نشستن های طولانی مدت مواد خوراکی ضد التهاب کاهش فرایندهای التهابی در بدن کاهش التهاب عواقب نشستن زیاد ضررهای نشستن طولانی خواص روغن زیتون خواص توت

بسیاری از افراد به دلیل نوع شغلی که دارند مجبورند در طول روز ساعات زیادی را پشت میز بنشینند.نشستن های طولانی مدت می تواند به بدن شما آسیب وارد کند و باعث احساس خستگی و گردن درد و کمر درد شود.به این افراد توصیه می شود فعالیت بدنی خود را افزایش دهند و هم چنین برای کاهش اثرات مضری که این نشستن ها به بدن آن ها وارد می کند حتما از یکسری مواد خوراکی استفاده نمایند.در این مطلب شما را با این مواد آشنا خواهیم کرد.

محمد حسین عزیزی رییس انجمن صنایع غذایی گفت: خوردن توت سبب کاهش فرایندهای التهابی در بدن می شود و هنگامی که ماده ای مضر بدن را تحریک می کند تلاشی از جانب بدن شروع می شود تا آن را ازمیان ببرد و این تلاش باعث بروز التهاب می شود.

عزیزی با بیان اینکه این میوه حاوی فلاونوئیدهای قدرتمندی به نام آنتوسیانین هستند که منجر به خاموش کردن ژن های التهابی می شوند، تصریح کرد: علاوه بر این، توت ها حاوی ویتامین ث هستند که نشان داده شده هر دو منجر به کاهش تاثیرات رادیکال های آزاد(ترکیباتی که در بدن منجر سرطان شده و از طریق حشره کش ها می توانند انتقال پیدا کنند.) در بدن می شوند.

وی اظهار داشت: انواع آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ گیاهی منجر به کاهش فرایند التهاب در بدن می شوند. بادام در میان آجیل ها،غنی از ویتامینEاست؛ آنتی اکسیدانی که منجر به حفاظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو (محصول جانبی التهاب) می شود.

رییس انجمن صنایع غذایی تاکید کرد: آناناس ماده قدرتمند التهابی به نام بروملین دارد. بهترین مزیت آناناس این است که عوارض جانبی داروهای ضد التهاب را نداشته و در روند بهبود شرایط بسیار خوب عمل می کند.

وی افزود: روغن زیتون به مبارزه با التهاب می رود که مصرف آن می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را با کاهش وزن موثر کم کند و روغن زیتون یکی از بهترین چربی ها برای کنترل وزن است.

عزیزی محتوای پلی فنل موجود در چای سبز را اکسیر ضد التهابی قوی نسبت به انواع دیگر چای دانست و بیان کرد: چای سبز با خاصیت کاهش وزن می تواند برای افرادی که بیشتر روز بی تحرک هستند مفید و موثر باشد.

وی یاد آور شد:مصرف این ماده منجر به کاهش التهاب در سلول های عضلانی، سرکوب مقاومت به انسولین و حتی کمک به کاهش چربی شکم می شود. یک رژیم غذایی غنی از چربی های اشباع نشده خاصیت دیگری هم دارد و آنهم این که منجر به جلوگیری از توزیع چربی بدن در اطراف شکم می شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 15 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • چک لیستی از خاصیت آویشن
  • دانش آموزان موفق چگونه درس می خوانند
  • چگونگی موفق شدن در زندگی مشترک
  • افت کارکرد تحصیلی در دختران با اضافه وزن ارتباط دارد
  • بی خوابی و عوارض ناشی از آن
  • جراحی کاهش وزن به کاهش بیماری قلبی کمک میکند
  • دور کردن ریسک سرطان تخمدان با این کارها
  • روشی سنتی و درمانی مناسب برای ماساژ پا
  • محبوبترین ها

  • برای مسافرت سالم این چند نکته را بخوانید
  • رهایی از آرتروز با این مواد ساده طبیعی
  • جمع شدن آب اطراف زانو،راه درمان چیست؟
  • آرتروز کمر با این علائم به سراغتان می آید
  • کلید هایی طلایی برای کاهش و تسکین درد ها
  • پنهان کردن درد بعد از 6 ماه سبب بیماری می گردد
  • مطالب تکمیلی در ارتباط با سندرم گردن پیامکی
  • کشف راهکار هایی جدید برای ترمیم استخوان ها
  • رپورتاژ

  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است