نرمش برای لاغر کردن ران نرمش برای سفت کردن ران پا لاغر کردن ماهیچه پا لاغر کردن ران پا کشش با پای خمیده سفت کردن ماهیچه های پا سفت کردن ماهیچه پا سفت کردن ران پا اسکوات تک پا

سوال کاربر: سلام

لطفا به من کمک کنید ران هایم را سفت و کوچک کنم.الان چند ماه است که دارم ورزش انجام میدهم و صبحانه یکلیوان چای میخورم ناهار هم کم میخورم و شام نمیخورم اما تاثیر ندارد .

پاسخ پزشک:

نجام تمرین های ساده باعث سفت شدن بزرگترین ماهیچه های بدن شما می شود و پاهای شما را کشیده تر می کند.
هر حرکت را دو سری و در هر سری ۱۰ تا ۱۲ بار تکرار کنید. این تمرین را یک روز در میان انجام دهید (پس از هر روز تمرین، حتماً یک روز استراحت داشته باشید).

۱- اسکوات تک پا
الف. در حالت ایستاده قرار بگیرید، پاها را کنار هم و دستان را کنار بدن نگه دارید، وزن خود را روی پای راست بیاندازید. پاشنه ی پای چپ را از زمین بلند کنید و انگشتان پای چپ را برای حفظ تعادل، کنار پای راست روی زمین نگه دارید. در طول انجام حرکت، اجازه ندهید که زانوی پای راست (پایی که اسکوات را انجام می دهد)، از انگشتان پا جلوتر رود.

ب. در حالی که پشت را صاف نگه می دارید، از مفصل ران به جلو خم شوید و زانوها را خم کنید، باسن را به آرامی عقب ببرید و دستان را به جلو صاف کنید. زمانی که ران ها تقریباً با زمین موازی شدند، حرکت را متوقف کنید و یک ثانیه مکث کنید. سپس، با فشار به پاشنه ی پای راست، به حالت ایستاده بازگردید.

۲- بلند کردن دو پا
الف. به پهلوی چپ دراز بکشید و یک پا را روی پای دیگر قرار دهید. برای حفظ تعادل، آرنج چپ را روی زمین قرار دهید. برای کمک به حفظ تعادل، دست راست را جلوی خود روی زمین قرار دهید.
ب. پای راست (پای بالایی) را حدود ۲۵ سانتی متر از زمین بلند کنید و سپس، پای چپ را به آرامی بالا ببرید تا به پای راست برسد. ۲ ثانیه صبر کنید و سپس، پای چپ و بعد از آن پای راست را پایین بیاورید. حرکت را به جهت مخالف هم تکرار کنید. دقت کنید که باسن را زیاد به جلو یا عقب خم نکنید.

۳- کشش با پای خمیده
روبروی یک صندلی بایستید، دستان را بالای سر ببرید، به آرامی از مفصل ران به جلو خم شوید و دستان را روی پشتی صندلی بگذارید. پشت را صاف نگه دارید و باسن را به طرف سقف، بالا بیاورید تا کششی را در پشت پاها احساس کنید. ۲۰ ثانیه مکث کنید و سپس، حرکت را تکرار کنید.

 

  • سوال از شما پاسخ از ما. تنها کافیست در بخش نظرات هر مطلب، مشکلتان را با ما در میان بگذارید تا دکتر سلام مشکل شما را حل کند.

5 1000
ارسال شده در 18 آبان 1395 توسط با موضوع پرسش و پاسخ | 250 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • این موضوعات استرس را در دانش آموز تشدید می کند
  • عکس هایی از وسیله تنس
  • مردم از پزشکان خانم حرف شنوی بیشتری دارند
  • موفقیت در ازدواج با این ملاکهای مناسب
  • رفع کمردرد کهنه و مزمن به شیوه خوراکی و سنتی آن
  • برخی نمونه های غذایی پیشنهادی برای اطفال
  • علل گرفتگی و احساس درد در ماهیچه های کمر چیست؟
  • کاهش بویایی با برخی مواد غذایی
  • محبوبترین ها

  • نشانه های بروز مشکل در سیستم شنوایی
  • درمان واکس گوش
  • هندزفری شما لباس شخصی شماست آنرا به کسی قرض ندهید
  • کاهش عوارض آلرژی های رایج برای خواب
  • عوارض خارج کردن جرم از درون گوش
  • شقایق دریایی، راه حلی برای ناشنوایی
  • کم شنوایی و اثرات آن بر یادگیری
  • 5 نکته اساسی درباره شست و شوی بینی با آب نمک
  • رپورتاژ

  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • دندان تاجی از زیبایی
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما