دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست

فواید مصرف ذرت ذرت خواص ذرت ارزش تغذیه ای ذرت

 

از خواص و املاح معدنی ذرت چه میزان اطلاع دارید این روزهای سرد سال ذرت بوداده یا بلال طرفداران زیادی پیدا میکند و ذرت شیرین بسیار خوشمزه و دلچسب است می توانید آن را در انواع غذاها و دسرهایتان استفاده کنید می خواهیم در این مطلب به بررسی املاح و موادمعدنی  و فایده های تغذیه ای ذرت بپردازیم این سبزی پرخاصیت را از یاد نبرید و در وعده های روزانه و برنامه غذایی تان بگنجانید.

ذرت شیرین، یکی از سبزی‌هایی است که چندین نوع از مواد مغذی مثل کربوهیدرات‌ها، فیبر، ویتامین‌ها و املاح را برای بدن فراهم می‌کند. با این‌حال، ذرت شیرین فاقد بسیاری از مواد مغذی ضروری است. بنابراین، ذرت شیرین باید در حد اعتدال خورده شود و بخشی از یک رژیم غذایی متعادل باشد.
یکی از مزیت‌های ذرت شیرین این است که کالری کمی دارد. بنابراین، استفاده از آن می‌تواند احساس سیری مطلوبی به شما بدهد، بدون این‌که کالری اضافی داشته باشد.
  • یک فنجان از ذرت شیرین پخته‌شده حاوی ۱۴۳ کالری است.
  • میزان کربوهیدرات‌ها در هر فنجان از ذرت شیرین پخته‌شده به حدود ۳۱.۳ گرم می‌رسد.
  • ۳.۶ گرم از این مقدار را فیبرهای غذایی تشکیل می‌دهند.
  • براساس دستورالعمل‌های بسیاری از سازمان‌های معتبر، بزرگ‌سالان باید حداقل ۱۳۰ گرم کربوهیدرات در طول روز دریافت کنند. علاوه بر این، میزان فیبر دریافتی برای مردان باید روزانه ۳۸ گرم و برای زنان نیز روزانه ۲۵ گرم باشد. اگرچه ذرت شیرین در گروه سبزی‌های غنی از پروتئین قرار نمی‌گیرد،
  • هر فنجان از ذرت شیرین پخته‌شده حدودا ۵ گرم پروتئین و ۲ گرم چربی برای بدن فراهم می‌سازد.
  • ذرت شیرین علاوه بر کربوهیدرات‌ها و فیبر، منبع فوق‌العاده‌ای از پتاسیم، ویتامین A، فسفر و نیاسین محسوب می‌شود.
  • هر فنجان از ذرت شیرین حاوی ۲.۵ میلی‌گرم نیاسین، ۱۱۵ میلی‌گرم فسفر، ۳۹۲ واحد بین‌المللی ویتامین A و ۳۲۵ میلی‌گرم پتاسیم است.

فواید مصرف ذرت ذرت خواص ذرت ارزش تغذیه ای ذرت

5 1000
ارسال شده در 22 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه
ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
کلینیک صدف

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x