tour-turkey-eggplant

می خواهیم در این مطلب شما را با روش تهیه بادمجان شکم پر البته به سبک آشپزهای ترکیه ای  آشنا کنیم اگر جزو علاقه مندان به بادمجان هستید پیشنهاد می کنیم این غذای خوشمزه را تهیه کنید این غذا یکی از غذاهای اصیل و سنتی مردم کشور ترکیه به شمار می رود و در این کشور طرفداران زیادی به خود اختصاص داده است

بادمجان شکم پر یا امام بایلدی از غذاهای معروف ترکیه است. این غذا با سبزیجات معطری که دارد غذایی ویژه و بسیار خوش عطر و خوش طعم است. امام بایلدی علاوه بر کشور ترکیه ، از غذاهای سنتی و پرطرفدار نواحی عثمانی قدیم است.

مواد لازم:

  •     بادمجان 6 عدد
  •     روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
  •     پیاز قرمز خرد شده 2 عدد متوسط
  •     سیر ریز خرد شده 4 حبه
  •     جعفری تازه و خرد شده 3 قاشق غذاخوری
  •     فلفل دلمه ای سبز خرد شده 1 عدد
  •     گوجه خرد شده 4 عدد
  •     پودر زیره سبز 1 قاشق چایخوری
  •     رب گوجه 1 قاشق غذاخوری
  •     نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه

طرز تهی:

1. فر را روشن کنید و تا دمای 230 درجه سانتیگراد گرم کنید. سینی فر را با فویل یا کاغذ روغنی بپوشانید و با یک قاشق روغن زیتون کف آن را چرب کنید.

2. بادمجان ها را بشویید و پوست آن ها را بصورت راه راه بگیرید. کلاهک بادمجان ها را جدا نکنید. یک شکاف عرضی در بادمجان ها ایجاد کنید.اما مراقب باشید که بادمجان از پشت پاره نشود. کمی نمک داخل شکاف و روی بادمجان ها بپاشید و آن ها را به مدت 30 دقیقه داخل صافی قرار دهید.

3. با دستمال بادمجان ها را خشک کنید و آنها را داخل سینی فر قرار دهید. سینی را 20 دقیقه داخل فری که از قبل گرم شده است قرار دهید؛ تا زمانیکه پوست بیرونی بادمجان ها خشک و چروکیده شود. بادمجان ها را از فر خارج کنید و کنار بگذارید.

4. در این فاصله 2 قاشق روغن زیتون را در ماهیتابه بزرگی بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید. پیازهای خرد شده را داخل ماهیتابه بریزید و چند دقیقه تفت دهید. سپس فلفل دلمه ای خرد شده و سیر خرد شده را اضافه کنید. حدود ده دقیقه سبزیجات را تفت دهید و هرازگاهی هم بزنید تا کاملا نرم شوند. با کمی نمک و فلفل، سبزیجات را مزه دار کنید. سپس گوجه خرد شده، زیره، رب گوجه و جعفری خرد شده را به ترکیب اضافه کنید. سبزیجات را به مدت 5 دقیقه بپزید و هم بزنید تا عطر زیره و سایر سبزیجات بلند شود.

5. حرارت فر را به 180 درجه سانتیگراد کاهش دهید. بادمجان ها را داخل سینی فر بچینید بطوریکه شکافی آنها رو به بالا باشد. با قاشق از ترکیب سبزیجات داخل شکاف بادمجان ها بریزید. به همین ترتیب تمام بادمجان ها را با مواد پر کنید. باقیمانده روغن زیتون را روی بادمجان ها بریزید. 2 قاشق غذاخوری آب داخل سینی فر بریزید و سینی را به مدت 40 الی 45 دقیقه داخل فر قرار دهید. سپس بادمجان ها را از فر خارج کنید و بصورت گرم سرو کنید.

وب‌سایت ایران کوک:

ارسال شده در 16 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • ورزشکاران حتما بخوانند
  • داروهای مفید برای دیابتی ها
  • قرمز شدن مایع منی
  • کسب آرامش با رعایت این توصیه ها
  • نوزادان سزارینی و این مشکلات
  • چگونه خود را برای معاینه­ های دوره­ای پستان آماده کنیم؟ بخش دوم
  • خوردن این چای در این ساعت بهتر است!
  • از کجا بدانیم دچار بیماری ام اس شده ایم
  • چگونه برنامه ریزی دقیق و منظمی را اجرا کنیم؟
  • 8 شیوه ساده برای کاهش مصرف شکر
  • داروي فشار خون، امیدی تازه برای درمان ام اس
  • آنژیو گرافی و تکنیک های مربوط به آن
  • پرده برداری از حقایق زندگی قبل از ازدواج
  • درمان مشکلات بدن با کمک طب سوزنی الکتریکی
  • اهداف کلی تمرینات ورزشی
  • محبوبترین ها

  • ورزش و رفع افسردگی پس از بیماری قلبی
  • در کاهش وزن و افزایش حجم عضله مکمل کرومیوم پیکونات چقدر موثر است
  • 7 نکته بعلاوه یک برنامه تمرینی برای ساخت ایده آلترین بدن ممکن
  • استانوزولول (وینسترول) چه استفاده ای دارد؟
  • در هوای سرد برای ورزش چه بپوشیم
  • پس از سکته قلبی فعالیت ورزشی را فراموش نکنید
  • ورزش با وجود اختلالات فشار خون
  • 6 مکان شگفت انگیز برای انجام ورزش یوگا
  • مغز چگونه در طول انجام مراقبه (مديتيشن) فعاليت می كند
  • برای بیماران قلبی 20 دقیقه پیاده روی اجباریست
  • درباره مکمل پروتئین وی شرکت آپتیموم چه میدانید
  • پیشگیری از آترواسکلروز و بهبود جریان خون با فعالیت ورزشی
  • شکل دادن به عضلات پا با الپتیکال ممکن است؟
  • سازگاری با تمرینات ایروبیک
  • سودمندی ورزش در درمان افسردگی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است