لاغر شدن

چاقی نوعی مریضی است که به سراغ افراد میرود.این مریضی به مرور زمان بدتر میشود و اگر از آن پیشگیری کنیم در واقع خودمان را به سوی دیگر مرض ها کشانده ایم.انسان های لاغر معمولاً بیماری کمتری نسبت به افراد چاق دارند و افراد چاق بخاطر زیاد بودن چربی های بدن شان بیماری های گوناگونی به سراغ شان می آید.

معمولا به افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند گفته می‌شود که بیشتر ورزش کنید، اما کنترل وزن راه حل ساده‌تری نیز دارد، کمتر نشستن در محل کار می‌تواند در کاهش وزن افراد موثر باشد.

محققان کالج سلامت عمومی کلرادو در پژوهشی جدید به این نتیجه رسیده‌اند که کمتر نشستن و انجام فعالیت‌هایی به سبکی قدم زدن در محل کار می‌تواند به حفظ تناسب اندام و کاهش وزن کمک کند.

در این پژوهش جدید،‌ محققان اطلاعات مربوط به کاهش وزن 30 داوطلب که که 13.6 کیلوگرم وزن کرده بودند و برای یک سال این کاهش وزن را حفظ کرده بودند، 33 نفر که از وزنی متعادل برخوردار بودند و 27 فرد مبتلا به اضافه وزن را مورد بررسی قرار دادند.

تمامی داوطلبانی که در این پژوهش حضور داشتند برای یک هفته ابزار ردیاب فعالیت‌های فیزیکی به همراه داشتند. این ابزار مستطیلی شکل که ActivPAL نام دارد روی پوست ران پا می‌چسبد و به خوبی می‌تواند تفاوت میان ایستادن و نشستن را تشخیص دهد.

نتایج بررسی داده‌ها نشان داد افرادی که توانسته‌بودند وزن کم کرده و کاهش وزن خود را حفظ کنند،‌نسبت به افرادی که وزنی معمولی داشتند و افراد دچار اضافه وزن از فعالیت بدنی بیشتری برخوردار بودند. این افراد روزانه بیش از 12 هزار قدم بر می‌داشتند درحالی که میانگین قدم‌های روزانه داوطلبان متعادل 9000 و افراد دچار اضافه وزن 7000 قدم بود.

افرادی که کاهش وزن داشتند همچنین روزانه 40 دقیقه فعالیت بدنی متوسط تا شدید داشتند که این زمان در میان دو گروه دیگر به ترتیب به 17 و 9 دقیقه کاهش پیدا می‌کرد. مهم‌تر از همه این است که این افراد کمتر از دو گروه متعادل و چاق می‌نشستند. به گفته محققان افرادی که کاهش وزنی ثابت شده داشتند نسبت به دو گروه دیگر 58 دقیقه کمتر می‌نشستند و در ازای آن به فعالیت‌هایی سبک مانند قدم زدن در فضای اداره مشغول می‌شدند.

درحال حاضر به افرادی که می‌خواهند وزن خود را کنترل کنند توصیه می‌شود که در هفته 300 دقیقه، روزی 60 دقیقه و پنج روز از هفته، فعالیت‌های با شدت متوسط انجام دهند. اما در این توصیه‌ها به افزایش میزان فعالیت‌های سبک یا کاهش فعالیت‌های نشسته اشاره‌ای نشده‌است.

منبع : خبر داغ

ارسال شده در 17 آبان 1395 توسط سلمان آرین با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • درمان طبیعی برای تهوع بارداری
  • هرآنچه در مورد افسردگی باید بدانید
  • اتفاق نادر در دنیای علم
  • مشتری های دائم شبکه های مجازی بخوانند!
  • سردردهای میگرنی و پیشگیری از ابتلا به آن
  • علت تردید و وسواس در عملکرد چیست؟
  • عصرانه ای دلچسب با طعم توت فرنگی
  • به یک بیمار مبتلا به دیابت نوع یک سلولهای جزایر اینکپسوله پیوند زده شد
  • تاکید بر ضرورت شفاف سازی در منابع درمان
  • پیشنهادات ورزشی برای رده های سنی مختلف
  • چه علتی باعث بیماری بری بری میشود؟
  • مصرف زیاد و خودسرانه دارو احتمال بروز خودکشی را افزایش می دهد
  • این میوه صاف کننده خون است
  • طرح جدید 4 مرحله ای متخصصان برای پایان دادن به کمردرد
  • مردان و زنان امروزی با گذشته چه فرقی دارند
  • محبوبترین ها

  • منظور و مفهوم خانواده درمانی
  • در زمان نهار خوردن این موارد را فراموش نکنید
  • همه چیز درمورد دیدگاه علم در رابطه با خواب و رویا
  • افراد دپرس و رنگ لباس
  • مواد مخدر و اعتیاد Drugs & Addiction
  • نزدیک شدن به مرگ با افسردگی
  • قوی تر شدن نیروی اعتماد به نفس با این ترفندها
  • تشدید پدیده خودکشی به دنبال استفاده از شبکه های اجتماعی
  • رابطه متاهل شدن با خوشبختی
  • لبریز شدن صبر،چیکار کنیم؟
  • همه آسیب های تنها بودن
  • دلایل بروز اختلال عدم تمرکز
  • علت افسردگی مردان پس از زایمان همسرشان
  • بر دختران نوجوان سرطان پستان مادران چه تاثیری دارد؟
  • نقش سخنان دیگران در زندگی فردی شما چه میزان است؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است