shutterstock

سوال کاربر: سلام.برای از بین بردن سلولیت چکار کنم؟

پاسخ پزشک: برای از بین بردن سلولیت:
ماساژ:
ماساژ، یکی از درمان های سلولیت می باشد. با ماساژ دادن، ابتدا فشاری به عمق پوست وارد می آید که تجمع سلولیت را می شکند. بعد، گردش خون را بهبود می بخشد. در آخر، باعث تخلیه مایع لنفاوی می گردد. مایع لنفاوی، سموم و مواد زائد را از بدن دور می کند. این اثرات را بعد از چند هفته در اندام خود خواهید دید.
یوگا:
یوگا باعث می شود که جریان خون و جریان لنفاوی بهبود یابند و به کاهش سلولیت کمک می کند.
ورزش هایی مفید:
حدود یک چهارم وزن بدن ما، عضلات می باشند. اگر عضلات تان کوچک و چربی بدن تان زیاد باشد، سلولیت به وجود می آید. بنابراین برای کاهش سلولیت، باید در مناطقی که سلولیت وجود دارد، عضله سازی بیشتر و مقدار چربی کمتر شود.
بهتر است برای از بین بردن سلولیت، سه بار در هفته و هر بار به مدت ۴۰ دقیقه ورزش کنید. حدود ۲۰ دقیقه ورزش های قدرتی (۵ ورزش بالا تنه و ۵ ورزش پایین تنه) و ۲۰ دقیقه راه رفتن با تردمیل باعث می شود سرعت ضربان قلب تان روی ۷۰ تا ۸۰ درصد بایستد. باید این ورزش ها را ۳ بار در هفته تکرار کنید تا سلولیت از بین برود.
به طور کلی، ورزش باعث افزایش جریان خون، افزایش پمپاژ کردن خون، افزایش عضله سازی، افزایش سوختن کالری و کاهش سلولیت می گردد.
ورزش های قلبی برای افرادی که دارای سلولیت هستند، بسیار مفید می باشند. این ورزش ها باعث افزایش ضربان قلب و افزایش متابولیسم یا سوخت و ساز بدن و افزایش جریان خون می گردند

  • سوال از شما پاسخ از ما. تنها کافیست در بخش نظرات هر مطلب، مشکلتان را با ما در میان بگذارید تا دکتر سلام مشکل شما را حل کند.

ارسال شده در 17 آبان 1395 توسط خانم انیسی با موضوع پرسش و پاسخ

پیشنهاد سردبیر

  • خوردنی های آسیب رسان به معده خالی
  • تهیه صندل مناسب با این روش ها
  • مصرف نکنید سالادهای آماده را
  • آیا ورزش کوهنوردی به کاهش وزن کمک میکند؟
  • عوامل کاهش دهنده ی میل جنسی در آقایان را بشناسیم
  • رول های خوشمزه کشور لبنان
  • درد های استخوانی از کمبود ویتامین D ناشی میشوند
  • پیشگیری از ابتلا به مشکلات زبان پس از مسواک کردن آن
  • اضافه وزن ژنتیکی و تاثیرات آن روی فرزند
  • نکاتی جالب در مورد روغن های گیاهی
  • خوردنی های نامناسب تابستانی
  • نقش تنقلات در سوء تغذیه کودکان
  • ماسک بارداری برای جنین خطر آفرین است
  • با این روش میوه بخورید تا وزنتان کم شود
  • تمرینات تنفسی – تنفس عمیق و یوگا
  • محبوبترین ها

  • نظر لی لابرادا در ارتباط با تعداد جلسات تمرین
  • توصیه های کینگ کمالی در خصوص رمز تفکیک عضلات بدون چربی
  • موسیقی‌ برای لاغرشدن
  • دوچرخه سواری برای چه کسانی ضرر دارد؟
  • نحوه بازی اسنوکر وتجهیزات مربوط به آن
  • آیا میدانید برای عضله سازی چه باید بخورید؟
  • 8 دلیل برای یادگرفتن زومبا
  • طریقه ماساژ برای کاهش وزن موضعی پهلو، بازوها و ران‌ها
  • در فصل بهار برای “سلامت پوست” چه ورزشی خوب است
  • فایده های مهم ورزش برای پوست
  • چطوری در هوای ناپاک ورزش کنیم؟
  • مصرف غذا و اختلال در برنامه تمرین ورزشکار
  • نیاز بدن به آب پس از ورزش
  • دانستنی هایی در مورد رژیم مناسب غذایی برای ورزش کاران
  • چگونه در ماه رمضان ورزش بدنسازی انجام دهیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است