مشاوره زیبایی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
مرض قند قند و شکر قند شکر دیابت خطرات مصرف زیاد قند
افراد زیادی هستند که علاقه فراوانی به خوراکی های شیرین دارند و یا در طول روز میزان زیادی قند مصرف می کنند. این قند ها سبب به وجود آمدن انوع بیماری ها در شما می شوند. قند مصرفی شما فقط قند و شکری نیست که در حین صرف چای و یا صبحانه مصرف می کنید. با دکتر سلام همراه باشید.

شکر تصفیه شده از ساکارز استخراج شده، از نیشکر یا چغندر قند خام ساخته می شود. شکر تصفیه شده که اغلب به غذاهای فراوری شده و نوشابه ها اضافه می شود، دارای اشکال مختلفی مانند شکر سفید دانه ریز، شکر قهوه ای ، فروکتوز، ساکارز، دکستروز، شربت ذرت با فروکتوز بالا و شربت مالت است. به گفته انجمن قلب آمریکا (AHA)، یک فرد آمریکایی معمولی حدود ۲۲ قاشق چایخوری قند تصفیه شده در هر روز مصرف می کند. مقدار توصیه شده روزانه قند افزوده، ۱۵۰ کالری یا ۹ قاشق چایخوری در روز برای مردان و ۱۰۰ کالری یا ۶ قاشق چایخوری در روز برای خانم ها می باشد. مصرف مقادیر بیش از حد از قندهای افزوده ممکن است به مشکلات جدی سلامتی منجر شود.

چاقی

به گفته AHA، در طول ۳۰ سال گذشته با مصرف بیش از حد قندهای تصفیه شده که تا حد زیادی در این معضل نقش دارند، چاقی به طور همه گیر در آمریکا توسعه یافته است. مقدار کمی ازغذاهای شیرین دارای مقدار زیادی کالری می باشد که ممکن است باعث شود قبل از آنکه احساس سیری کنید، کالری بیش از حد مصرف کنید. قند تصفیه شده از کربوهیدرات های ساده تشکیل شده که برای تولید انرژی به گلوکز تبدیل می شوند. هرگونه گلوکز استفاده نشده، به عنوان سلول های چربی در بدن شما ذخیره می گردد.

پوسیدگی دندان

با توجه به انجمن دندانپزشکی آمریکا، هنگامی که باکتری های طبیعی داخل دهان شما با قند تماس پیدا می کنند، اسیدی تولید می شود که مینای دندان را از بین برده و در نهایت به پوسیدگی دندان منجر می شود. دندانپزشکان توصیه می کنند که بیماران آنها، مصرف نوشابه ها، کوکی ها و دونات های سرشار از شکر و سایر تنقلاتی که ممکن است به دندان های آنها آسیب برساند را محدود کنند.

هیپوگلیسمی

لوزالمعده شما با تولید انسولین، که گلوکز را برای تولید انرژی به سلول های شما و هر مقدار مازاد را برای ذخیره سازی به کبد شما انتقال می دهد، سطوح قند خون را کنترل می کند. خوردن قند تصفیه شده اضافی باعث می شود لوزالمعده، انسولین بیش از حد تولید کند که منجر می شود قند بیش از حد از خون برداشته جدا شود. به گفته دکتر گوردون تسلر، نویسنده کتاب The Genesis Diet، این وضعیت کم قند، هیپوگلیسمی یا the sugar blues نامیده می شود که در نهایت کبد، لوزالمعده و غدد آدرنال شما را از پای در می آورد زیرا آنها سعی می کنند سطوح قند خون شما را در حالت تعادل نگه دارند.

دیابت

دیابت ملیتوس یا دیابت شیرین، توسط لوزالمعده ای که انسولین کافی تولید نمی کند، ایجاد می شود. دکتر دیوید روبن، نویسنده « همه چیزهایی که همیشه می خواستید در مورد تغذیه بدانید » می گوید: این نوع دیابت، به طور مستقیم به مصرف بیش از حد قند تصفیه شده مربوط می شود.

 

کاهش ویتامین و مواد معدنی

قندهای تصفیه شده از ویتامین های B، کلسیم و منیزیم ذخیره شده در بدن شما برای هضم خود استفاده می کنند. قندهای طبیعی که در مواد غذایی مانند غلات سبوس دار، سبزیجات و میوه ها وجود دارند، حاوی مواد مغذی مورد نیاز برای هضم خود می باشند. تسلر می گوید: مصرف منظم غذاهای سرشار از قند تصفیه شده، ذخایر ویتامین های گروه B، کلسیم و منیزیم بدن شما را به ته می رساند. هنگامی که بدن شما دچار کمبود ویتامین های B شود، سیستم عصبی شما صدمه می بیند و شما ممکن است احساس خستگی، افسردگی، اضطراب و کمبود انرژی کنید. کمبود کلسیم و منیزیم ممکن است در آرتروز و پوکی استخوان نقش داشته باشد.

توصیه ها

قندهای طبیعی در مواد غذایی مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و نشاسته ها وجود دارند. انرژی مورد نیاز بدنتان را به جای غذاهای فراوری شده که سرشار از قندهای تصفیه شده هستند، از این نوع مواد غذایی به دست آورید. AHA پیشنهاد می کند که قندهای تصفیه شده در رژیم غذایی تان را با استفاده کمتر از شکر به عنوان شیرین کننده، کاهش میزان شکر در نان ها و شیرینی های خانگی و انتخاب آبمیوه های کاملا طبیعی و نوشیدنی های بدون شکر کاهش دهید. قبل از اعمال هرگونه تغییرات رژیمی با پزشکتان مشورت کنید.

منبع: مجله تناسب اندام

5 1000
ارسال شده در 10 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه
ویزیت یاب
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x