woman-water-glass-green-shirt

 

آب نوشیدن برای بدن بسیار مهم و ضروری است اما باید در میزان دریافت ان توسط بدنتان کنترل و مدیریت داشته باشید چون می تواند باعث تداخل در هضم غذا و اختلالات گوتارشی در بدنتان شود سعی کنید در زمان مناسب و بسته به نیاز بدنتان آب بنوشید و در این زمینه نه زیاده روی کنید نه کم بنوشید هرگز اجازه ندهید بدنتان بی آبی بکشد.

نوشیدن آب یکی از نیازهای اساسی است که زندگی ما به آن بستگی دارد. آب مایه آبادانی و تداوم حیات محسوب می شود. نوشیدن آب به میزان کافی برای حفظ سلامت کلی ما ضروری است و از این رو، تنها زمانی که تشنه هستید نباید آب بنوشید. با نوشیدن آب به میزان کافی بدن همراه هیدراته باقی می ماند.اما گاهی اوقات ما نیازمند محدود کردن نوشیدن آب در برخی موقعیت ها هستیم زیرا بر خلاف ان چه انتظار داریم می تواند آثار مضری بر سلامت داشته باشد. به عنوان مثال، نوشیدن آب، پیش، حین و پس از یک وعده غذایی توصیه نمی شود. اما چرا؟

 

نوشیدن آب پیش از وعده های غذایی به واسطه رقیق کردن شیره معده و تضعیف دستگاه گوارش به کند شدن گوارش منجر می شود. افرادی که باید پیش از غذا دارو مصرف کنند، باید این کار را حداقل یک ساعت قبل انجام دهند و میزان مصرف آب پیش از ناهار یا شام را کاهش دهند.
از سوی دیگر، نوشیدن آب پس از یک وعده غذایی به صورت مستقیم کیفیت غذا و قدرت دستگاه گوارش را تحت تاثیر قرار می دهد. مهم نیست چه نوع غذایی می خورید، آب به عنوان یک سردکننده عمل می کند که خیلی زود به افزایش وزن غیر منتظره منجر خواهد شد.
چه زمانی باید آب بنوشید؟
مردم باید حداقل نیم ساعت پس از خوردن یک وعده غذایی آب بنوشند زیرا به این روش هر چه بیشتر احساس سیری ایجاد می شود و تشنگی شما نیز برطرف می شود. پس از گذشت چند ساعت، هر میزان آب که بخواهید می توانید بنوشید.
آبی که می نوشید باید از دمای اتاق برخوردار باشد زیرا آب سرد آنزیم ها را غیر فعال می سازد و از این رو به تولید مواد زائد سمی در بدن شما منجر می شود و نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید.
مهم‌تر از همه، شما باید از نوشیدنی های گازدار و کافئین‌دار هنگام خوردن غذا پرهیز کنید زیرا می توانند موجب بازگشت اسید معده به مری و مشکلات گوارشی شوند.

منبع:جام جم آنلاین

ارسال شده در 20 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • شیوه نگهداری نوارهای قند سنج
  • ساده ترین روش برای تقویت و حفظ سلامت حافظه
  • مقابله با قند خون با این قبیل سبزیجات و ادویه ها
  • اشتباهاتی در استفاده از لوازم آرایشی که پیرترمان می کند
  • ترفندهای موثر در مبارزه با آلزایمر
  • با روش طبیعی ، اسهال طفلتان را رفع کنید
  • هیچ گاه سر خود به کودکان دارو ندهید
  • اهمیت دقت در زمینه مسواک زدن
  • حواس و اهمیت آنها
  • طرز تهیه پنه گل کلم
  • بالا رفتن آمار جرایم پزشکی
  • با این دسته از افراد هیچگاه ازدواج نکنید
  • افزایش میل جنسی در فصل های سرد سال
  • درگیری بانوان با عارضه MS
  • افسردگی در کهنسالان
  • محبوبترین ها

  • افتادن در دوران پیری
  • ورزش و تندرستی سالخوردگان
  • رباتی مخصوص ابراز احساسات سالمندان
  • سالمندان دیابتی و خطر زوال عقل
  • اسرار زندگی صد ساله ها و معرفی برخی از آن ها
  • سالمندان و مشکلات قلبی و مفصلی
  • با این غذاها جلوی پوکی استخوان را بگیرید
  • رابطه چربی های مغز و بروز آلزایمر
  • راههای پیشگیری کننده از ایجاد پارکینسون
  • انزوا و يک جانشيني در سالمندی
  • نقش بحرانی سالمندان 1
  • عفونت های خطرناک در دوران سالخوردگی
  • زندگی رضایت بخش در سالمندان
  • اختلالات خواب افراد در میانسالی
  • اصول مراقبتی برای سالمندان کم توان
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است