1049962_614

نان سیر غالبا برای کسانی که در رژیم غذایی به سر میبرند پیشنهاد می شود این نان سالم را می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید وجود سبزی های سالم و معطر در این نان ،آن را از دیگر نان ها متمایز کرده است به  ریحان ،جعفری ،سیر ،کره ،روغن زیتون و شکر برای تهیه این نان نیاز دارید پیشنهاد می کنیم آن را در منزل تهیه کنید و در کنار غذاهایتان میل کنید .
 نان سیر، بر خلاف اسمش، خیلی هم بو و طعم سیر نمی دهد، مقدار آن به قدری است که تنها حسش کنید و احساس خوبی به شما دست دهد. در این مطلب طرز تهیه نان سیر با سبزی و پنیر را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم:

  • ریحان (خرد کرده) یک سوم پیمانه
  • جعفری (خرد کرده) یک سوم پیمانه
  • سیر (له کرده) سیر 1 حبه
  • کره 1 قاشق سوپخوری
  • روغن (زیتون) یک دوم قاشق سوپخوری
  • آب (ولرم) 325 میلی لیتر (حدود یک و یک سوم پیمانه)
  • بهبود دهنده یک دوم قاشق چایخوری
  • شکر یک دوم قاشق سوپخوری
  • نمک یک دوم قاشق سوپخوری
  • آرد 500 گرم
  • مایه خمیر (پودر) یک دوم قاشق سوپخوری
  • پنیر (گودای رنده کرده) 200 گرم
طرز تهیه:
1. آرد، مایه‌خمیر، نمک، شکر و بهبود دهنده را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط کنید.
2. آن‌گاه نیمی از آب را به این مواد بیفزائید و مخلوط نمائید.سپس باقیمانده آب را کم‌کم افزوده و هم بزنید
3. تا خمیر مناسبی حاصل شود.حالا خمیر را به شکل توپ درآورید و روی سطح آرد پاشیده قرار دهید.
4. اکنون روغن زیتون را به خمیر بیفزائید و خمیر را ورز دهید تا نرم و یکدست شود.
5. پس از آن، خمیر را در کاسه مناسبی بگذارید،رویش را بپوشانید و به مدت تقریبی یک تا یک و نیم ساعت
6. در جای گرم نگه دارید تا حجمش دو برابر شود.حالا خمیر را دو قسمت کنید هر قسمت را به اندازه 25-50 سانتیمتر باز کنید.
7. آن‌گاه روی خمیر کره بمالید و مخلوط سیر، سبزی معطر و پنیر بپاشید.سپس خمیر را از درازا به شکل نوار و به اندازه ارتفاع قالب ببرید و آن‌ها را روی یکدیگر قرار دهید.سپس آن را از پهنا به شکل مربع برش دهید و کنار هم در قالب لوف چربکرده،بچینید.
8. اکنون روی قالب را بپوشانید و 30 دقیقه،کنار بگذارید.آن‌گاه نان را به مدت تقریبی 55 دقیقه یا تا زمانیکه طلائی رنگ شود،
9. در فر گرم کرده با دمای 190 درجه سانتیگراد بپزید. اینک نان را از فر درآورید و پس از 10 دقیقه، از قالب جدا کنید.
ماهنامه آشپزباشی

ارسال شده در 21 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • تعریف کلی از درد
  • چرا برخی افراد تمایل زیادی به پرخوری دارند
  • حیوان خانگی دوست اطفال
  • به کودکان خود درست غذا خوردن را بیاموزید !
  • تاثیرات نامطلوب کاهش ویتامین های بدن روی خلق و خو
  • برای گسترش محافل اجتماعی تان این شیوه هارا بخاطر بسپارید
  • بررسی ویژگی های درمانی حنا
  • موفقیت در نبرد درون
  • عوامل محیطی و ورزش
  • خستگی آدرنال و موارد مهم در این باره
  • با این میوه ها بدنتان کم آب نمی شود
  • متلاشی شدن رشته های DNA مغز با امواج موبایل
  • خوردن مکمل غذایی برای این افراد توصیه می شود
  • عوامل دسترسی به ازدواج موفقیت آمیز
  • خواص به برای مادر و جنین
  • محبوبترین ها

  • عدم کنترل اشتها به خاطر کمبود ویتامین
  • تناسب اندام با کمک رژیم کانادایی
  • از کجا بدانیم شکلاتی که خریدیم مرغوب است؟
  • نکاتی برای کسانی که به تازگی گیاه خواری در پیش گرفته اند
  • کاهش وزن با 10 شیوه بالا بردن متابولیسم بدن
  • مزایای نهفته در گردو
  • عضله سازی بیشتر با مواد غذایی سالم تر
  • آیا تاکنون میوه را برای یک رژیم مناسب بکار برده اید؟
  • راه حل های طبیعی برای بیماری های کودکانه
  • در لاغری، همه چیز برعهده تنظیم زمان است
  • غذاهای نفاخ مضر برای سلامتی
  • کلسترول موجود در میگو
  • معرفی تغذیه های مناسب برای افراد سالمند
  • هرآنچه باید درباره کبد بدانیم
  • بررسی کلی نقش منیزیم در بدن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است