bn-km446_0928yh_gr_20150925153510

 

بسیاری از افراد در طول روز مجبورند مدت طولانی بنشینند و نمی توانند فعالیت عملی داشته باشند.در نشستن های طولانی مدت به دلیل عدم تحرک فرد بیشتر از سایر اشخاص در معرض افزایش وزن می تواند باشد و دچار التهاب می شود.در این مطلب قصد داریم شما را با 10 ماده غذایی لاغر کننده و ضد التهاب آشنا کنیم.توصیه ما این است که افرادی که مجبور به نشستن های طولانی مدت هستند حتما از این مواد غذایی استفاده کنند.

 

تعدیل رژیم غذایی بهترین کار ممکن برای کاهش خطراتی است که نشستن طولانی‌مدت به دنبال دارد. مواد غذایی ضد‌ التهاب مانند آووکادو و ماهی نه تنها به بهبود سلامتی و تندرستی شما کمک می‌کنند، بلکه از التهاب ناشی از نشستن نیز جلوگیری به عمل می‌آورند. اگر کل روز مجبورید بنشینید، این 10 غذای لاغرکننده را بیشتر مصرف کنید تا سریع‌تر لاغر شوید.
1. توت
یک خبر خوب برای دوست‌داران میوه: خوردن توت به شکل قابل‌توجهی باعث کاهش التهابات در بدن می‌شود. توت حاوی فلاونوئیدهای قدرتمندی به نام آنتوسیانین است که از فعالیت ژن‌های التهابی جلوگیری به عمل می‌آورند. زغال اخته، بیش از سایر توت‌ها آنتوسیانین دارد. همچنین سرشار از ویتامین C و رسوراترول است که با جلوگیری از انتشار رادیکال‌های آزاد از گسترش التهاب در بدن جلوگیری می‌کند.
2. آجیل
با اینکه آجیل به اندازه امگا3 حیوانی مقوی نیست، اما منبع بزرگ یک ضد التهاب گیاهی است که به اختصار ALA (آلفا-لینولنیک اسید) نامیده می‌شود. گردو بیش از سایر آجیل‌ها حاوی آلفا-لینولنیک اسید است، اما بادام بهترین منبع ویتامین E و آنتی اکسیدان است که به محافظت از سلول‌های بدن در برابر التهاب کمک می‌کنند.
3. آناناس
آناناس حاوی یک ضد التهاب قوی به نام بروملین است. بروملین در کل میوه وجود دارد، اما مقدار آن در ساقه آناناس بیشتر است. سعی کنید هسته آناناس را به همراه گوشت شیرینش میل کنید تا از مزایای ضد التهابی آن بهره‌مند شوید.
4. روغن زیتون
روغن زیتون مانند ایبوپروفن با جلوگیری از انتشار آنزیم‌های التهاب‌آور COX-1 و COX-2 از بروز التهاب جلوگیری به عمل می‌آورد. همچنین، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش داده و به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. به همین دلیل، به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی مناسب برای لاغری شناخته می‌شود.
5. زردچوبه
باید از کورکومین برای رنگ زرد روشن زردچوبه تشکر کنید. اما رنگ زردچوبه تنها نکته مثبت درباره این ادویه نیست. این ادویه خواص ضد التهابی قابل‌توجهی دارد و حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی است که باید حتما در رژیم غذایی شما گنجانده شوند. کورکومین با جلوگیری از انتشار آنزیم‌های التهاب‌آور عمل می‌کند. این ادویه به کاهش سایز دور کمرتان نیز کمک می‌کند. محققان در یکی از آزمایش‌هایی که روی موش‌ها انجام دادند، دریافتند که مصرف زردچوبه به کاهش سطح چربی در بدن موش‌ها کمک می‌کند.
6. سیر
سیر علاوه بر عطر و طعم خاصی که به غذای شما می‌دهد، از شیوع التهاب در بدن نیز جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید با مصرف مکمل‌های سیر از خواص این ماده غذایی بهره‌مند شوید، اما مطالعات محققان نشان داده است که سیر تازه مزایای بسیار بیشتری دارد که یکی از آنها کاهش وزن است. خبر دیگر این است که مطالعات اخیر نشان داده سیر از سوخت و ساز قند خون بدن محافظت می کند و به کنترل سطح چربی در خون کمک می‌کند.
7. چای سبز
دلایل خوبی برای نوشیدن چای سبز وجود دارد. این نوشیدنی ملایم به عنوان معجزه سلامت قرن شناخته می‌شود، چون خواص ضد التهابی دارد و به کاهش وزن شما کمک می‌کند. اپی گالوکاتچین گالات و پلی فنل موجود در چای سبز این نوشیدنی را به یک اکسیر ضد التهاب قوی تبدیل کرده‌اند.
8. آووکادو
آووکادو سرشار از اولئیک اسید چرب است که به کاهش التهاب در سلول‌های عضلانی، رفع مقاومت به انسولین و حتی کاهش چربی دور شکم کمک می‌کند. محققان در یکی از مطالعات خود دریافتند که داشتن یک رژیم غذایی سرشار از چربی‌های غیر اشباع از انباشت چربی در اطراف شکم جلوگیری کرده و باعث لاغری می‌شود.
9. ماهی‌های چرب
بسیاری از مواد غذایی با استفاده از چربی‌های ترانس و روغن‌های نباتی خطرناک (مانند سویا، ذرت، آفتاب‌گردان، روغن نخل و غیره) تهیه می‌شوند که حاوی امگا6 قابل‌توجهی هستند، اما امگا3 اندکی دارند. از این رو، توصیه می‌شود از مصرف این مواد غذایی بپرهیزید و به جای آن ماهی چرب بخورید. با این حال، آمریکایی‌ها در اکثر وعده‌های غذایی خود از محصولات حاوی امگا6 و روغن‌های نباتی استفاده می‌کنند.
10. تخم کتان
تخم کتان یکی از بهترین منابع آلفا لینولنیک اسید (ALA) است که نوعی اسید چرب امگا3 به شمار می‌رود. در واقع، این ماده غذایی بیش از سایر منابع چربی حاوی مواد مغذی است. توجه داشته باشید که تخم کتان بسیار حساس است و به راحتی اکسیده می‌شود. بنابراین، قبل از مصرف باید آن را آسیاب کنید تا از فواید کامل تخم کتان بهره‌مند شوید.
منبع: خبرپو 

ارسال شده در 10 آبان 1395 توسط خانم انیسی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • نکات ظریف و پراهمیت روانشناسی
  • برای ایده آل شدن زندگی تان بخوانید
  • بهترین مکمل غذایی در نه ماه بارداری
  • در ورزش والیبال به بدن چه آسیبی وارد می شود؟
  • چه نشانه ای در دفع ادرار زیاد وجود دارد؟
  • تغییر در زندگی مشترک با این کارها
  • سکته مغزی را دریابید
  • درمان و تسکین تمام دردهای جسمانی
  • ازدیاد شیر مادر با این کارها
  • شیوه درست کردن آرد پف دهنده خانگی
  • انگشتان پای زیبا و کوچک با جراحی!
  • حذف هپاتیت C تا 15 سال آینده
  • اینگونه همسرتان را در جریان بیماری مقاربتی خود قرار دهید
  • کمک خلبان اهوازی برای تسریع درمان کارگر افغانستانی که دستش قطع شده بود
  • پشه مالاریا و برطرف کردن سرطان
  • محبوبترین ها

  • بد مزه بودن عرق اطفال و این عارضه
  • چه چیزی باعث مننژیت می شود؟
  • اهل خروپف کردن هستید؟پس بخوانید
  • سوزش در سر و عوامل ایجاد کننده آن
  • مراقبت های خوراکی لازم برای سنگ کلیه
  • هیرسوتیسم به چه نوع بیماری گفته میشود؟
  • برطرف کردن کچلی پا در افراد ورزشکار
  • امان از دست خر و پف
  • سوختگی و زخم نتیجه رفع چین و چروک‌های صورت
  • روش های درمان خلط گلو و بینی
  • تغییر در عادت های روزمره زندگی علیه آلزایمر
  • خال سرطانی چه شکلی است؟
  • چه زمانی باید به سرطان پوست شک کنیم
  • پیامدها و نشانه های یبوست در خردسالان
  • آمار نگران کننده ایدز و روابط جنسی ناسالم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است