1

برخی خوردنی های می توانند بر حالات روحی ما تاثیرات منفی بگذارند و در سلامت روحی و روانی ما اختلال ایجاد کنند دونات ،نوشابه،سیب‌زمینی سرخ‌کرده،قهوه،الکل ، غذاهای فرآوری شده و گلوتن  از این دست خوراکی ها به شمار می روند وقتی ناراحتی و مشکل روحی دارید سراغ این خوردنی ها نروید چون به بدترشدن وضع روحی شما تاثیر خواهند گذاشت

اگر افسرده هستید، از مصرف این خوراکی ها پرهیز کنید.

اگر فرد غمگین و ناراحتی هستید یا می‌خواهید روحیه شاد و خوبی داشته باشید، از مصرف غذاهایی که ثابت‌شده خلق‌وخوی شما را تنگ می‌کنند، خودداری کنید.

1. دونات
این شیرینی‌ها خیلی خوشمزه‌اند. اما پر از اسیدهای چرب و ترانس بالا هستند. چربی بد موجود در این شیرینی واکنش‌های بیولوژیکی منفی ایجاد کرده و احتمال تغییر خلق‌وخوی شما را بالا می‌برد. مصرف مداوم غذاهای سرشار از چربی ترانس خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهد.

 

2. نوشابه
همه طعم یک نوشابه خنک را دوست دارند. اما متأسفانه هر چه قند بیشتری مصرف کنید، بدنتان ملتهب‌تر می‌شود. ملتهب شدن چه اشکالی دارد؟ مطالعه‌ای نشان داد که افسردگی با التهاب مغزی در ارتباط است. اگر خوراکی‌های شیرین دوست دارید، چند اونس شکلات تلخ بخورید که قند کمی دارد و به‌نوبه خود بسیار مفید است.

 

3. سیب‌زمینی سرخ‌کرده
مشکل سیب‌زمینی نیست. مشکل نمک آن است. غذاهای دارای سدیم بالا باعث نفخ می‌شود. این مسئله به‌خودی‌خود یک مشکل پزشکی نیست، اما خلق‌وخویتان را خراب می‌کند. برای مبارزه با غذاهای شور، آب زیاد بنوشید.

 

4. قهوه
بهتر است درباره خوردن قهوه‌ی بعدازظهر تجدیدنظر کنید. بااینکه هیچ ارتباط قطعی میان کافئین و افسردگی وجود ندارد، اما این محرک معروف خواب را مختل می‌کند. بی‌خوابی و اضطراب ناشی از آن علائم افسردگی را تشدید می‌کنند. سعی کنید میزان مصرف قهوه را به یک فنجان در روز کاهش دهید.

 

5. الکل
مصرف الکل برای روحیه شما بسیار بد است. به گفته روان‌پزشکان، الکل فعالیت‌های شیمیایی مغز را بر هم زده و خطر افسردگی را بالا می‌برد. بعلاوه، مصرف زیاد الکل در ارتباط اجتماعی فرد مشکل ایجاد می‌کند و باعث تنهایی و درنتیجه افسردگی فرد می‌شود. خماری پس از مصرف الکل نیز ممکن است تا چند روز ادامه یابد و شما را مضطرب و عصبی کند.

 

6. غذاهای فرآوری شده
تهیه غذاهای مایکروفری آسان است اما مصرف زیاد این غذاها خطر افسردگی را افزایش می‌دهد.

 

7. گلوتن
اگر به بیماری سلیاک هستید، خوردن گلوتن (پروتئینی در گندم و غلاتی مانند جو) تأثیرات زیادی بر خلق‌وخوی شما می‌گذارد و به روده کوچک شما آسیب جدی می‌زند. اما به گفته سازمان Celiac.org، در این افراد مصرف گلوتن خطر افسردگی را نیز بیشتر می‌کند.

 

منبع: فرادید ،

 

ارسال شده در 21 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • رفع آلزایمر با این راهها
  • علائم افت شنوایی یا پیرگوشی در سالمندان
  • محدود کردن کودک در بازی کردن کار درستی نیست
  • مبتلا شدن به نزدیک بینی در اثر کار با کامپیوتر
  • کم خونی مردانه
  • اطلاعات کامل درباره درد لگن در خانم ها
  • بروز مشکلات عاطفی میان زوجین
  • اهمیت ارگاسم برای سلامت جنسی همسران
  • آیا می دانید هر مشکل برای خودش ورزش مخصوصی دارد؟
  • غصه می خورید یا افسرده اید
  • همه پیامدهای پیر شدن
  • معالجه گیاهی برای دیسک کمر
  • خارش و درد مهبل و فرج
  • ویروس آنفولانزا در منزل
  • درجه استاندارد آب برای نظافت موها
  • محبوبترین ها

  • علل بروز آکنه و روش درمان آن در منزل
  • معرفی برخی ریمل ها مهم و مناسب
  • تاثیر مواد طبیعی در جلوگیری از سفید شدن مو
  • کرم حلزون و ابهاماتی درباره ی آن
  • دکلره کردن موها و حقایقی درباره آن
  • ویتامین هایی برای درخشان کردن پوست
  • چرا دچار ترک های پوستی می شویم
  • ویتامین های لازم برای افزایش قد مو
  • آیا از ریزش موهایتان به ستوه آمده اید؟
  • بیماری های پوستی ناشی از مسافرت را باهم مرور کنیم
  • ویژگی پوستهای مختلف
  • مشکلات پوستی و آلزایمر
  • شیوه هایی برای تمیز جلوه دادن موها
  • ماسک خانگی طبیعی برای موهایتان تهیه کنید
  • بدون مژه مصنوعی مژه های خود را بلند کنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است