کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال

salamdr_579321613e7e6

امروزه بی خوابی و مشکلات مربوط به خواب افراد سالمند را تهدید میکند می توانید را روش های طبیعی و سالم این عارضه را درمان کنید دستیابی به خوابی راحت و آسوده برای سالمندان تبدیل به یک رویا شده است طب سنتی استفاده از دمنوش‌ها،عصاره گیاهان،موسیقی آرام،تنظیم دمای محیط و ورزش یوگا را به مبتلایان به اختلالات خواب پیشنهاد میدهد .بد نیست برای رفع بی خوابی خود راهکارهای سالم را تجربه کنید.

  • دمنوش‌ها:
می‌توانید یک قاشق چای خوری از گیاهانی که خشک کرده‌اید را در قوری بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید به آرامی دم بکشد. اسطوخودوس، سنبل‌الطیب، بابونه، گل ساعت، بادرنجبویه، گیلاس زمستانی، ریحان مقدس، رزماری و تخم شوید، گیاهانی خواب‌آور و آرام‌بخش هستند.
  • عصاره گیاهان:
نزدیک به ۶ هزار سال است که از عصاره گیاهان برای درمان برخی بیماری‌ها استفاده می‌شود. عصاره اسطوخودوس برای حفظ آرامش و خواب راحت بسیار مفید است. می‌توانید چند قطره از آن را بر روی بالشتان بچکانید یا در اتاق اسپری کنید. عصاره گیاهان دیگری مانند سنبل‌الطیب، بابونه و مرزنجوش هم برای خواب مفید هستند.
sonbol-atib
  • موسیقی آرام:
گوش دادن به یک موسیقی آرامش‌بخش زمانی که به رختخواب می‌روید، بسیار مؤثر است. امروزه برنامه‌های زیادی وجود دارند که موسیقی‌های آرامبخش برای کسانی که مشکل بی‌خوابی دارند پخش می‌کنند.
5aef7a5645ccf1beda8f2dce20190a09
  • دمای محیط:

به گفته محققین کالیفرنیا، گاهی اوقات دمای بالای اتاق است که مانع از خواب فرد می‌شود. پوشیدن لباس سبک، باز گذاشتن گوشه پنجره و استفاده از یک روانداز سبک، می‌تواند کارساز باشد.

 

  • ملاتونین:

این ماده مهم که در چای، اسطوخودوس و فلفل یافت می‌شود، باعث تنظیم چرخه خواب می‌شود.

f_low-614-750x490

 

  • یوگا:

تمرینات یوگا می‌توانند سیستم عصبی مرکزی را آرام و به خواب شما کمک کنند.

0df2e4fea17caa5201f22975574bd19f

منبع:everydayhealth
5 1000
ارسال شده در 23 آبان 1395 توسط با موضوع تغذیه
ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x