مشاوره زیبایی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان

bii-sh

 

بهتر است به تغذیه اطفال بیش فعال بیشتر توجه کنید این خردسالان نیازمند کنترل رژیم غذایی خود هستند بهتر است انواع املاح و موادمعدنی را در تغذیه روزانه آن ها بگنجانید دریافت اسیدهای چرب ضروری،روی و منیزیم،ویتامین B6 و دیگر املاح معدنی برای این سنین مهم و ضوری است می توانید با روش های تغذیه ای موثر بیش فعالی را در فرزندتان درمان کنید .

  • اختلال بیش فعالی از سنین 3-4 سالگی شروع و در دبستان شناخته می شود. این اختلال 3-7 در صد کودکان را مبتلا و در پسرها شایع تر است. این کودکان معمولاً از میزان هوش و IQ خوبی برخوردارند
  • بیش فعالی و اختلال توجه علل متعددی دارد و می توان ناشی از نوع اختلال در سوخت و ساز مواد در مغز باشد.

از ویژگی های عمده این بچه ها:

√ فعالیت و تحرک زیاد

√ توجه و تمرکز کم

√ رفتارهای ناگهانی و بدون فکر

مطالعات فراوانی روی نقش عوامل تغذیه ای در بیش فعالی کودکان مبتلا انجام شده است که رعایت آن می تواند نقش بسزایی در این گروه داشته باشد.

اسیدهای چرب ضروری

تحقیقات بسیاری نشان داده اند که غلظت اسیدهای چرب، امگا 3 و امگا 6 در این افراد به مقدار زیادی پایین تر است. و این کودکان علایم کمبود اسیدهای چرب ضروری مانند تشنگی زیاد را نشان می دهند. بهترین منبع اسیدهای چرب امگا 3 ماهی های آزاد مانند سالمون، ساردین، میگو و شاه ماهی است و منابع اسیدهای چرب امگا 6، کنجد، تخمه کدو و آفتابگردان هستند. دیگر منابع اسیدهای چرب ضروری (امگا 3 و 6) آجیل ها، لوبیای سویا، روغن بادام زمینی و روغن زیتون است.

  • روی و منیزیم:

کنترل سیستم اعصاب مرکزی و محیطی تحت نظر این دو ماده است و مطالعات، ارتباط بین کمبود روی و بیش فعالی را نشان داده است به طوری که سطح سرمی روی در کودکان مبتلا به بیش فعالی به طور قابل توجهی پایین تر از کودکان طبیعی بوده است.

کمبود Mg و Zn در کودکان، مشکلاتی از قبیل خشونت، کج خلقی، گریه های زیاد، بیزاری و نفرت و ناتوانی در تمرکز، واکنش پذیری بیش از حد به محرک های بیرونی، خستگی، اختلال خواب را ایجاد می کند. گوشت(قرمز و سفید)، شیر و محصولات لبنی، 80% کل میزان روی (Zn)  غذایی را تشکیل می دهند.

جگر، پنیر، غلات کامل، لوبیاها خشک، مغزها و محصولات سویا نیز منابع نسبتاً خوب روی هستند.

517225_525

  • ویتامین B6 :

ویتامین های گروه B به خصوص B6 سبب بهبود رفتار در برخی از کودکان بیش فعال شده است. در برخی از این کودکان سطح سروتونین خون پایین است در نتیجه دوز بالای ویتامین B6 با افزایش میزان سروتونین خون، سبب بهبود علایم می شود.

این ویتامین در گوشت ها، غلات کامل به خصوص گندم، سبزیجات و مغزها یافت می شود.

علائم کمبود ویتامینB

 

 

  • آهن:

کمبود آهن، دقت و توجه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. برخی از مطالعات نشان داده با مکمل های حاوی آهن، باعث بهبود 30 درصدی در این نوع کودکان شده است. بهترین منبع آهن، جگر، غذاهای دریایی، گوشت کم چرب، ماهی و ماکیان می باشد.

371

 

غذاهای تحریک کننده در افراد بیش فعال 

  1. شکر: مطالعات نشان می دهد که مصرف شکر ممکن است سطح آدرنالین را در کودکان به میزان 10 برابر افزایش دهد. پس این نتایج بیانگر ارتباط مستقیم بین رفتارهای خشونت آمیز با دریافت شکر بالاست.
  2. بادام، سیب، زردآلو، کشمش، هلو، آلو، پرتقال، توت، گوجه فرنگی، خیار مصنوعی
  3. رنگ های موجود در غذاهای آماده بسته بندی شده، آدامس، شکلات، آبلیمو، سس ها، کمپوت ها، کنسروها، نوشابه های گازدار
  4. مواد نگهدارنده موجود در مواد غذایی از قبیل مرباها، پوره میوه ها، آبمیوه های بسته بندی شده، ترشیجات و سس های سالاد
  5. نوشابه های گازدار
  6. قهوه، چای، کولا و نوشیدنی های حاوی کافئین
  7. افزودنی ها: چون رنگ های مصنوعی، بنزات سدیم و غیره
  8. شیرین کننده های مصنوعی

3829_778

غذاهای مناسب در افراد بیش فعال

  1. مواد غذایی طبیعی (بدون فرآورده های کارخانه ای)
  2. برنج، ذرت، جو، عدس و لوبیا
  3. آب فراوان
  4. پروتئین با کیفیت بالا (گوشت، سویا و حبوبات)
  5. مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب ضروری (ماهی ها، مغزها مانند آجیل ها، دانه های روغنی)
  6. مواد غذایی حاوی روغن های گیاهی طبیعی (گردو، زیتون، تخمه آفتابگردان و کنجد)
  7. مواد غذایی حاوی منیزیم(این مواد غذایی حاوی آرام بخش های طبیعی است مانند کاهو)
5 1000
ارسال شده در 18 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر

پیشنهاد سردبیر

  • جلوگیری از سرماخوردگی در پاییز و زمستان با این چند خوراکی
  • با این مواد غذایی هوش خود را تا حد زیادی تقویت کنید
  • ایجاد شکاف لب در نوزادان چه عوارضی در پی دارد؟
  • چگونه پایه های محبت را در زندگی مشترک تحکیم کنیم
  • دیدن سریال های خسته کننده ممنوع
  • پیشگیری از آلرژی با این روغن
  • هرگز روغن را از غذاهایتان حذف نکنید
  • خطرات تهدید کننده قلیان و سیگار
  • محبوبترین ها

  • آسیب های مختلف اعتیاد مادر به فرزند
  • مواد مخدر گل در کمین دختران و زنان
  • مژده برای افراد معتاد به هروئین و مرفین
  • سیگار قدرت بینایی را کاهش میدهد
  • دخانیات چه تاثیراتی بر بدن زنان و مردان دارد؟
  • عدم توجه دولت به مبارزه با اعتیاد
  • 8 برابر شدن ریسک حمله قلبی با مصرف سیگار
  • مصائب و مشکلات پس از ترک سیگار
  • رپورتاژ

  • دکتر شاهین شمس متخصص جراحی فک وصورت
  • راه ‏حل ما برای شما که عینک می‏زنید
  • لیفت صورت با نخ
  • هایفو تراپی لیفت بدون نیاز به جراحی
  • کبد چرب خود را با گیاه ماریتیغال درمان کنید
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x