green-tea-6-pack-abs

 چای سبز برای سلامتی ما خاصیت های زیادی به همراه دارد برخی افراد درباره نحوه نوشیدن این چای اطلاعات کافی ندارند اگر می خواهید با نوشیدن این چای وزن خود را کاهش دهید پیشنهاد می کنیم با روش اصولی این چای آشنا شوید رهایی از کبد چرب و از بین بردن میکروب های دهان و دفع سموم بدن از ویژگی های این نوشیدنی مفید به شمار می روند .

 شکی نیست که چای سبز سالم‌ترین نوشیدنی است. این نوشیدنی سرشار از آنتی‌اکسیدان و خاصیت های متعدد است. از لحاظ علمی نیز ثابت‌شده است که مصرف چای سبز باعث کاهش وزن می‌شود. به همین دلیل است که بیشتر مکمل های کاهش وزن حاوی چای سبز است.

برای این‌که در این زمینه نتیجه بگیرید باید روزی چندین فنجان چای سبز مصرف کنید. سؤالی که پیش می‌آید این است که برای کاهش وزن دقیقاً چند فنجان چای سبز باید نوشید؟ به گفته متخصصان ، روزی 3 تا 5 فنجان که مساوی است با یک عدد کپسول عصاره چای سبز.
چرا به جای نوشیدن دمنوش از کپسول استفاده نکنیم؟
زیرا خوردن چای سبز از مصرف کپسول خاصیت بیشتری دارد. به‌عنوان‌مثال:

* نوشیدن یک فنجان چای سبز طراوت‌ بخش است.
* میزان مایعات را در بدن افزایش می‌دهد که برای سلامتی حیاتی است. مصرف مایعات نه ‌تنها گرسنگی را کاهش می دهد بلکه سموم را از بدن دفع می‌کند.
اما بهترین نوع چای سبز کدام است؟
چایی که با خشک ‌کردن برگ‌های چای و سپس خرد کردن آن‌ها در آسیاب و تبدیل آن به پودر تهیه می‌شود. برخلاف انواع دیگر چای، این نوع بعد از دم کردن، رنگ مات به خود نمی‌گیرد و طعم برگ‌های چای حفظ می شود.( این چای به ماچا معروف است).
همچنین چایی که از بو دادن برگ‌های چای سبز در دمای بالا تهیه می‌شود که در این فرایند عطری قوی پیدا می کند. در این فرایند، مقدار زیادی از کافئین چای از بین می رود؛ هوجیچا طعمی بدون هیچ‌گونه تلخی دارد.(هوجیچا چای ژاپنی است که روی زغال و در ظرف چینی تهیه می‌شود).
آیا مصرف کردن آیس تی( سرد) چای سبز نیز مفید است؟
بله ، زیرا ترکیب شیمیایی یک فنجان چای سبز گرم با سرد یکی است. البته بدون شک چای سبز سرد حاوی مایع بیشتری است. اما باید مطمئن شوید که حاوی مواد غیرضروری باشد ازجمله طعم‌دهنده مصنوعی مانند شکر که باعث بالا رفتن وزن می‌شود.
اگر آب‌ میوه تازه به آن اضافه‌شده باشد، مصرف آن ضرری ندارد. بنابراین همانند همه محصولات قبل از خرید چای سبز آماده به موادی که در آن استفاده ‌شده است دقت کنید.
بهترین زمان مصرف چای سبز چه زمانی است ؟
متخصصان تغذیه ، نوشیدن چای سبز با غذا را توصیه می‌کنند. زیرا زمانی که غذا مصرف می‌کنید، برای سوزاندن کالری باید روند سوخت‌وساز بدن سرعت پیدا کند و مانع از ذخیره شدن چربی شود. در برخی مواقع مصرف چای سبز چند دقیقه قبل از ورزش باعث بهبود عملکرد فرد می‌شود و خستگی را کاهش می دهد.

منبع:سایت نیوزویک

 

ارسال شده در 14 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع طب سنتی و گیاهان دارویی , مطالب ویژه

پیشنهاد سردبیر

  • اثر بخشی جیوه استفاده شده در پر کردن دندان در محیط زیست
  • تشخیص سرطان پروستات چگونه قطعی می شود؟
  • فولات و آهن به چه دلیل و چه اندازه
  • ریسک بالای ناشنوایی با موسیقی با صدای زیاد
  • یاد بگیریم که درست نفس بکشیم
  • مشکل جنسی اغلب خانم ها
  • مشکلات عفونتی در رحمی
  • بغل کردن همسرتان را از یاد نبرید
  • املت خرس عروسکی برای کودکان
  • حس شادی بیشتر با استفاده از این موارد
  • توصیه هایی برای استفاده مواد غذایی در بچه ها
  • محققان ایرانی موفق به تولید نانو پودرغیرسمی کشنده موش شدند
  • نخستين داروي توليد شده ازحيوانات اصلاح شده ژنتيكي تاييد شد
  • ابتلا به دیابت سبب کارکرد شناختی می شود
  • چه غذاهایی در جوان ماندن ما نقش دارند؟
  • محبوبترین ها

  • دندان ها را طبیعی سفید کنید!
  • زیرکانه‌ترین تکنیک های زیبایی که تاکنون یادگرفته‌اید!
  • بهترین آرایش ها برای مخفی کردن خستگی
  • از پوستهای مختلط چطوری باید مراقبت شود
  • عملکرد بوتاکس روی پوست
  • تقویت لبها با برق لب خانگی
  • از فلاشینگ چه میدانید
  • با لیزر چگونه پوست را لایه برداری میکنند؟
  • مقابله با خشکی پوست در فصل زمستان،چگونه؟
  • چگونه لب هایمان را زیباتر آرایش کنیم
  • حساسیت با وجود این کرم ها
  • خطاهایی که مانیکور زیبای شما را, از بین می برد
  • باورهایی غلط در خصوص آکنه و جوش
  • آیا کاشت ابرو را می شود بر روی تاتو انجام داد؟
  • شامپوهای رنگ مو نزنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است