مشکلات روحی مشکلات دوران کودکی زندگی شادمانه روان‌رنجوری‌ تغییر فکر و دست‌یابی به شادی

برخی خوردنی های می توانند بر حالات روحی ما تاثیرات منفی بگذارند و در سلامت روحی و روانی ما اختلال ایجاد کنند دونات ،نوشابه،سیب‌زمینی سرخ‌کرده،قهوه،الکل ، غذاهای فرآوری شده و گلوتن  از این دست خوراکی ها به شمار می روند وقتی ناراحتی و مشکل روحی دارید سراغ این خوردنی ها نروید چون به بدترشدن وضع روحی شما تاثیر خواهند گذاشت

اگر افسرده هستید، از مصرف این خوراکی ها پرهیز کنید.

اگر فرد غمگین و ناراحتی هستید یا می‌خواهید روحیه شاد و خوبی داشته باشید، از مصرف غذاهایی که ثابت‌شده خلق‌وخوی شما را تنگ می‌کنند، خودداری کنید.

1. دونات
این شیرینی‌ها خیلی خوشمزه‌اند. اما پر از اسیدهای چرب و ترانس بالا هستند. چربی بد موجود در این شیرینی واکنش‌های بیولوژیکی منفی ایجاد کرده و احتمال تغییر خلق‌وخوی شما را بالا می‌برد. مصرف مداوم غذاهای سرشار از چربی ترانس خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهد.

 

2. نوشابه
همه طعم یک نوشابه خنک را دوست دارند. اما متأسفانه هر چه قند بیشتری مصرف کنید، بدنتان ملتهب‌تر می‌شود. ملتهب شدن چه اشکالی دارد؟ مطالعه‌ای نشان داد که افسردگی با التهاب مغزی در ارتباط است. اگر خوراکی‌های شیرین دوست دارید، چند اونس شکلات تلخ بخورید که قند کمی دارد و به‌نوبه خود بسیار مفید است.

 

3. سیب‌زمینی سرخ‌کرده
مشکل سیب‌زمینی نیست. مشکل نمک آن است. غذاهای دارای سدیم بالا باعث نفخ می‌شود. این مسئله به‌خودی‌خود یک مشکل پزشکی نیست، اما خلق‌وخویتان را خراب می‌کند. برای مبارزه با غذاهای شور، آب زیاد بنوشید.

 

4. قهوه
بهتر است درباره خوردن قهوه‌ی بعدازظهر تجدیدنظر کنید. بااینکه هیچ ارتباط قطعی میان کافئین و افسردگی وجود ندارد، اما این محرک معروف خواب را مختل می‌کند. بی‌خوابی و اضطراب ناشی از آن علائم افسردگی را تشدید می‌کنند. سعی کنید میزان مصرف قهوه را به یک فنجان در روز کاهش دهید.

 

5. الکل
مصرف الکل برای روحیه شما بسیار بد است. به گفته روان‌پزشکان، الکل فعالیت‌های شیمیایی مغز را بر هم زده و خطر افسردگی را بالا می‌برد. بعلاوه، مصرف زیاد الکل در ارتباط اجتماعی فرد مشکل ایجاد می‌کند و باعث تنهایی و درنتیجه افسردگی فرد می‌شود. خماری پس از مصرف الکل نیز ممکن است تا چند روز ادامه یابد و شما را مضطرب و عصبی کند.

 

6. غذاهای فرآوری شده
تهیه غذاهای مایکروفری آسان است اما مصرف زیاد این غذاها خطر افسردگی را افزایش می‌دهد.

 

7. گلوتن
اگر به بیماری سلیاک هستید، خوردن گلوتن (پروتئینی در گندم و غلاتی مانند جو) تأثیرات زیادی بر خلق‌وخوی شما می‌گذارد و به روده کوچک شما آسیب جدی می‌زند. اما به گفته سازمان Celiac.org، در این افراد مصرف گلوتن خطر افسردگی را نیز بیشتر می‌کند.

 

منبع: فرادید ،

 

5 1000
ارسال شده در 21 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • کلسترول بالای خون و بیماری های ناشی از آن
  • گیاهانی که دیابت نوع دو را کنترل می کنند
  • انواع شوره سر
  • بقچه رول مغزدار
  • برای التیام زخم ها از عسل استفاده کنید
  • 3 کلید طلایی برای اینکه آدمی حسود نباشیم!
  • درمورد سندرم ترنر چه میدانید؟
  • بهترین اسانس‌ها برای کاهش اضطراب
  • محبوبترین ها

  • هرآنچه درمورد استرس و افسردگی در کودکان باید بدانید
  • ارتباط ژنتیک با چپ دستی
  • اختلال روحی روانی به نام سوگ
  • زوج درمانی برای درمان افسردگی
  • بررسی ازدواج نکردن شما
  • پنج ایده برای موفقیت در زندگی
  • با کنترل خشم، از اتفاق های جبران ناپذیر پیشگیری کنید
  • تاثیرات منفی شک داشتن همسران
  • رپورتاژ

  • کلینیک دندانپزشکی و زیبایی دکتر علیرضا نوروزعلی
  • آشنایی با جدیدترین رکورددار رژیم دکتر کرمانی
  • مرکز فروش محصولات درمان زخم،دیابت و سوختگی
  • خدمات پیشرفته پوست و مو گروه زیبایی برنا
  • فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما