فواید خواب کافی و به اندازه سحرخیزی خواب کافی و به اندازه اهمیت خواب کافی و به اندازه آرامش صبحگاهی

 سحرخیزی چه مزایایی برای سلامتی ما در خود جای داده است افراد سحرخیز با افرادی که دیر از خواب بیدار می شوند چه تفاوتی دارند اضطراب این افراد بسیار کمتر است سحرخیزی باعث تنظیم ساعت بدن می شود و مهارت های ذهنی شما را افزایش میدهد با سحرخیزی به آرامش صبحگاهی خاصی دست پیدا خواهید کرد اگر زودبیدارشوید بدون شک به تمام امور شخصی تان خواهید رسید و باظاهری منظم و مرتب و شکیل در محل کارتان حضور پیدا خواهید کرد .

 همان گونه که خواب کافی و به اندازه شبانه برای بدن مفید است، سحرخیزی نیز می‌تواند فواید چشمگیری برای رژیم غذایی، ظاهر و حتی شغل شما داشته باشد. در ادامه با برخی از فواید سحرخیزی بیشتر آشنا می‌شویم.

ورزش می‌کنید

اگر صبح زود از خواب بیدار شوید می‌توانید زمان اضافه ای که در اختیار دارید را به ورزش کردن اختصاص دهید که از دویدن در پارک تا تمرین با وزنه در باشگاه را شامل می‌شود. ورزش کردن روش خوبی برای آغاز یک روز پر نشاط است و این عادت می‌تواند روحیه و بهره‌وری شما را افزایش دهد.

شما می‌توانید زمان اضافی خود را به انجام یوگا اختصاص دهید که نه تنها بدن را بیدار می‌سازد بلکه انرژی بیشتری به شما بخشیده و در کل احساس آرامش و استرس کمتر را به همراه دارد. انجام تمرینات ورزشی صبحگاهی موجب می‌شود تا رویدادها و مسئولیت‌های غیر منتظره عصرگاهی در روند ورزش شما اختلالی ایجاد نکنند.
شما می‌توانید از آرامش و سکوت صبحگاهی برای تنظیم فهرست کارهایی که در طول روز باید انجام دهید یا ثبت تفکرات و ایده‌هایی که مد نظر دارید، استفاده کنید. انجام این قبیل کارها می‌تواند آرامش ذهن را به همراه داشته و برای روز پیش رو هرچه بیشتر آماده باشید. مدیتیشن می‌تواند ذهن و روان شما برای ادامه روز تقویت کند. مطالعات نشان داده اند که مدیتیشن می‌تواند اضطراب را کاهش دهد، مهارت‌های استدلالی را بهبود ببخشد، و روابط قوی را حفظ کند.
خلق و خوی‌تان بهبود می‌یابدمطالعات نشان داده اند که سحرخیزان در مقایسه با آنهایی که تا دیر وقت بیدار می‌مانند، افرادی شادتر هستند و نگاه مثبت‌تری نسبت به محیط اطراف و رویدادهایی که رخ می‌دهند، دارند. همچنین، سحرخیزان احساس سلامتی بیشتری می‌کنند که احتمالا به خاطر همگامی ساعت داخلی بدن آنها با طلوع خورشید است.

بهره‌وری بیشتر

آرامش صبحگاهی می‌تواند بهره‌وری شما را افزایش دهد. در نبود صداهای مزاحم و ناهنجار جلسات، ایمیل‌ها و گفت‌وگوهای اطراف اداره، شما می‌توانید روز خود را پیش از هر فرد دیگری آغاز کرده و از این زمان آرام بیشترین استفاده را ببرید.

از ظاهر بهتری برخوردار می‌شویدسحرخیزی نه تنها می‌تواند احساس بهتری در شما ایجاد کند بلکه به کسب ظاهری بهتر نیز کمک می‌کند. زمان اضافی که هنگام صبح در اختیار دارید را می‌توانید به انجام کارهایی کوچک مانند اطو کردن لباس، مرتب کردن مو، کوتاه کردن ناخن و غیره اختصاص دهید. طی مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، ۸۰ درصد پاسخ دهندگان به این نکته اشاره داشتند که ظاهر و لباس یک متقاضی کار اثر قابل توجهی بر احتمال استخدام آنها دارد.

سالم‌تر غذا می‌خورید

هنگامی که عجله دارید ممکن است وسوسه شوید در مسیر رفتن به محل کار غذاهایی مانند یک دونات یا کیک را به عنوان صبحانه انتخاب کنید. اما تمام این کالری‌های اضافی صبحگاهی می‌توانند به سرعت روی یکدیگر جمع شده و به بروز مشکلات سلامت مانند چاقی منجر شوند.نتایج مطالعه ای که در سال ۲۰۱۱ توسط دانشگاه نورث وسترن انجام شد، نشان داد افرادی که شب‌ها دیر می‌خوابند نسبت به افرادی که صبح زود از خواب بیدار می‌شوند روزانه ۲۴۸ کالری بیشتر دریافت می‌کنند، دو برابر بیشتر فست فود و نصف آنها میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند.

افرادی که تا دیر وقت بیدار بودند از متوسط شاخص توده بدنی (BMI) بالاتری نیز برخوردار بودند.در مقابل، اگر سحرخیز باشید از زمان کافی برای درست کردن صبحانه ای سالم و سرشار از پروتئین (به عنوان مثال، تخم مرغ، میوه، و نان تست گندم سبوس دار) برخوردار خواهید بود و به واسطه احساس سیری، کمتر درگیر هوس خوردن تنقلات و میان وعده‌ها در طول روز می‌شوید.
از شلوغی و ترافیک دور می‌شویدگیر افتادن در ساعات شلوغ روز و ترافیک‌های طاقت‌فرسا می‌تواند حتی پیش از آن که کار خود را آغاز کنید، روز شما را مختل کند. در مقابل، صبح زود از خواب بیدار شده و زودتر از خانه خارج شوید تا از ازدحام و شلوغی دور بمانید و البته اگر با خودرو تردد می‌کنید می‌توانید جای پارک بهتری نیز پیدا کنید. اگر به اندازه کافی وقت دارید حتی می‌توانید از نوشیدن یک فنجان قهوه یا چای در مسیر خود به سمت محل کار لذت ببرید تا روز خود را هرچه بهتر آغاز کنید.

روزنامه آرمان امروز:

5 1000
ارسال شده در 10 آبان 1395 توسط با موضوع بهداشت و ارتقاء سلامت

پیشنهاد سردبیر

  • آیا آغاز بیماری دیابت میتواند احتمال بروز سرطان را افزایش دهد
  • به دست آوردن سلامت و تناسب اندام زنانه با این کارها
  • آسیب پذیری اطفال از فصل تولد
  • هیپربیلیروبینمی (Hyperbilirubinemia)
  • خانم های باردار مرحله دوم غربالگری را در نظر بگیرند
  • با این کارها بدنتان را نسبت به انواع سرطان ها بیمه کنید
  • فشار خون زیاد را با یک لیوان آب طالبی درمان کنید
  • هر آنچه درمورد خواص باورنکردنی زرشک باید بدانید
  • محبوبترین ها

  • رابطه سلیقه غذایی و شخصیت هر فرد
  • انواع گوشت ها برای انواع مزاج ها
  • راهی برای جلوگیری از پرخوری کردن
  • ریختن نمک در روغن داغ ممنوع!
  • میوه ی کاکتوس نیز برای بدن خاصیت دارد
  • رموز 12 تایی کاهش وزن
  • برای کاهش تشنگی در ماه رمضان این نوشیدنی های سنتی بسیار عالی است
  • با رژیم غذایی ضد التهابی از بیماریها پیشگیری کنید
  • رپورتاژ

  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • ارائه خدمات ویژه سلامت و زیبایی دندان در کلینیک دیبا
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما