انجام شود. با استفاده از مواد غذایی زیر هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید.

 

در این گزارش قصد داریم 15 ماده غذایی که علاوه بر خواص بی‌شمار برای تقویت حافظه و عملکرد مغز نیز موثر هستند را به شما معرفی کنیم.

رمز تقویت حافظه تا چندین برابر امر دور از ذهنی نیست؛ کافی است این مواد غذایی را مصرف کنید.

زردچوبه

ترکیب فعال در زردچوبه “کرمکومین” نام دارد که برای درمان التهاب و تقویت حافظه بسیار موثر است.

پیاز

مصرف منظم پیاز خام نیز باعث تقویت حافظه می‌شود.

مواد جادویی برای

ماهی

ماهی‌های چرب مانند ماهی روغنی سیاه، سالمون، سادین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 بوده که برای تقویت عملکرد کلی مغز بسیار مفید است.

رُزماری

گیاه رزماری (اکلیل کوهی) یکی از قوی‌تری مواد طبیعی در زمینه تقویت تمرکز و حافظه است. ترکیبات شیمیایی موجود در آن باعث بهبود عملکرد مغز نیز می‌شود. شما حتی می‌توانید از روغن رزماری برای ماساژ نیز استفاده کنید.

تخم مرغ

زرده تخم مرغ حاوی کولین است که سلامت مغز را تضمین می‌کند. مصرف منظم تخم مرغ به شکل قابل ملاحظه‌ای باعث تقویت حافظه می‌شود.

 

انواع آجیل

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در انواع آجیل در تقویت عملکرد مغز موثر است. مصرف انواع آجیل باعث بهبود جریان اکسیژن شده و همچنین مواد مغذی مورد نیازِ رگ‌های خونی مغز را نیز فراهم می‌آورد.

شکلات تلخ

شکلات تلخ منبع غنی کافئین و آنتی اکسیدان است که می‌تواند سطح تمرکز را بالا برده و موجب تقویت حافظه شود.

 

آووکادو

این میوه باعث بهبود گردش خون در مغز می‌شود.

غلات

مصرف غلات به علت دارا بودن انواع اسیدهای چرب امگا 3، فیبر و کربوهیدرات برای تقویت عملکرد مغز توصیه می‌شود.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی آنتی اکسیدان قوی به نام “لیکوپن” است که برای سلامت عمومی بدن و تقویت حافظه مناسب است.

 

چای سبز

مصرف دو یا سه فنجان چای سبز در روز باعث تقویت مغز و حافظه می‌شود. علاوه بر آن، عملکرد ادراکی و سطح تمرکز نیز افزایش می‌یابد.

از جمله مواد غذایی دیگر برای تقویت مغز می‌تواند به چغندر (به علت وجود ترکیبات نیترات) و همچنین بلوبری اشاره کرد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال شده در 10 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • اطلاعات مهم اقتصادی در زندگی برای زنان
  • هرآنچه درمورد پروبیوتیک ها باید بدانید
  • خانم هایی که با کمبود آهن مواجه اند ، بخوانند
  • ابتلا به مشکلات قلبی با افسردگی
  • سالاد مرغ و ارده
  • دانستنی هایی پیرامون کره و روغن های گیاهی
  • مبتلایان به امراض قندی مراقب کلیه هایشان باشند
  • مراقبت از قلب چطوری باید باشد
  • بيماران توان خريد داروي بسيار گران IVIG را ندارند
  • مصرف انواع سبزیجات به خاطر حافظه
  • مصرف خودسرانه قطره های چشمی حاوی کورتون باعث نابینایی می شوند
  • چالش روحی با برخی سوالات از فرزند
  • کمبود ویتامین A چه عوارض مرگباری دارد
  • ماسک لیبراتا با پوست چه کارها می کند
  • بروز افسردگی در سنین کم را اینگونه تشخیص دهید
  • محبوبترین ها

  • نحوه ی بازی کردن با کودکان یکساله تا دوساله
  • بیش فعالی در دختران و پسران چه فرق هایی دارد
  • اصول رفتار با بچه ای که دروغ می گوید
  • فواید حباب سازی برای کودک
  • تشنج خردسالان
  • اختلالات روحی وافسردگی در خردسالان
  • بالا بردن مهارت سخن گفتن در سنین پایین
  • پیشگیری از سوختگی خردسالان در خانه
  • بهترین راه برای نگهداری از غذای نوزاد
  • عوارض تغذیه زودتر از موعد کودک
  • لجاجت در رده سنی کم
  • وای فای درمهدهای کودک ممنوع
  • روانشناسی رنگ در اتاق بچه
  • ضروری ترین مراقبت ها از اطفال در فصل تابستان
  • خطر مننژیت برای شیرخواران
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است