دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو

فواید چربی ها روغن ماهی روغن کبد ماهی خواص روغن ماهی چربی های مفید برای بدن اسیدهای چرب امگا 3

شاید شما هم تصور کنید تمام چربی ها برای بدن مضر هستند و با شنیدن نام چربی بلافاصله یاد اضافه وزن بیفتید و از آن گذر کنید.این در حالی است که بدن انسان برای تولید انرژی و جذب ویتامین ها به چربی نیاز دارد.از جمله چربی های مفید روغن ماهی، اسید چرب امگا 3 و روغن کبد ماهی هستند که برای بدن ضروری می باشند.

روغن ماهی:

روغن ماهی از بافت ماهی چرب به دست می‌آید و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است. روغن ماهی برای سلامت قلب و  عروق، عصب و اسکلت مفید است. این روغن میزان کلسترول سالم بدن را حفظ و مصرف روزی شش گرم آن کمک  می‌کند تا میزان سالم تراکم  لیپوپروتئین (یک مجموعه مولکولی پروتئینی است )یا کلسترول خوب ، تری گلیسیرید (نقش عایق‌بندی و ذخیره انرژی را دارد) افزایش یابد. روغن ماهی برای  هر دوجنس زن و مرد مفید است زیرا سلامت استخوان را افزایش می‌دهد.مصرف روغن ماهی برای زنانی که نزدیک به دوران یائسگی هستند، مفید است زیرا باعث تراکم و تعادل در کلسیم  می شود. کلسیم پس از کاهش تولید طبیعی هورمون زنانه استروژن و پروژسترون کاهش پیدا می کند. مصرف ماهی کمک می‌کند تا بدون پرخوری کردن، فرد بتواند استرس خود را کنترل کند.
*اسیدهای چرب امگا 3:
نتایج بررسی‌ها نشان می دهد  افرادی که از منابع امگا 3 مصرف می‌کنند با کاهش میزان افسردگی مواجه هستند. این یعنی که امگا 3 به‌عنوان ضدافسردگی عمل می‌کند و می‌توان از آن برای کنترل علایم افسردگی و اختلال بیماری دوقطبی استفاده کرد.امگا 3 برای مبتلایان به‌ بیش فعالی نیز مفید است. این اسیدهای چرب ،مهارت‌های ذهنی فرد  که ادراک، به خاطر سپردن و یادگیری  را پوشش می‌دهد، تقویت می کند.
*روغن کبد ماهی:
این روغن غنی از اسیدهای امگا 3، ایکوزاپنتانوئیک اسید و دوکوزاهگزانوئیک اسید است. ویتامین A وDدر آن  به حفظ سلامت بینایی و پوست کمک می کند.همانند روغن ماهی، روغن کبد نیز خاصیت‌های مختلفی دارد.
نتایج تحقیق محققان آلمانی  روی 43 داوطلب مبتلابه روماتوئید آرتریت نشان داد که مصرف روزی یک گرم روغن کبد به مدت سه ماه به کاهش درد مفصل ها منجرمی شود. بررسی دیگر نیز نشان داد مصرف این روغن درد و آسیب‌دیدگی غضروف پس از آرتریت را کاهش می‌دهد .درنتیجه نیاز به جایگزین کردن مفصل نیز کم می‌شود.علاوه بر روغن کبد ماهی ، منابع دیگر امگا 3 شامل ماهی تن،سالمون و ساردین است ودرمنابع گیاهی مانند گردو، دانه کتان و … نیز یافت می شود.

منبع: روزنامه خراسان

 

5 1000
ارسال شده در 12 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x