عوامل افزایش تری گلیسیرید خون سکته قلبی سختی و سفتی رگ های خونی بیماری های سندرم متابولیک بیماری های انسداد رگ افزایش تری گلیسیرید خون

 

افزایش تری گلیسیرید خون را چگونه می توانیم درمان کنیم چه عواملی باعث بالارفتن سطح تری گلیسیرید خون می شوند برخی داروها نیز در این زمینه نقش دارند علائم و نشانه های بارز در این زمینه کدامند چگونه می توانیم تری گلیسیرید خون را کنترل کنیم در این مطلب 15 روش موثر برای کنترل تری گلیسیرید خون در منزل برایتان آورده ایم .

افزایش تری گلیسیرید خون، با پیامدهای بسیار خطرناکی مانند سختی و سفتی رگ های خونی، سکته قبلی، بیماری های انسداد رگ و بیماری های سندرم متابولیک همراه است.
عوامل افزایش تری گلیسیرید خون:
– چاقی
– کم کاری تیروئید
– بیماری کلیه و کبد
– افزایش مصرف کالری
– نوشیدن مشروبات الکلی
– دیابت کنترل نشده

داروهایی که موجب افزایش تری گلیسرید خون می شوند:

– تاموکسیفن (داروی درمان کننده سرطان)
– استروئید
– بتابلوکرها
– دیورتیک ها
– استروژن
– ضد بارداری

در بسیاری از موارد دیده شده است که افزایش تری گلیسیرید خون، ارثی می باشد.

علائم افزایش تری گلیسیرید خون:
افزایش تری گلیسیرید خون غالبا بدون علامت می باشد. اما اگر شما از نظر ژنتیکی دچار افزایش تری گلیسیرید خون باشید، زیر پوست تان، رسوب چربی به شکل لکه های زرد رنگی دیده می شود. این لکه های زرد به نام xanthomas خوانده می شود.

چگونه تری گلیسرید خون را پایین بیاوریم؟
مهم ترین منبع تری گلیسیرید خون، چربی های موجود در غذا می باشد. بعد از خوردن غذا، کبد فرایند تولید آنها را فراهم می کند. مقدار کمی تری گلیسیرید در خون افراد سالم وجود دارد. اما اگر کالری زیادی مصرف کنید ( از منابع کربوهیدرات، چربی و یا پروتئین)، بدن کالری اضافی را به صورت تری گلیسیرید ذخیره می کند.

این تری گلیسیرید ذخیره شده، همان چربی های بدن می باشد. بنابراین خون افراد چاق، دارای تری گلیسیرید زیادی است. افزایش تری گلیسیرید خون، غالبا در اثر چاقی ، نوشیدن مشروبات الکلی و یا دیابت بوجود می آید.
رژیم غذایی صحیح، به کاهش تری گلیسیرید خون کمک می کند:
۱- چربی های اشباع را نخورید، مثل غذاهای سرخ کردنی، شیرینی ها ، چربی گوشت، کره، مارگارین و روغن نباتی جامد.
۲- از لبنیات کم چرب استفاده کنید.
۳- چربی های گوشت را جدا کنید.
۴- شکر، مواد غذایی شیرین و غذاهایی که از آرد سفید تهیه می شوند (مثل شیرینی ها و نان لواش) را از رژیم غذایی خود حذف کنید.
۵- غذای خود را با روغن کانولا، زیتون و یا ذرت بپزید.
۶- مطمئن باشید که در غذاهای فرآوری شده، هیچ گونه چربی اشباعی وجود ندارد.
۷- غذاهای فیبردار را زیاد مصرف کنید، مثل نان سبوس دار، حبوبات، جو، سبزی ها و میوه ها.
۸- نوشیدنی های شیرین را مصرف نکنید، مثل انواع نوشابه، نوشیدنی های انرژی زا و آب میوه های صنعتی.
۹- مشروبات الکلی مصرف نکنید.
۱۰- پُرخوری نکنید. به یاد داشته باشید که مصرف زیاد کالری، موجب افزایش تری گلیسیرید خون می شود.

۱۱-اگر چاق هستید، وزن خود را کم کنید.
۱۲- ورزش و فعالیت بدنی روزانه را از یاد نبرید. حداقل روزی ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید.
۱۳- سیگار نکشید.
۱۴- کلسترول را کمتر مصرف کنید. غذاهای دارای کلسترول شامل: زرده تخم مرغ، لبنیات و منابع چربی های اشباع است.
۱۵- غذاهای دارای چربی امگا ۳ (مانند انواع ماهی و گردو) را زیاد مصرف کنید. پزشک ممکن است برای شما مکمل روغن ماهی و یا DHA را تجویز کند.

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 30 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع بیماری ها

پیشنهاد سردبیر

  • راه حلی برای درمان کلیه که پروتئین دفع می کند
  • بهترین روش های ترک عادات بد
  • مراقبت از بدن در برابر بیماری ها با کمک سیر
  • مزایای ورزش کردن خانم های باردار
  • ریزش مو و گل سر
  • تاثیر روابط ایران و روسیه بر حوزه سلامت
  • واریس و عوارض جانبی آن
  • طبق رژیم دکتر اوز در یک ماه لاغر شوید
  • محبوبترین ها

  • درمان هزاران نوع بیماری با خوردن این غذا
  • خوردنی های سازگار یا ناسازگار با هم را بشناسید
  • پسوریازیس و ۷ غذای تشدید کننده آن
  • نارسایی احتقانی قلبی و نکات تغذیه ای مربوط به آن قسمت اول
  • آیا ترکیب کردن شیر و چای درست است؟
  • نکات مهم خوراکی برای این ماههای سرد
  • گاهی اوقات نباید آب بنوشید
  • ماکارونی را سرد بخورید
  • رپورتاژ

  • فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    دکتر هومن عشقی
    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است