img11552940

 

از خواص و املاح معدنی ذرت چه میزان اطلاع دارید این روزهای سرد سال ذرت بوداده یا بلال طرفداران زیادی پیدا میکند و ذرت شیرین بسیار خوشمزه و دلچسب است می توانید آن را در انواع غذاها و دسرهایتان استفاده کنید می خواهیم در این مطلب به بررسی املاح و موادمعدنی  و فایده های تغذیه ای ذرت بپردازیم این سبزی پرخاصیت را از یاد نبرید و در وعده های روزانه و برنامه غذایی تان بگنجانید.

ذرت شیرین، یکی از سبزی‌هایی است که چندین نوع از مواد مغذی مثل کربوهیدرات‌ها، فیبر، ویتامین‌ها و املاح را برای بدن فراهم می‌کند. با این‌حال، ذرت شیرین فاقد بسیاری از مواد مغذی ضروری است. بنابراین، ذرت شیرین باید در حد اعتدال خورده شود و بخشی از یک رژیم غذایی متعادل باشد.
یکی از مزیت‌های ذرت شیرین این است که کالری کمی دارد. بنابراین، استفاده از آن می‌تواند احساس سیری مطلوبی به شما بدهد، بدون این‌که کالری اضافی داشته باشد.
  • یک فنجان از ذرت شیرین پخته‌شده حاوی ۱۴۳ کالری است.
  • میزان کربوهیدرات‌ها در هر فنجان از ذرت شیرین پخته‌شده به حدود ۳۱.۳ گرم می‌رسد.
  • ۳.۶ گرم از این مقدار را فیبرهای غذایی تشکیل می‌دهند.
  • براساس دستورالعمل‌های بسیاری از سازمان‌های معتبر، بزرگ‌سالان باید حداقل ۱۳۰ گرم کربوهیدرات در طول روز دریافت کنند. علاوه بر این، میزان فیبر دریافتی برای مردان باید روزانه ۳۸ گرم و برای زنان نیز روزانه ۲۵ گرم باشد. اگرچه ذرت شیرین در گروه سبزی‌های غنی از پروتئین قرار نمی‌گیرد،
  • هر فنجان از ذرت شیرین پخته‌شده حدودا ۵ گرم پروتئین و ۲ گرم چربی برای بدن فراهم می‌سازد.
  • ذرت شیرین علاوه بر کربوهیدرات‌ها و فیبر، منبع فوق‌العاده‌ای از پتاسیم، ویتامین A، فسفر و نیاسین محسوب می‌شود.
  • هر فنجان از ذرت شیرین حاوی ۲.۵ میلی‌گرم نیاسین، ۱۱۵ میلی‌گرم فسفر، ۳۹۲ واحد بین‌المللی ویتامین A و ۳۲۵ میلی‌گرم پتاسیم است.

1432570187445757

ارسال شده در 22 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • اهمیت تهیه میان‌ وعده سالم برای مدرسه
  • اهمیت بیدارماندن پس از صرف سحری
  • مراقبت از کفش ها
  • تمرین پنج گانه برای رسیدن به آرامش
  • علت چین و چروک پوست در سنین پایین
  • انتقال حس رضایت به دیگر همکاران
  • به هورمون هایتان برسید
  • استراتژی کلیدی برای از دست دادن وزن
  • کسب مال و ثروت بیشتر با این ترفندها
  • بکارگیری محصولات پروبیوتیکی برای مرغ ها
  • مراقبت از خردسالان حین بیماری
  • ارتباط میان اینترنت و بیماری های ویروسی
  • از دیدن فیلم ترسناک بپرهیزید
  • خوش طبع ها سبز می پوشند
  • آینده نگری را به دلبندتان بیاموزید
  • محبوبترین ها

  • عوامل بدخط شدن اطفال
  • کنترل و آموزش کودکان در مهمانی
  • چاقی و اضافه وزن زیاد در سنین پایین
  • همه خطرات و آسیب های استفاده از پستانک
  • درگیری کودکان با معضل لکنت زبان
  • بچه های وظیفه شناس داشته باشیم
  • موسیقی برای نوزادان نارس هم میتواند مفید باشد
  • استرس مدرسه جدید در دل کودکان
  • جان باختن یک کودک پس از عمل لوزه
  • رسیدگی به قوای شناختی بچه
  • نوزادی با غیر طبیعی ترین رشد وزن
  • چپ دست بودن اطفال
  • بهترین نوع واکنش والدین در مقابل پرخاشگری
  • تاثیر کتاب درمانی برای پرورش کودک
  • همه آن چیزی که باید درباره سفر کردن با کودکان بدانید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است