picsart_1478016472677

مطالعات اخیر نشان داده است که سوختن چربی به جای کربوهیدرات می تواند این عملکرد را بهبود ببخشد. به این علت که ذخایر چربی بدن بیشتر از ذخایر گلیکوژن است با این حال بر اساس مطالعات انجام شده از جمله فیزیولوژی کاربردی در طول تمرینات بلند مدت ورزشی ماهیچه ها، بیشتر از کربوهیدرات به عنوان منابع سوخت استفاده می کنند.

مطالعات اخیر نشان داده است که سوختن چربی به جای کربوهیدرات می تواند این عملکرد را بهبود ببخشد. به این علت که ذخایر چربی بدن بیشتر از ذخایر گلیکوژن است با این حال بر اساس مطالعات انجام شده از جمله فیزیولوژی کاربردی در طول تمرینات بلند مدت ورزشی ماهیچه ها، بیشتر از کربوهیدرات به عنوان منابع سوخت استفاده می کنند. در واقع محققان دریافتند که ۹۱% انرژی استفاده شده به وسیله ی دوندگان از طریق کربوهیدرات ها تأمین می شود، چون بزرگ ترین منبع سوخت هستند. اگر بخواهید با رژیم کتوز(رژیمی که در آن برای مدت طولانی چیزی نخورید) بدن خود را تغییر دهید اما برای ورزشکاران به طور متوسط کربوهیدرات ها مناسب ترین روش هستند.
ذخیره ی کربوهیدرات ها؟ بله یا نه؟
هدف از ذخیره سازی کربوهیدرات ها دادن سوخت اضافی به بدن برای فعالیت هایی که بیش از ۹۰ دقیقه به طول می انجامد. ماهیچه های شما مقدار محدودی گلیکوژن را ذخیره می سازد که پس از ۹۰ دقیقه کاملا تخلیه می شود. شروع ذخیره سازی کربوهیدرات ها حدود یک هفته طول می کشد که این مقدار برای اکثر افراد حدود ۴ گرم کربوهیدرات به ازای هر نیم کیلو از وزنشان است.
بنابراین یک فرد ۷۰ کیلویی به ۶۰۰ گرم کربوهیدرات در کل وعده ی غذایی روزانه اش نیاز دارد. با این حال ذخیره سازی کربوهیدرات به معنی ذخیره کردن کالری نیست. کربوهیدرات ها باید با مواد مغذی دیگری مثل چربی ها جایگزین شوند، در غیر این صورت می تواند باعث اضافه وزن شود. جاروش می گوید: در کل یک رژیم ذخیره سازی کربوهیدرات بیش از اندازه به ناراحتی دستگاه گوارش منجر می شود. کربوهیدرات مانند هر چیز دیگری باید در حد اعتدال مصرف شود تا شما احساس و عملکرد بهتری داشته باشید.

در این باره بیشتر بخوانید : کربوهیدرات های مناسب و کم کالری

#
ارسال شده در 11 آبان 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • زمینه چینی های لازم برای تعیین جنسیت جنین دختر
  • ریزش مو و عوامل درونی بدن
  • تاثیرات علمی ثابت شده نماز بر مغز
  • تاثیرات مختلف امراض قندی بر سلامت استخوان
  • مراقبت از قلب با این مواد خوراکی
  • چه کنیم به سنگ صفرا دچار نشویم؟
  • تاثیر اسیدهای چرب امگا 3 در بیماران مبتلا به سرطان
  • درمان عارضه های مختلف بدن با انجیر
  • ارتباط فعالیت زیاد اطفال و هوش آن ها
  • شایع ترین سرطان های دوران طفولیت
  • فواید و خواص دارویی دانه، برگ و ریشه بارهنگ
  • افراد مبتلا به فشارخون چه ورزش هایی انجام دهند
  • آب تا چه حد می تواند وزن شما را کاهش دهد؟
  • کودکان در این سن ،خشم و عصبانیت را می فهمند
  • مواد مضر برای کسانیکه اگزما دارند
  • محبوبترین ها

  • موی مردها چطوری ریزش پیدا میکند؟
  • بررسی انواع جوش و آکنه
  • معرفی ماسکهایی که مانع چروک صورت می شوند
  • دندان ها را طبیعی سفید کنید!
  • ریش و رعایت بهداشت
  • چطوری پوست خود را مثل آینه صاف کنیم
  • طریقه صحیح ماساژ صورت
  • راه حل قطعی برای درمان افتادگی پوست حتی بعد از کم کردن وزن
  • خون مردگی و ابتلا به این بیماری ها
  • اّب رسانی پوست را در خانه اینگونه انجام دهید
  • دانستنیهای جدید درباره انواع لیزر پوست
  • متناسب با جنس پوستتان کرم ضد آفتاب بخرید
  • آیا دلتان می آید موهای سر خود را بتراشید؟
  • چه زمانی بدن نیاز به پروتئین دارد
  • مراقبت از پوست در برابر سوختگی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است