نشستن های طولانی مدت مواد خوراکی ضد التهاب کاهش فرایندهای التهابی در بدن کاهش التهاب عواقب نشستن زیاد ضررهای نشستن طولانی خواص روغن زیتون خواص توت

بسیاری از افراد به دلیل نوع شغلی که دارند مجبورند در طول روز ساعات زیادی را پشت میز بنشینند.نشستن های طولانی مدت می تواند به بدن شما آسیب وارد کند و باعث احساس خستگی و گردن درد و کمر درد شود.به این افراد توصیه می شود فعالیت بدنی خود را افزایش دهند و هم چنین برای کاهش اثرات مضری که این نشستن ها به بدن آن ها وارد می کند حتما از یکسری مواد خوراکی استفاده نمایند.در این مطلب شما را با این مواد آشنا خواهیم کرد.

محمد حسین عزیزی رییس انجمن صنایع غذایی گفت: خوردن توت سبب کاهش فرایندهای التهابی در بدن می شود و هنگامی که ماده ای مضر بدن را تحریک می کند تلاشی از جانب بدن شروع می شود تا آن را ازمیان ببرد و این تلاش باعث بروز التهاب می شود.

عزیزی با بیان اینکه این میوه حاوی فلاونوئیدهای قدرتمندی به نام آنتوسیانین هستند که منجر به خاموش کردن ژن های التهابی می شوند، تصریح کرد: علاوه بر این، توت ها حاوی ویتامین ث هستند که نشان داده شده هر دو منجر به کاهش تاثیرات رادیکال های آزاد(ترکیباتی که در بدن منجر سرطان شده و از طریق حشره کش ها می توانند انتقال پیدا کنند.) در بدن می شوند.

وی اظهار داشت: انواع آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ گیاهی منجر به کاهش فرایند التهاب در بدن می شوند. بادام در میان آجیل ها،غنی از ویتامینEاست؛ آنتی اکسیدانی که منجر به حفاظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو (محصول جانبی التهاب) می شود.

رییس انجمن صنایع غذایی تاکید کرد: آناناس ماده قدرتمند التهابی به نام بروملین دارد. بهترین مزیت آناناس این است که عوارض جانبی داروهای ضد التهاب را نداشته و در روند بهبود شرایط بسیار خوب عمل می کند.

وی افزود: روغن زیتون به مبارزه با التهاب می رود که مصرف آن می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را با کاهش وزن موثر کم کند و روغن زیتون یکی از بهترین چربی ها برای کنترل وزن است.

عزیزی محتوای پلی فنل موجود در چای سبز را اکسیر ضد التهابی قوی نسبت به انواع دیگر چای دانست و بیان کرد: چای سبز با خاصیت کاهش وزن می تواند برای افرادی که بیشتر روز بی تحرک هستند مفید و موثر باشد.

وی یاد آور شد:مصرف این ماده منجر به کاهش التهاب در سلول های عضلانی، سرکوب مقاومت به انسولین و حتی کمک به کاهش چربی شکم می شود. یک رژیم غذایی غنی از چربی های اشباع نشده خاصیت دیگری هم دارد و آنهم این که منجر به جلوگیری از توزیع چربی بدن در اطراف شکم می شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

5 1000
ارسال شده در 15 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • آیا با حذف وعده های غذایی چربی شکم افزایش می یابد
  • رهایی از مصرف سیگار در ماه رمضان
  • چرا نیاز به زدن عینک داریم؟
  • ابداع کلاه خودی برای بیماری های روانی و روحی
  • علت و درمان اکثر مسائل جنسی مربوط به آقایان
  • حقایقی مرگبار درباره شکر که باید بدانید
  • اهل ورزش نیستید؟50 دلیل برای ورزش کردن
  • عوامل مهم در تعیین طول روز در ماه های سال
  • محبوبترین ها

  • مردی که مرگ را خسته کرد
  • تصمیمات جدید وزارت بهداشت برای حوزه پرستاری
  • وقوع زمین لرزه 4.6 ریشتری در بافت کرمان
  • آیا میزان ابتلا به سرطان در ایران بیشتر از میانگین جهانی هست؟
  • این نوع جراحی برای جوانان بهتر است
  • شرایط مطلوب کیفی هوا در پایتخت
  • ابتلا به مشکلات روحی پس از خروج از آی سی یو
  • بخاطر سلامتی تان دست ندهید و روبوسی نکنید!
  • رپورتاژ

  • پوستی به لطافت و درخشندگی ابریشم
  • غربالگری نوزادان جهت بیماری متابولیک
  • ارائه پیشرفته ترین خدمات دندانپزشکی توسط دکتر راه انجام
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • ورزش و یوگا در بارداری و توصیه های مربوطه
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما