کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک

10992_58451

 

اگر اغلب دچار بیخوابی و مشکلات مربوط به خواب می شوید بهتر است از طریق خوراکی خود را درمان کنید و با ترفندهای غذایی اختلالات خواب خود را برطرف کنید پیشنهاد می کنیم درمصرف شام دقت زیادی کنید و به موادغذایی که در این وعده مصرف می کنید دقت کنیدچون مصرف برخی از آن ها می تواند به ضرر شما تمام شود.

هنگامیکه در شب بخوبی نمی‌خوابید، غذاهایی که روز بعد برای تقویت خودتان انتخاب می‌کنید، می‌تواند دقیقا همان غذاهایی باشد که خواب خوب شما را خراب کرده‌اند.
وقتی که در شب، خواب خوبی نداشته باشید، این مسئله هورمون گرسنگی طبیعی شما را بهم می‌ریزد و احساس می‌کنید که نیاز به خوردن دارید. کسانی که بخوبی نمی‌خوابند، تمایل بیشتری به مصرف میان وعده دارند، و در طول روز اغلب به شیرینی و کافئین روی می‌آورند.

مشکل این است که کافئین می‌تواند با توانایی شما برای خوابیدن در شب، تداخل داشته باشد و اگرچه غذاهای شیرین ممکن است سطح انرژی شما را برای مدت کمی بالا ببرند، اما قند خون شما به زودی افت خواهد کرد و شما دوباره همان پروسه را آغاز می‌کنید.

بنابراین بهترین راه برای خواب خوب شبانه، تغذیه‌ی خوب است. وقتی شما در طول روز مواد غذایی درستی مصرف کنید، احتمال زیادی دارد که در شب، راحت بخوابید.

میزان متعادلی شام بخورید. رفتن به رختخواب با معده‌ی بسیار پر می‌تواند آزار دهنده باشد و حتی منجر به سوء هاضمه (که باعث بر هم خوردن خواب می‌شود) گردد. از سویی دیگر، اگر وعده‌ی شام بیش از حد سبک باشد، ممکن است بخاطر گرسنگی از خواب بیدار شوید.
در وعده‌ی شام از چربی‌ها و پروتئین‌ها بیش از حد استفاده نکنید. هضم غذاهای چرب زمان زیادی طول می‌کشد و غذاهای پروتئینی باعث افزایش تولید نوعی مواد شیمیایی در مغز می‌شود که باعث می‌گردد احساس هوشیاری کنید. اما وعده‌های غذایی کم چرب، سریعتر هضم می‌شوند و کربوهیدرات‌های سالم، تولید مواد شیمیایی دیگری را که به آرامش خوابتان کمک می‌کنند، افزایش می‌هد.

1422068188-386813-1

به جای آنکه پروتئین را بعنوان ماده‌ی غذایی اصلی در وعده‌ی شام در نظر بگیرید، به کربوهیدرات‌های سالم، سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل و حبوبات، با کمی پروتئین توجه کنید.

471

    ممکن است امگا ۳ به خواب شما کمک کند. اسیدهای چرب امگا ۳، که در ماهی‌ها، آجیل و دانه‌ها وجود دارند، از طریق تاثیر بر ترشح ملاتونین (هورمونی که چرخه‌ی خواب را تنظیم می‌کند) به تنظیم ساعت درونی بدن شما کمک می‌کنند.
مراقب مصرف کافئین و الکل باشید. اگر بطور منظم نوشیدنی‌های کافئین‌دار مصرف کنید، ممکن است بتوانید بخوبی بخواب بروید، حتی اگر بعد از شام یک فنجان قهوه خورده باشید. اما کافئین، و همچنین الکل، می‌توانند الگوهای خواب نرمال را مختل کنند. ممکن است بتوانید به خواب بروید، اما خوابتان زیاد طول نمی‌کشد و این مسئله باعث می‌شود که رسیدن به عمیق‌ترین مرحله‌ی خواب (و آرام ترین مرحله) برایتان دشوار باشد.

127

    شب ها، بیش از حد مایعات ننوشید. چون مثانه‌ی پر، با خواب خوب شبانه تداخل می‌کند. سعی کنید بعد از شام، مصرف مایعات را محدود کنید. بجای مصرف مایعات در شب، بیشتر مایعات را در طول روز بنوشید.
قبل از خواب، یک میان وعده بخورید. اینکه آیا میان وعده‌ی قبل از خواب به خوابیدن شما کمک می‌کند یا نه، بستگی به الگوهای غذا خوردن معمول شما دارد. اگر در اوایل شب، شام نسبتا کم و سبکی می‌خورید، شاید احساس کنید که قبل از خواب به یک میان وعده‌ی کوچک نیاز دارید.
غذاهایی که حاوی کلسیم، منیزیم، و پتاسیم هستند می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند، زیرا این مواد معدنی به عملکرد سالم عضله و عصب کمک می‌کنند و باعث شل شدن عضلات می‌شوند.

یک میان وعده‌ی پیشنهادی: یک کاسه‌ی کوچک از غلات کامل با شیر کم چرب و میوه، یا کمی ماست با یک تکه موز روی آن

2521959022936245141123437019961095548188

 

ارسال شده در 18 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی