mississippi_marquee_1

برای عملی کردن اهداف تحصیلی خود مهم ترین قدم برنامه ریزی است.برنامه ریزی به اهداف ما نظم می دهد و ما را در جهت رسیدن به خواسته هایمان کمک میکند. به این ترتیب می توانیم زودتر به هدف خود دست یابیم.برای آشنایی با روش برنامه ریزی صحیح در این مطلب با ما همراه باشید.

اولین و مهم‌ترین عامل در برنامه‌ریزی تعیین هدف است. اصلاً برنامه‌ریزی می‌کنیم تا به هدف خاصی که در ذهن داریم برسیم. این هدف به چند بخش تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از:

  • هدف کوتاه‌مدت

  • هدف میان‌مدت

  • هدف بلندمدت

  • این‌ اهداف باید در راستای هم باشند؛ یعنی اهداف کوتاه‌مدت باید بخشی از اهداف میان‌مدت را تکمیل کنند و اهداف میان‌مدت باید کامل‌کننده‌ی اهداف بلندمدت باشند. به عبارت دیگر اهداف بلندمدت از چند هدف میان‌مدت تشکیل شده‌اند و اهداف میان‌مدت هم از چندین هدف کوتاه‌مدت شکل گرفته‌اند. این مسیر باید به صورت پله پله طی شود و اهداف کوتاه‌مدت مصداق همین پله‌ها هستند. همین الان یک کاغذ و قلم بردارید و با خط درشت هدف خود را بنویسید. به یاد داشته باشید که باید به گونه‌ای بنویسید که گویی همین الان به هدفتان دست پیدا کرده‌اید. باید بدانید که تنها دانستن هدف کافی نیست. نوشتن هدف بر روی کاغذ باعث می‌شود به مرور زمان این هدف در ضمیر ناخودآگاه شما پرورش یابد.

منبع: کانون

 

ارسال شده در 14 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • درمان روزاسه با رژیم غذایی مناسب
  • مشکلات روحی با ایمیل های روزانه
  • گوش پاک کن و این آسیب های متعدد
  • بررسی عوارض مختلف مومک
  • بررسی و یافته های تشخیصی بیماری مینیر
  • استفاده از بتادین و این نکات مهم
  • بهترین در خانواده، موفق در جامعه
  • بیماری های خود ایمنی و مواد غذایی فراوری شده چه ارتباطی دارند
  • چگونه در تابه نان را ترد کنیم
  • تاثیرات مختلف آب گوشت و حبوبات در لاغری
  • ویاگرا و عوارض جانبی آن برای بینایی
  • مجلس به دنبال تصویب لایحه به نفع حیوانات بی سرپرست
  • برای سرما خوردگی چه سوپی مفید است
  • سالاد نخود و ماکارونی
  • لیست پرفایده ترین خوراکی های مخصوص مو
  • محبوبترین ها

  • افزایش متابولیسم بدن با خوردنی های پاییزی
  • نان سفید و انباشته شدن چربی در بدن
  • جایگزین های مواد لبنی
  • بروز بیماری کرون با تغذیه نامناسب
  • برای عروس شدن چگونه مانکن شویم
  • فواید و زیانهای استفاده از انبه
  • خاصیت های بی نظیر گندمک
  • کارکرد فیبر در کاهش ریسک چاقی و دیابت
  • مغذی ترین اسموتی ها برای خانم های باردار
  • راهکارهای تغذیه ای برای ثابت ماندن وزن
  • وقتی صبحانه میخوریم برروی مغز چه تاثیری دارد؟
  • نحوه ی رژیم گرفتن مردم در سراسر دنیا
  • 10 خاصیت بی نظیر موز
  • غذاهایی برای درمان کم خونی
  • پرهیزات غذایی مربوط به مبتلایان به آسم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است