نوشیدن چای سبز مصرف چای سبز خواص چای سبز چای سبز استفاده از چای سبز استفاده از آب برنج

 چای سبز برای سلامتی ما خاصیت های زیادی به همراه دارد برخی افراد درباره نحوه نوشیدن این چای اطلاعات کافی ندارند اگر می خواهید با نوشیدن این چای وزن خود را کاهش دهید پیشنهاد می کنیم با روش اصولی این چای آشنا شوید رهایی از کبد چرب و از بین بردن میکروب های دهان و دفع سموم بدن از ویژگی های این نوشیدنی مفید به شمار می روند .

 شکی نیست که چای سبز سالم‌ترین نوشیدنی است. این نوشیدنی سرشار از آنتی‌اکسیدان و خاصیت های متعدد است. از لحاظ علمی نیز ثابت‌شده است که مصرف چای سبز باعث کاهش وزن می‌شود. به همین دلیل است که بیشتر مکمل های کاهش وزن حاوی چای سبز است.

برای این‌که در این زمینه نتیجه بگیرید باید روزی چندین فنجان چای سبز مصرف کنید. سؤالی که پیش می‌آید این است که برای کاهش وزن دقیقاً چند فنجان چای سبز باید نوشید؟ به گفته متخصصان ، روزی 3 تا 5 فنجان که مساوی است با یک عدد کپسول عصاره چای سبز.
چرا به جای نوشیدن دمنوش از کپسول استفاده نکنیم؟
زیرا خوردن چای سبز از مصرف کپسول خاصیت بیشتری دارد. به‌عنوان‌مثال:

* نوشیدن یک فنجان چای سبز طراوت‌ بخش است.
* میزان مایعات را در بدن افزایش می‌دهد که برای سلامتی حیاتی است. مصرف مایعات نه ‌تنها گرسنگی را کاهش می دهد بلکه سموم را از بدن دفع می‌کند.
اما بهترین نوع چای سبز کدام است؟
چایی که با خشک ‌کردن برگ‌های چای و سپس خرد کردن آن‌ها در آسیاب و تبدیل آن به پودر تهیه می‌شود. برخلاف انواع دیگر چای، این نوع بعد از دم کردن، رنگ مات به خود نمی‌گیرد و طعم برگ‌های چای حفظ می شود.( این چای به ماچا معروف است).
همچنین چایی که از بو دادن برگ‌های چای سبز در دمای بالا تهیه می‌شود که در این فرایند عطری قوی پیدا می کند. در این فرایند، مقدار زیادی از کافئین چای از بین می رود؛ هوجیچا طعمی بدون هیچ‌گونه تلخی دارد.(هوجیچا چای ژاپنی است که روی زغال و در ظرف چینی تهیه می‌شود).
آیا مصرف کردن آیس تی( سرد) چای سبز نیز مفید است؟
بله ، زیرا ترکیب شیمیایی یک فنجان چای سبز گرم با سرد یکی است. البته بدون شک چای سبز سرد حاوی مایع بیشتری است. اما باید مطمئن شوید که حاوی مواد غیرضروری باشد ازجمله طعم‌دهنده مصنوعی مانند شکر که باعث بالا رفتن وزن می‌شود.
اگر آب‌ میوه تازه به آن اضافه‌شده باشد، مصرف آن ضرری ندارد. بنابراین همانند همه محصولات قبل از خرید چای سبز آماده به موادی که در آن استفاده ‌شده است دقت کنید.
بهترین زمان مصرف چای سبز چه زمانی است ؟
متخصصان تغذیه ، نوشیدن چای سبز با غذا را توصیه می‌کنند. زیرا زمانی که غذا مصرف می‌کنید، برای سوزاندن کالری باید روند سوخت‌وساز بدن سرعت پیدا کند و مانع از ذخیره شدن چربی شود. در برخی مواقع مصرف چای سبز چند دقیقه قبل از ورزش باعث بهبود عملکرد فرد می‌شود و خستگی را کاهش می دهد.

منبع:سایت نیوزویک

 

ارسال شده در 14 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع طب سنتی و گیاهان دارویی , مطالب ویژه

پیشنهاد سردبیر

  • از این نوع چای هرگز مصرف نکنید
  • ۶ راهنمایی ساده در مورد مراقبت از پوست در زمستان
  • سبک تغذیه ای نادرست و راه حل های مناسب
  • تشخیص وفاداری و خیانت از روی چهره
  • افرادی که دچار سنگ کیسه صفرا هستند مطالعه کنند
  • کمک کولونوسکوپی برای تشخیص بیماری ها
  • ۲۵۱ دستگاه آمبولانس برای خدمت رسانی به زائران در مرزها مستقر می شوند
  • رسپی سوپ ضد یبوست با کالری کم
  • محبوبترین ها

  • مصرف کره و این نکات مهم
  • انار بخورید تا محافظ قلبتان باشد
  • کالری های مایع رژیمتان را خراب میکنند
  • کاهش وزن بدون تحرک خطرناک است
  • خوردن این 4 ماده غذایی را کنار بگذارید
  • املاح و مواد معدنی سبوس برنج
  • تقویت روخوانی کودکان با رژیم غذایی سالم
  • میوه را در ماه رمضان جایگزین نان کنید
  • رپورتاژ

  • لیفتینگ با نخ
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    لاغر شو
    مزایای استفاده از هل
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است