141015143247_1_900x600

اگر می خواهید با خوراکی های سیرکننده آشنا شوید بهتر است به این مطلب نگاهی بیندازید می خواهیم به فایده های مختلف این مواد غذایی برای کاهش اشتهای شما اشاره کنیم کسانی که اضافه وزن دارند با مصرف این خوردنی ها احساس سیری بیشتری خواهند کرد سیب ،تخم مرغ ،و بلغورجودوسر از جمله این خوردنی های مفید به شمار می روند .با کمک گرفتن از این خوراکی ها به لاغری دست پیدا خواهید کرد .

    بلغور جو دوسر: جو دو سر زمان  بیشتری در معده‌ باقی می ماند. فیبر محلول در جوی دو سر تخلیه معده را به تأخیرمی اندازد (یعنی اینکه جوی دو سر سرعت هضم شما را پایین می‌آورد). به‌واسطه این عملکرد، این ماده یک تأثیر دوجانبه قوی برای مقابله با ولع در برابر غذا ارائه می‌دهد:
باعث می‌شود که شما زودتر احساس سیری کنید
قند خونتان را با یک نرخ ثابت بالا خواهد برد. هردوی این عوامل باعث کنترل کردن اشتهای شما خواهد شد.

jo-do-sar-300x185

  • سیب را با پوست بخورید: برای کاهش وزن می توانید از پوست سیب کمک بگیرید چون فیبر موجود در آن احساس سیری طولانی مدت ایجاد می کند و مانع از پرخوری و دریافت کالری های اضافی می شود. البته افراد معدودی به پوست سیب حساسیت دارند که با پختن میوه و تهیه کمپوت این مشکل رفع خواهد شد.

سیب نشسته، سلامت انسان را تهدید میکند

 

  • سفیده تخم مرغ باعث سیری طولانی مدت میشود: پروتئین سفیده ی تخم مرغ به راحتی جذب ماهیچه‌ ها می ‌شود و هر سفیده بدون زرده در حدود ۶.۳  گرم پروتئین خالص دارد که حاوی تمامی ۸ اسید آمینه ی اساسی مورد نیاز بدن شامل والین، لوسین، ایزولوسین، لیزین، متیونین، فنیل آلانین، ترئونین و تریپتوفان است و ویتامین‌ های A, E, K, B12, ریبوفلاوین و اسید فولیک نیز به وفور در سفیده تخم مرغ یافت می ‌شود که در ساخت ماهیچه‌ ها نقشی اساسی بر عهده دارند.
     

%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b5-%d8%b3%d9%81%db%8c%d8%af%d9%87-%d8%aa%d8%ae%d9%85-%d9%85%d8%b1%d8%ba

اضافه کردن سرکه به غذاهای مملو از فیبر

  •  سرکه بالزامیک حاوی کلسیم، آهن، منگنز و پتاسیم است که تمامی این مواد مغذی در بهبود عملکرد بدن و کاهش وزن نقش اساسی دارند.
  • اسید استیک(acetic acid) از اجزای اصلی سرکه انگور محسوب می شود و می تواند از تجمع چربی ها در بدن جلوگیری کند و موجب کاهش وزن انسان شود، از این رو برای افرادی که رژیم لاغری دارند می تواند موثر واقع شود.

8fe322bded749c54a9dff6dfa34aafcf

ارسال شده در 19 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • روش طبخ یک غذای سالم برای افراد سالم
  • افزایش وزن طولانی مدت با سبک زندگی چه ارتباطی دارد؟
  • تغذیه مناسب برای داشتن احساسی بهتر
  • عکس های بالن هموستاتیک نازال
  • مواد تشکیل دهنده بطری های آب یکبار مصرف
  • همزمان با بالا رفتن سن استخوانها چه تغییری میکنند؟
  • با خوردن خوراک مرغ در فصل سرما بدن خود را ضد عفونی کنید
  • برای فیلتر کردن خون از عفونت یک شیوه جدید ابداع شد
  • عاشورا- غذای ترکیه در ماه محرم
  • قاچاق ویتامین c و سکوت وزارت بهداشت!
  • بخاطر زندگی تان به رابطه جنسی تان کیفیت دهید
  • از پیری ترس دارید؟پس عمرتان کوتاست
  • هشدار!بیماری‌های غیر واگیر را جدی بگیرید
  • افزایش حس استقلال طلبی و اعتماد به نفس در فرزندان
  • اگر بیشتر از 50 سال دارید و می خواهید لاغر شوید….
  • محبوبترین ها

  • سرطانزابودن چیپس و پفک
  • غذاهای نفاخ مضر برای سلامتی
  • فست فود خوردن و این آسیب ها
  • با این ده عادت غذایی شما چاق خواهید شد
  • کاهش وزن بدون دردسر در هنگام خواب
  • برنج های پلاستیکی آفت بازار! روش های تشخیص
  • لبنیات مورد نیاز در سنین مختلف
  • درباره زیانهای قند وشکر چه میدانید؟
  • هنگام خرید میوه به این نکات توجه کنید
  • موهایتان را ازداخل تقویت کنید!
  • اهمیت ویتامین C در سیستم عصبی
  • افزایش وزن با بی خطر ترین روش
  • ماست پرچرب بخورید تا کربوهیدرات زیادتر نخورید
  • تاثیرعادات غذایی و نحوه دریافت مواد غذایی نوجوان
  • دانستنی های مهم و جالب در رابطه با ویتامین k
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است