گیاه‌خواری را امتحان کنید
بله، گیاهان با افزایش میزان جذب مواد مغذی در استخوان‌ها و عضلات، باعث افزایش سلامت استخوان‌ها خواهند شد. با این حال، باید سعی کنید با یک متخصص طب آیورودا در این باره مشورت کنید تا بسته به نوع مشکل‌تان، بدانید چه میزان باید از این گیاهان مصرف کنید.
غذاهای سرشار از استروژن بخورید
مصرف استروژن گیاهی روشی مناسب برای بازیابی میزان کاهش‌یافته این هورمون در زنان بعد از دوران یائسگی است. استروژن نقش مهمی در افزایش چگالی استخوان‌ها ایفا می‌کند. بنابراین سعی کنید دانه سویا، عدس، نخود و لوبیا همراه با توفو، شیرسویای غنی‌شده با کلسیم در رژیم غذایی‌تان باشد؛ چرا که این‌ها دشمن پوکی استخوان محسوب می‌شوند.
برای میان‌وعده از آجیل و دانه‌ها استفاده کنید
بله، علتش آن است که اسیدهای چرب امگا۳ موجود در آنها باعث افزایش محتوای معدنی استخوان‌ها شده و به خاطر همین مسئله، در حفظ سلامت و قوی‌تر ساختن استخوان‌ها تأثیر به سزایی دارند. آجیل‌ها و بذرهای گیاهانی که نباید فراموش کرد عبارت است از دانه‌های کنجد، گردو و تخم برزک.
پتاسیم را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید
علاوه بر کلسیم باید سعی کنید مصرف مواد معدنی را هم افزایش دهید؛ چرا که به طور مستقیم در افزایش سلامت استخوان‌ها تأثیر می‌گذارد. یکی از این مواد معدنی پتاسیم است که می‌تواند از کمبود کلسیم در ادرار پیشگیری کند. بنابراین از این مسئله مطمئن شوید که رژیم غذایی‌تان حاوی کره بادام‌زمینی و بادام باشد.
ویتامین D را از قلم نیاندازید
همه می‌دانند که ویتامین D برای جذب کلسیم غذا بسیار ضروری است. بنابراین سعی کنید رژیم غذایی‌تان سرشار از ویتامین D باشد. غذاهایی مانند تخم‌مرغ، ماهی سالمون، ساردین، شمشیرماهی و برخی از روغن‌های ماهی سرشار از ویتامین D هستند.
منبع: خبر پو

ارسال شده در 18 آبان 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی

پیشنهاد سردبیر

  • چطوری با دومین بچه ارتباط ایجاد کنیم؟
  • چه عادت هایی متابولیسم بدن را تقویت می کنند
  • فلزات چطوری دچار زنگ زدگی می شوند؟
  • موارد مهم در رابطه با پوست اطراف چشم
  • سرطان زایی رنگ مو ثابت شد
  • عوارض فصل پاییز برای چشمها
  • چای حاوی ناخالصی
  • آیا به جاي بوتاكس بهتر نیست از طب سوزنی استفاده کنیم؟
  • مقابله با سرطان
  • ورزش های جهشی مردانه و این تاثیرات مفید
  • تهران نفس کشید
  • اگر حوصله ی ورزش کردن را ندارید بخوانید
  • ماده غذایی که شکر آنها مقدارش خیلی زیاد است
  • دوست خوب را چگونه می توان یافت؟
  • در کوتاهترین زمان مسواک بزنید
  • محبوبترین ها

  • مروری بر تاثیر شیر بر سلامت دندانها
  • بررسی انواع قارچ در دهان
  • افراد چاق زودتر به پوسیدگی دندان مبتلا می شوند
  • همه آسیب های بعد از مراجعه به دندانپزشک
  • آیا باید بخاطر اشعه رادیوگرافی‌های دندان‌پزشکی دلواپس باشیم؟
  • بررسی روکش های مختلف برای دندان
  • دندان های حساس و این توصیه ها
  • چگونه پی به استحکام دندانتان ببرید
  • دندان مصنوعی که بلای جان صاحبش شد!
  • هر آنچه درمورد لامینیت دندان باید بدانید
  • ناجورترین و باورنکردنی ترین دندان های دنیا
  • پیشگیری از تخریب دندان ها با ترک این عادات
  • خوراکی های شفاف و پاک کننده لثه و دندان
  • دوران شیردهی و مشکلات دندانی
  • سرطان دهان را چگونه خودمان تشخیص دهیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است