پیاده‌ روی:
پیاده‌روی  روزانه و سریع 30 دقیقه‌ای به  بهبود جریان خون کمک می‌کند. انجام این کار می‌تواند هر دردی را که به دلیل  گردش ضعیف خون ایجاد شده است، از بین ببرد. پیاده‌روی همچنین  در برطرف کردن بیماری عروق محیطی یا بیماری شریانی اندام تحتانی نیز مفید است .علاوه بر این، پیاده‌روی منظم، مانع از تراکم پلاک در شریان‌ها می شود و روند خون رسانی را بهبود می دهد.
شنا:
شنا یک ورزش ایده آل برای بهبود جریان خون است  به‌ویژه در افراد مسن.در این ورزش برخلاف پیاده روی یا دوچرخه سواری فشارهای نابهنجار بر مفاصل وارد نمی شود. این ورزش عروق خونی را انعطاف‌پذیر می‌کند ، درنتیجه فرد را در برابر بیماری قلبی و عروقی مصون می‌سازد.
دوچرخه ‌سواری:
انجام این ورزش به مدت 30 دقیقه‌ هفته‌ای  3 یا 4 بار نه‌ فقط برای سلامت پاها بلکه  همانند شنا و پیاده‌روی برای سلامت قلب و عروق نیز مفید است.
 ورزش‌های کششی:
اگر برای ساعات طولانی در یک مکان می نشینید بهتر است هر یک ساعت از جای خود بلند شوید و به مدت 5 دقیقه ورزش کششی انجام دهید. ازجمله چرخش بازو، لمس کردن انگشتان پا، لگدزدن و … .
 بلند کردن وزنه: دراز  و نشست، شنا رفتن و … ورزش‌های مقاومتی به‌حساب می‌آید که نباید در انجام آن‌ها افراط کرد.  بلند کردن وزنه عضلات را تقویت می‌کند و جریان خون را  در دست‌ها و پاها بهبود می بخشد.
باز کردن انگشتان دست:
ابتدا دست را مشت کنید درحالی‌که شست در داخل قرار دارد سپس بقیه انگشتان را بدونِ ایجاد ناراحتی ، تا حد امکان به بیرون کش دهید. این ورزش را 10 بار برای هر دست انجام دهید.

  منبع: روزنامه خراسان

ارسال شده در 11 آبان 1395 توسط writer.m با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • ایمنی نوزاد در برابر بیماری های غیرواگیردار
  • فواید آب بازی در روند کشف استعدادها و خلاقیت های کودکان
  • 8 سبزی قرمز رنگ و خواص معجزه آسای آن ها
  • سوختن منیزیم خون با این کارها
  • با این روش ها اعتماد به نفس خود را بالا ببرید
  • ضروری بودن مصرف مکمل های ید دار در دوران بارداری
  • خوراکی های مفید برای قسمتهای مختلف بدن
  • حتما در کنار اسفناج از ویتامین c استفاده کنید
  • استرس های افراد نابارور
  • کم خونی – علل، علائم و درمان
  • لاغری ساق پا با تمرین اسکات
  • اضطراب اجتماعی در زنان
  • خشکی پوست و مرطوب کننده‌‌ها
  • درمان درماتیت سبورئیک یا اگزما
  • عوارض جانبی مکمل‌های کلسیم بر سلامت قلب
  • محبوبترین ها

  • کلک ۳۰ ثانیه ای برای غلبه بر هوس غذایی
  • چرا خوردن یک عدد سیب در روز شما را از دکتر بی نیاز می کند؟
  • نکته ای که عامل چاق شدن شما می شود
  • افزایش میل به خوردن با دیدن غذاهای رنگی
  • حتما در کنار اسفناج از ویتامین c استفاده کنید
  • چند خاصیت فوق العاده عالی چای سیاه
  • آیا میدانید برخی از مواد غذایی شیرین لاغر کننده هستند؟
  • روزانه 3 عدد خرما مصزف کنید و به معجزه آن پی ببرید
  • ماکارونی شما را چاق نمی کند، این یک حقیقت است
  • با این غذا ها انرژی خود را چند برابر کنید
  • اگر می خواهید رژیم غذایی تان بهترین باشد ، بخوانید
  • مصرف مواد غذایی مفید برای مقابله با اضطراب و استرس روزانه
  • روغن و ادویه فلافل کشنده اند
  • غذا هایی که وجودشان در رژیم غذایی ضروری است
  • ترکیبات مهم انبه
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است