مشکلات خواب مشکل به خواب رفتن عدم احساس سرزندگی در صبح. سردرد صبحگاهی خرخر کردن مفرط بیدارشدن مکرر در طول شب بدخوابی گاهگاهی از دست دادن اشتها

 

اگر اغلب دچار بیخوابی و مشکلات مربوط به خواب می شوید بهتر است از طریق خوراکی خود را درمان کنید و با ترفندهای غذایی اختلالات خواب خود را برطرف کنید پیشنهاد می کنیم درمصرف شام دقت زیادی کنید و به موادغذایی که در این وعده مصرف می کنید دقت کنیدچون مصرف برخی از آن ها می تواند به ضرر شما تمام شود.

هنگامیکه در شب بخوبی نمی‌خوابید، غذاهایی که روز بعد برای تقویت خودتان انتخاب می‌کنید، می‌تواند دقیقا همان غذاهایی باشد که خواب خوب شما را خراب کرده‌اند.
وقتی که در شب، خواب خوبی نداشته باشید، این مسئله هورمون گرسنگی طبیعی شما را بهم می‌ریزد و احساس می‌کنید که نیاز به خوردن دارید. کسانی که بخوبی نمی‌خوابند، تمایل بیشتری به مصرف میان وعده دارند، و در طول روز اغلب به شیرینی و کافئین روی می‌آورند.

مشکل این است که کافئین می‌تواند با توانایی شما برای خوابیدن در شب، تداخل داشته باشد و اگرچه غذاهای شیرین ممکن است سطح انرژی شما را برای مدت کمی بالا ببرند، اما قند خون شما به زودی افت خواهد کرد و شما دوباره همان پروسه را آغاز می‌کنید.

بنابراین بهترین راه برای خواب خوب شبانه، تغذیه‌ی خوب است. وقتی شما در طول روز مواد غذایی درستی مصرف کنید، احتمال زیادی دارد که در شب، راحت بخوابید.

میزان متعادلی شام بخورید. رفتن به رختخواب با معده‌ی بسیار پر می‌تواند آزار دهنده باشد و حتی منجر به سوء هاضمه (که باعث بر هم خوردن خواب می‌شود) گردد. از سویی دیگر، اگر وعده‌ی شام بیش از حد سبک باشد، ممکن است بخاطر گرسنگی از خواب بیدار شوید.
در وعده‌ی شام از چربی‌ها و پروتئین‌ها بیش از حد استفاده نکنید. هضم غذاهای چرب زمان زیادی طول می‌کشد و غذاهای پروتئینی باعث افزایش تولید نوعی مواد شیمیایی در مغز می‌شود که باعث می‌گردد احساس هوشیاری کنید. اما وعده‌های غذایی کم چرب، سریعتر هضم می‌شوند و کربوهیدرات‌های سالم، تولید مواد شیمیایی دیگری را که به آرامش خوابتان کمک می‌کنند، افزایش می‌هد.

مشکلات خواب مشکل به خواب رفتن عدم احساس سرزندگی در صبح. سردرد صبحگاهی خرخر کردن مفرط بیدارشدن مکرر در طول شب بدخوابی گاهگاهی از دست دادن اشتها   مشکلات خواب مشکل به خواب رفتن عدم احساس سرزندگی در صبح. سردرد صبحگاهی خرخر کردن مفرط بیدارشدن مکرر در طول شب بدخوابی گاهگاهی از دست دادن اشتها

به جای آنکه پروتئین را بعنوان ماده‌ی غذایی اصلی در وعده‌ی شام در نظر بگیرید، به کربوهیدرات‌های سالم، سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل و حبوبات، با کمی پروتئین توجه کنید.

مشکلات خواب مشکل به خواب رفتن عدم احساس سرزندگی در صبح. سردرد صبحگاهی خرخر کردن مفرط بیدارشدن مکرر در طول شب بدخوابی گاهگاهی از دست دادن اشتها   مشکلات خواب مشکل به خواب رفتن عدم احساس سرزندگی در صبح. سردرد صبحگاهی خرخر کردن مفرط بیدارشدن مکرر در طول شب بدخوابی گاهگاهی از دست دادن اشتها   مشکلات خواب مشکل به خواب رفتن عدم احساس سرزندگی در صبح. سردرد صبحگاهی خرخر کردن مفرط بیدارشدن مکرر در طول شب بدخوابی گاهگاهی از دست دادن اشتها

    ممکن است امگا ۳ به خواب شما کمک کند. اسیدهای چرب امگا ۳، که در ماهی‌ها، آجیل و دانه‌ها وجود دارند، از طریق تاثیر بر ترشح ملاتونین (هورمونی که چرخه‌ی خواب را تنظیم می‌کند) به تنظیم ساعت درونی بدن شما کمک می‌کنند.
مراقب مصرف کافئین و الکل باشید. اگر بطور منظم نوشیدنی‌های کافئین‌دار مصرف کنید، ممکن است بتوانید بخوبی بخواب بروید، حتی اگر بعد از شام یک فنجان قهوه خورده باشید. اما کافئین، و همچنین الکل، می‌توانند الگوهای خواب نرمال را مختل کنند. ممکن است بتوانید به خواب بروید، اما خوابتان زیاد طول نمی‌کشد و این مسئله باعث می‌شود که رسیدن به عمیق‌ترین مرحله‌ی خواب (و آرام ترین مرحله) برایتان دشوار باشد.

مشکلات خواب مشکل به خواب رفتن عدم احساس سرزندگی در صبح. سردرد صبحگاهی خرخر کردن مفرط بیدارشدن مکرر در طول شب بدخوابی گاهگاهی از دست دادن اشتها   مشکلات خواب مشکل به خواب رفتن عدم احساس سرزندگی در صبح. سردرد صبحگاهی خرخر کردن مفرط بیدارشدن مکرر در طول شب بدخوابی گاهگاهی از دست دادن اشتها   مشکلات خواب مشکل به خواب رفتن عدم احساس سرزندگی در صبح. سردرد صبحگاهی خرخر کردن مفرط بیدارشدن مکرر در طول شب بدخوابی گاهگاهی از دست دادن اشتها   مشکلات خواب مشکل به خواب رفتن عدم احساس سرزندگی در صبح. سردرد صبحگاهی خرخر کردن مفرط بیدارشدن مکرر در طول شب بدخوابی گاهگاهی از دست دادن اشتها

    شب ها، بیش از حد مایعات ننوشید. چون مثانه‌ی پر، با خواب خوب شبانه تداخل می‌کند. سعی کنید بعد از شام، مصرف مایعات را محدود کنید. بجای مصرف مایعات در شب، بیشتر مایعات را در طول روز بنوشید.
قبل از خواب، یک میان وعده بخورید. اینکه آیا میان وعده‌ی قبل از خواب به خوابیدن شما کمک می‌کند یا نه، بستگی به الگوهای غذا خوردن معمول شما دارد. اگر در اوایل شب، شام نسبتا کم و سبکی می‌خورید، شاید احساس کنید که قبل از خواب به یک میان وعده‌ی کوچک نیاز دارید.
غذاهایی که حاوی کلسیم، منیزیم، و پتاسیم هستند می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند، زیرا این مواد معدنی به عملکرد سالم عضله و عصب کمک می‌کنند و باعث شل شدن عضلات می‌شوند.

یک میان وعده‌ی پیشنهادی: یک کاسه‌ی کوچک از غلات کامل با شیر کم چرب و میوه، یا کمی ماست با یک تکه موز روی آن

مشکلات خواب مشکل به خواب رفتن عدم احساس سرزندگی در صبح. سردرد صبحگاهی خرخر کردن مفرط بیدارشدن مکرر در طول شب بدخوابی گاهگاهی از دست دادن اشتها   مشکلات خواب مشکل به خواب رفتن عدم احساس سرزندگی در صبح. سردرد صبحگاهی خرخر کردن مفرط بیدارشدن مکرر در طول شب بدخوابی گاهگاهی از دست دادن اشتها   مشکلات خواب مشکل به خواب رفتن عدم احساس سرزندگی در صبح. سردرد صبحگاهی خرخر کردن مفرط بیدارشدن مکرر در طول شب بدخوابی گاهگاهی از دست دادن اشتها   مشکلات خواب مشکل به خواب رفتن عدم احساس سرزندگی در صبح. سردرد صبحگاهی خرخر کردن مفرط بیدارشدن مکرر در طول شب بدخوابی گاهگاهی از دست دادن اشتها   مشکلات خواب مشکل به خواب رفتن عدم احساس سرزندگی در صبح. سردرد صبحگاهی خرخر کردن مفرط بیدارشدن مکرر در طول شب بدخوابی گاهگاهی از دست دادن اشتها

 

5 1000
ارسال شده در 19 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • بایدها و نبایدهای روزه‌داری کودکان
  • روش های درمانی سندروم خستگی مزمن
  • بررسی علائم ابتلا به سندروم کارشیفتگی
  • گروه خونی O و معجزات وسیعش
  • یک تکنیک سنتی ژاپنی جالب
  • برای جلوگیری از پیری و افتادگی پوست این مطلب را بخوانید!
  • بين واكسيناسيون‌هاي دوران كودكي و ابتلا به اوتيسم ارتباطی وجود ندارد
  • آیا میدانید بیماری ها روی IQ شما هم تاثیر می گذارند؟
  • محبوبترین ها

  • قابلیتی جدید در مغز
  • آیا سردرد میگرن همان سردردهای تنشی است؟
  • گشایش بزرگترین پژوهشکده مربوط به بیماری های اعصاب
  • نشانه های حمله ایسکمیک‌ گذرای مغزی یا سکته مغزی ناقص چیست
  • افزایش خلاقیت و آی کیو با این روش ها
  • عملیات هرکدام از نیمکره های مغز
  • چگونگی ثابت نگه داشتن حافظه در طول خواب عمیق
  • مراقبت از بدن در برابر سکته مغزی
  • رپورتاژ

  • آزمایش ژن‌های مرتبط با چاقی (بروز شده)
  • تغذیه و تناسب اندام در ماه رمضان
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • مرکز تخصصی دندانپزشکی دکتر سید سعید هاشمی
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما