exercise-good-for-asthma-rotator

آیا کسانی که از عارضه آسم رنج میبرند نباید ورزش کنند ؟یا چه نوع حرکات ورزشی برای مبتلایان به آسم مفید خواهد بود ؟برای حفظ سلامتی این افراد ورزش هایی مانند شنا ،پیاده روی و یوگا را پیشنهاد میدهیم البته بهتر است قبل از انجام این فعالیت های ورزشی نیز به پزشک متخصص مراجعه و با وی مشورت کنند خس خس سینه و تنگی نفس برای این افراد خطرناک و مشکل آفرین خواهد بود و در صورت مشاهده باید فورا ورزش را ترک کنند.

ورزش همیشه کلید یک زندگی پر جنب و جوش است اما برای مبتلایان به آسم می تواند یک چالش محسوب شود چون برخی از فعالیت های ورزشی سبب تشدید علائم آسم مانند خس خس، سرفه، تنگی نفس و … می شوند.

در برخی افراد هم این علائم تنها هنگام انجام ورزش رخ می دهد که به آن آسم ناشی از ورزش می گویند.

اما اگر شما مبتلا به آسم هستید، باید در نظر داشته باشید که بسیاری از ورزشکاران مبتلا به آسم هنوز قادر به رقابت های ورزشی هستند. مهم این است که بتوانید این بیماری را تحت کنترل خود بگیرید و قبل از شروع اولین قدم برای ورزش قادر باشید از علائم احتمالی پیشگیری کنید.

در اینجا 4 فعالیت ورزشی مفید و کم عارضه برای مبتلایان به بیماری آسم معرفی شده است:

شنا: یکی از ورزش های مناسب و سبک برای افزایش قدرت تنفسی بیماران آسمی، شنا است. در این ورزش یادگیری نفس گیری از اهمیت بالایی برخوردار است. زمانی که شنا می کنید، از تمام عضلات بدن تان و بویژه قفسه سینه استفاده می شود که برای شما مفید خواهد بود. البته بهتر است با پزشک خود در مورد انجام این ورزش مشورت کنید.

یوگا: یک راه عالی برای کمک به تنفس بهتر است ضمن این که منجر به باز شدن قفسه سینه، افزایش انعطاف پذیری و تقویت عضلات اطراف ریه ها می شود. تحقیقات نشان می دهد که انجام تکنیک های تنفسی یوگا به طور منظم باعث عملکرد بهبود عملکرد ریه در بزرگسالان فاقد آسم نیز می شود.

پیاده روی ساده: راه رفتن یکی از بهترین فعالیت ها برای کمک به مدیریت آسم است و منجر به بهبود ظرفیت ریه ها می شود. هدف یک پیاده روی 30 دقیقه ای برای 5 روز در هفته است.

دوچرخه سواری: برای شما اگر مبتلا به آسم هستید مفید است. می توانید از دوچرخه ثابت در منزل نیز استفاده کنید و البته باید مراقبت باشید که زیاد خسته نشوید. پیمودن مسیرهای سربالایی نیز توصیه نمی شود و بهتر است این ورزش را با مسیرهای کوتاه آغاز کنید. دوچرخه سواری منجر به تقویت عضلات و بهبود شرایط بدنی بعلاوه افزایش قدرت تنفس می شود.

به یاد داشته باشید:

همیشه داروهای استنشاقی را هنگام ورزش باید به همراه داشته باشید.

انجام ورزش در روزهایی که هوا آلوده است، اکیدا ممنوع خواهد بود.

در صورت سرد بودن هوا از یک پارچه مرطوب استفاده کنید و آن را به دور بینی و دهان خود ببندید تا احتمال حملات آسم کاهش یابد.

ورزش هایی را انتخاب کنید که نیاز به انرژی کمتر دارند و می توانید دوره های استراحت داشته باشید.

در صورت بروز خس خس سینه و تنگی نفس به همراه سرفه ورزش را فورا متوقف کنید.

در صورت تنگی نفس شدید به دنبال فوریت های پزشکی باشید.
منبع:healthguide

سلامت نیوز

5 1000
ارسال شده در 13 آبان 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • رژیم لاغری «اتکینز» چیست؟
  • فروپاشی زندگی مشترک به خاطر شکاک بودن همسران
  • هم وزن خود را کم کنید هم بدنتان را پاکسازی کنید
  • تاثیرگذارترین عوامل بر تمایلات جنسی
  • تقویت قدرت مغز با این روش ها
  • تحریک سیستم ایمنی بدن با چنگ گربه
  • بستنی جالبی که تاکنون نچشیده اید
  • دلیل و منشا خشونت در اجتماع
  • محبوبترین ها

  • نگرش افراد به عشق با چهره آنها چه ارتباطی دارد؟
  • روانشناسی حضور دائم در فضای مجازی
  • مقابله با استرس با شستن بینی
  • صحبتهای روانشناس امروز در مورد فوبیا
  • نحوه اثرگذاری روی مردان
  • علل کاهش روابط اجتماعی بین ایرانیان
  • مضرات جبران ناپذیر فشار کاری
  • خوش آمدن گفتن به عمر نوح با خنده
  • رپورتاژ

  • آشنایی با جدیدترین رکورددار رژیم دکتر کرمانی
  • جراحی های پیشرفته زیبایی و پلاستیک
  • جوان سازی و لیفت صورت بدون جراحی
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما