کنترل دیابت سبزیجات برای دیابتی ها رژیم دیابتی درمان دیابت

بیماری دیابت می تواند تا حد زیادی با کمک برنامه غذایی مناسب کنترل گردد. مصرف برخی سبزیجات می تواند تاثیرات دو چندانی در فرایند درمانی و کنترل این بیماری نقش داشته باشد. در این مطلب به معرفی چند مورد از بهترین سبزیجات برای این بیماران خواهیم پرداخت. با دکترسلام همراه باشید.

کلم بروکلی :

با شاخص گلایسمیک پایین برای دیابتی ها مفید می باشد. کلم بروکلی و سبزیجات مشابه آن حاوی سولفوروفان هستند که این ترکیب منجر به افزایش آنزیم های بدن برای مبارزه با مواد شیمیایی سرطان زا می شود. کلم بروکلی کربوهیدرات کمی داشته و غنی از ویتامین های A,C,K, فیبر و آهن می باشد.

کلم بروکسل:

سرشار از ویتامینE می باشد و بدن را در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. علاوه بر ویتامین E  غنی از ویتامین A, C,  فولات و فیبر است که برای دیابتی ها بسیار مفید است.

خیار:

۹۶٪ آنرا آب تشکیل می دهد و به بدن برای هیدراته ماندن کمک می کند. خیار بسیار کم کالری و حاوی آنتی اکسیدان هایی برای مبارزه با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد است و مصرف آن در برابر بیماری های مزمن مثل سرطان،دیابت، بیماری های قلبی و آلزایمر محافظت ایجاد     می کند و نیز حاوی پتاسیم برای کاهش میزان فشار خون است.

فلفل قرمز:

سرشار از ویتامین C  بوده که به بهبود سیستم ایمنی بدن و تسهیل جذب آهن کمک می کند. ضمن اینکه منبع غنی از ویتامین B6، فولات، ویتامینA و آنتی اکسیدان ها نیز می باشد.

مارچوبه:

این گیاه در هر فنجان حاوی ۲۷ کالری و ۵ گرم کربوهیدرات می باشد و سرشار از ویتامین A وk می باشد. مصرف منظم مارچوبه سبب کنترل میزان قند خون و افزایش تولید انسولین در بدن     می شود.

اسفناج:

به عنوان سبزی کم کربوهیدرات و دارا بودن فولات و B – کاروتن و ویتامینK گزینه مناسبی برای مبتلایان به دیابت نوع ۲        می باشد. سبزیجات برگ سبز تیره مثل اسفناج حاوی سطح بالایی از کلروفیل هستند که ماده ای می باشد که به مبارزه با دژنراسیون ماکولا و آب مروارید می رود . دژنراسیون ماکولا علت اصلی از دست دادن بینایی در تفراد مسن می باشد.

برگ چغندر:

غنی از ویتامین های A,B,K ،آهن و کلسیم و گزینه مناسب برای کاهش قند خون و سوزاندن چربی و کاهش التهاب بدن می باشد.

بامیه:

فیبر موجود در بامیه نمایه گلایسمی پایینی به آن می دهد. یعنی به سرعت قند خون را بالا نمی برد. بدین ترتیب که سرعت جذب قند را کاهش داده و به حفظ قند خون کمک می کند. میتوانید چند عدد بامیه را از وسط نصف کرده و از شب در آب خیس کنید و صبح که مایع درون لیوان حالت ژله ای مانند پیدا کرده را به صورت ناشتا میل فرمایید.

5 1000
ارسال شده در 13 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه
دیدگاه خود را ارسال کنید ( ۱ دیدگاه )

تایید کنید که ربات نیستید !!!

  • مطالب بسیار مفید و کاربردی بود، لطفا در خصوص بیماری های قلبی مطلب بزارید

  • پیشنهاد سردبیر

  • فرزندان بزرگ خانواده درشت هیکل ترند!
  • پیشگیری از بروز از سرطان با طب سنتی
  • حل این مشکلات با فیزیوتراپی
  • سیگارت اسفناج با یوفکا
  • درمان بی حالی و کسالت دائم
  • دو برای افراد سالخورده
  • هشدار به مادران سیگاری در خصوص تهدید سلامتی جنین
  • چای سبز و تقویت لثه
  • محبوبترین ها

  • با خواص باورنکردنی ماهی ها آشنا شوید
  • برنامه رژیمی گیاهی برای از بین بردن چربی خون
  • چرا مردمان آمریکایی به خوردن بادام علاقمندند؟
  • مقدار مجاز مصرف روزانه قهوه چقدر است؟
  • همبرگری مخصوص افراد گیاهخوار
  • سوپ عدس سبز و کلم ( رژیمی)
  • مصرف ماست را در پائیز فراموش نکنید
  • از چه غذاهایی فیبر دریافت کنیم
  • رپورتاژ

  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما