%da%af%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c

حافظه هر انسانی تمام زندگی اوست فردی که حافظه خود را از دست می دهد و یا به آلزایمر مبتلا می شود عملا از روند عادی زندگی خارج می شوند. این افراد هیچ امید و انگیزه ای برای ادامه زندگی ندارند. بنابر این لازم است تا برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری تمهیداتی انجام شود. با استفاده از مواد غذایی زیر هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید.

 

در این گزارش قصد داریم 15 ماده غذایی که علاوه بر خواص بی‌شمار برای تقویت حافظه و عملکرد مغز نیز موثر هستند را به شما معرفی کنیم.

رمز تقویت حافظه تا چندین برابر امر دور از ذهنی نیست؛ کافی است این مواد غذایی را مصرف کنید.

زردچوبه

ترکیب فعال در زردچوبه “کرمکومین” نام دارد که برای درمان التهاب و تقویت حافظه بسیار موثر است.

پیاز

مصرف منظم پیاز خام نیز باعث تقویت حافظه می‌شود.

مواد جادویی برای

ماهی

ماهی‌های چرب مانند ماهی روغنی سیاه، سالمون، سادین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 بوده که برای تقویت عملکرد کلی مغز بسیار مفید است.

رُزماری

گیاه رزماری (اکلیل کوهی) یکی از قوی‌تری مواد طبیعی در زمینه تقویت تمرکز و حافظه است. ترکیبات شیمیایی موجود در آن باعث بهبود عملکرد مغز نیز می‌شود. شما حتی می‌توانید از روغن رزماری برای ماساژ نیز استفاده کنید.

تخم مرغ

زرده تخم مرغ حاوی کولین است که سلامت مغز را تضمین می‌کند. مصرف منظم تخم مرغ به شکل قابل ملاحظه‌ای باعث تقویت حافظه می‌شود.

 

انواع آجیل

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در انواع آجیل در تقویت عملکرد مغز موثر است. مصرف انواع آجیل باعث بهبود جریان اکسیژن شده و همچنین مواد مغذی مورد نیازِ رگ‌های خونی مغز را نیز فراهم می‌آورد.

شکلات تلخ

شکلات تلخ منبع غنی کافئین و آنتی اکسیدان است که می‌تواند سطح تمرکز را بالا برده و موجب تقویت حافظه شود.

 

آووکادو

این میوه باعث بهبود گردش خون در مغز می‌شود.

غلات

مصرف غلات به علت دارا بودن انواع اسیدهای چرب امگا 3، فیبر و کربوهیدرات برای تقویت عملکرد مغز توصیه می‌شود.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی آنتی اکسیدان قوی به نام “لیکوپن” است که برای سلامت عمومی بدن و تقویت حافظه مناسب است.

 

چای سبز

مصرف دو یا سه فنجان چای سبز در روز باعث تقویت مغز و حافظه می‌شود. علاوه بر آن، عملکرد ادراکی و سطح تمرکز نیز افزایش می‌یابد.

از جمله مواد غذایی دیگر برای تقویت مغز می‌تواند به چغندر (به علت وجود ترکیبات نیترات) و همچنین بلوبری اشاره کرد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال شده در 10 آبان 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • اگر پوست شما خشک است با این روش سنتی درمان کنید
  • دلایل اصلی ریزش مو در مردان و زنان
  • از کجا بفهمم کودکم آبله مرغان دارد؟
  • هموفیلی، در کمین نوزاد پسر
  • شیوه درست کردن اسموتی پیچملبا
  • تصاویر دستگاه سی تی اسکن معمولی
  • شکلات داغ با بوی نعناع
  • ویژگی های منحصر به فرد آلفالیپوئیک اسید
  • ابتلا به اختلالات روحی و روانی با آب
  • پیراشکی پنیر در تابه
  • 5 نکته برای سوزاندن کالری در حین انجام کارهای خانه
  • پیتزای فیله مرغ و سوسیس
  • خانم های متین و خوش پوش اینگونه اند!
  • تمرین در هوای آزاد
  • آیا ضریب هوشی کودکان با آلودگی هوا پایین می آید؟
  • محبوبترین ها

  • فوت و فن پیامک دادن به همسر
  • صدمات قلبی در مبتلایان به دیابت بسیار زیاد است
  • تکنیک های سلامتی دهان و دندان در سالمندی
  • موثرترین شیوه‌های درمانی طبیعی و خانگی میخچه
  • محل سرطان روده ی بزرگ در طول عمر بیمار تعیین کننده است
  • لاغری با استفاده از این تمرینات ورزشی
  • موارد ایجاد کننده احساس خستگی
  • مکانیزم های دفاعی و شخصیت انسان
  • علت اینکه چربی‌ها در شکممان انباشته می‌شود؟
  • تزریق واکسن به جلوگیری از انتقال تبخال کمک کند
  • بروز آرتروز در بدن با این عوامل
  • ارتباط یاد‌آوری بهتر با کنجکاو بودن
  • چگونه دچار میگرن می شویم
  • بهترین جراح برای لیپوساکشن جراح عمومی است یا جراح پلاستیک؟
  • مقابله با سلطه گری فرزند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است