vegetables-to-control-high-blood-sugar

بیماری دیابت می تواند تا حد زیادی با کمک برنامه غذایی مناسب کنترل گردد. مصرف برخی سبزیجات می تواند تاثیرات دو چندانی در فرایند درمانی و کنترل این بیماری نقش داشته باشد. در این مطلب به معرفی چند مورد از بهترین سبزیجات برای این بیماران خواهیم پرداخت. با دکترسلام همراه باشید.

کلم بروکلی :

با شاخص گلایسمیک پایین برای دیابتی ها مفید می باشد. کلم بروکلی و سبزیجات مشابه آن حاوی سولفوروفان هستند که این ترکیب منجر به افزایش آنزیم های بدن برای مبارزه با مواد شیمیایی سرطان زا می شود. کلم بروکلی کربوهیدرات کمی داشته و غنی از ویتامین های A,C,K, فیبر و آهن می باشد.

کلم بروکسل:

سرشار از ویتامینE می باشد و بدن را در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. علاوه بر ویتامین E  غنی از ویتامین A, C,  فولات و فیبر است که برای دیابتی ها بسیار مفید است.

خیار:

۹۶٪ آنرا آب تشکیل می دهد و به بدن برای هیدراته ماندن کمک می کند. خیار بسیار کم کالری و حاوی آنتی اکسیدان هایی برای مبارزه با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد است و مصرف آن در برابر بیماری های مزمن مثل سرطان،دیابت، بیماری های قلبی و آلزایمر محافظت ایجاد     می کند و نیز حاوی پتاسیم برای کاهش میزان فشار خون است.

فلفل قرمز:

سرشار از ویتامین C  بوده که به بهبود سیستم ایمنی بدن و تسهیل جذب آهن کمک می کند. ضمن اینکه منبع غنی از ویتامین B6، فولات، ویتامینA و آنتی اکسیدان ها نیز می باشد.

مارچوبه:

این گیاه در هر فنجان حاوی ۲۷ کالری و ۵ گرم کربوهیدرات می باشد و سرشار از ویتامین A وk می باشد. مصرف منظم مارچوبه سبب کنترل میزان قند خون و افزایش تولید انسولین در بدن     می شود.

اسفناج:

به عنوان سبزی کم کربوهیدرات و دارا بودن فولات و B – کاروتن و ویتامینK گزینه مناسبی برای مبتلایان به دیابت نوع ۲        می باشد. سبزیجات برگ سبز تیره مثل اسفناج حاوی سطح بالایی از کلروفیل هستند که ماده ای می باشد که به مبارزه با دژنراسیون ماکولا و آب مروارید می رود . دژنراسیون ماکولا علت اصلی از دست دادن بینایی در تفراد مسن می باشد.

برگ چغندر:

غنی از ویتامین های A,B,K ،آهن و کلسیم و گزینه مناسب برای کاهش قند خون و سوزاندن چربی و کاهش التهاب بدن می باشد.

بامیه:

فیبر موجود در بامیه نمایه گلایسمی پایینی به آن می دهد. یعنی به سرعت قند خون را بالا نمی برد. بدین ترتیب که سرعت جذب قند را کاهش داده و به حفظ قند خون کمک می کند. میتوانید چند عدد بامیه را از وسط نصف کرده و از شب در آب خیس کنید و صبح که مایع درون لیوان حالت ژله ای مانند پیدا کرده را به صورت ناشتا میل فرمایید.

ارسال شده در 13 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه
  • مطالب بسیار مفید و کاربردی بود، لطفا در خصوص بیماری های قلبی مطلب بزارید

  • پیشنهاد سردبیر

  • آیا میزان ابتلا به سرطان در ایران بیشتر از میانگین جهانی هست؟
  • سمنو خوردن و این ویژگی های بی نظیر
  • آیا اسپری ضد تعریق سرطان‌زا میباشد؟
  • نشانه های پنهان فرسودگی در شما!
  • اهمیت و نقش پرنگ غدد پاراتیروئید در بدن انسان
  • کابوس دیدن خردسالان و این روش های موثر
  • مشکلات ادراری و اختلال در کارکرد کلیه ها
  • تجربه زیباترین آرایش طبیعی صورت
  • آداب و رسوم ایرانی ها در زمینه شب زفاف
  • مدیریت و کنترل کارمندان هوشمند
  • نوشیدنی های طبیعی که بوهای نامطبوع بدن را می کشد
  • درباره تهوع و استفراغ بیشتر یاد بگیریم
  • درمورد رولف درمانی چه می دانید؟
  • درمان آرتروز گردن با طب سنتی
  • محبوب ترین غذاهای خیابانی، در سفرهای خارجی را بشناسیم.
  • محبوبترین ها

  • کیک کاکائویی پودینگ دار
  • نان پاسکالیا
  • گوزلمه کدو حلوایی
  • شیرینی مخصوص آنکارا
  • طعم گل نسترن در آش
  • لذت واقعی غذا را بچشید
  • روش تهیه ساده ترین صبحانه چربی سوز
  • کوفته بالکان
  • تارت موز با آموزش گام به گام
  • کیش بادمجان و گوجه فرنگی
  • شیرینی قفس سیب- آموزش تصویری
  • رسپی درست کردن بستنی مخصوص گیاه خواران
  • فلفل هالوپینو، سسی لذیذ که در کنار غذا از آن استفاده می شود
  • اک مک با آرد ذرت
  • مینی پای های خوشمزه و دلچسب
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است