salamdr_56d97febba0a9

 

برخی افراد برای پیشگیری از اضافه وزن و چربی سوزی خود میان وعده میل می کنند انتخاب این میان وعده ها بسیار مهم و حائز اهمیت است مراقب باشید میان وعده ای میل نکنید که باعث گرسنگی بیشتر شما و افزایش وزنتان شود برخی از این میان وعده ها که باعث آسیب به سلامتی تان می شوند را در ادامه مطلب به شما معرفی خواهیم کرد.

استفاده از میوه‌ها به‌عنوان میان‌وعده‌ واقعا انتخاب غذایی فوق‌العاده و سالمی به نظر می‌رسد، اما همین میو‌ه‌ها می‌توانند به گرسنگی بیشتر منجر شوند. در واقع، با این‌که میوه‌ها خیلی برای سلامتی انسان‌ها مفیدند، حاوی مقدار زیادی از قندهای ساده هستند که می‌توانند سطح قند خون را بالا ببرند و احساس سُستی و سبکی در ناحیه سر ایجاد کنند. حتی خلق‌وخوی فرد ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد و او را به خوردن مواد قندی بیشتر تحریک کند. شکی نیست که فیبر درون میوه‌ها به بدن کمک می‌کنند تا قند درون آن، خیلی آرام‌تر از قند محصولاتی مثل نوشابه گازدار، به بدن جذب شوند. با این‌حال، میوه‌ها به‌تنهایی برای حفظ سیری پایدار کافی نیستند و نمی‌توانند این نقطه ضعف را خودشان جبران کنند. بنابراین اگر می‌خواهید مشکل را تا حدود زیادی برطرف سازید، سیب یا موز را با مقداری پروتئین و چربی‌های سالم مثل کره بادام‌زمینی و پنیر ترکیب کنید. با این‌که آب سبزی‌ها حاوی آنتی‌اکسیدان‌های زیادی است، اما این انتخاب غذایی به‌عنوان میان‌وعده نیز مثل میوه‌ها نمی‌تواند سیری طولانی‌مدت و پایداری ایجاد کند. در واقع، کالری آب سبزی‌ها خیلی پایین‌تر از حدی است که بتواند این سیری به وجود بیاورد. به‌علاوه این‌که مایعات خیلی سریع‌تر هضم می‌شوند و سریع‌تر از دستگاه گوارش می‌گذرند. بنابراین اگر می‌خواهید آب سبزی، قابلیت سیرکنندگی بیشتری داشته باشد، مقداری کره بادام‌زمینی، ماست یا پودر پروتئین به اسموتی سبزیجات اضافه کنید.

co751

 

منبع:eatclean

ارسال شده در 25 آبان 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • افسردگی ها نیز با غذا درمان می شوند
  • ترفندهای موثر برای بهداشت و سلامت روان
  • پس از تاریکی چطوری عضله سازی کنیم
  • رعایت شیوه های نامطلوب غذایی
  • سودجويان از قرص سرماخوردگي اكستازي توليد مي‌كنند
  • حتی وقتی باردار هستید هم ورزش کنید
  • بهترین راههای رفع گرمازدگی در سنین پایین
  • مشکلات روانی در اثر تلویزیون دیدن
  • مداخلات پرستاری در ارتباط با کاهش شنوایی
  • شکلات سالم در راه است
  • بهترین سن شروع مسواک زدن در کودکان چه زمانی است؟
  • ممنوعات غذایی قبل از خوابیدن
  • ایجاد علاقه به ستاره شناسی و فضانوری در کودکان
  • آزمایشی جهت تشخیص انواع مو
  • اقدامات مهم پس از غذا
  • محبوبترین ها

  • نقص عضو در جنین با اسپری مو
  • کارت‌های رنگی سلامت برای هم وطنان صادر می شود
  • تماس با سگ ابولایی و ابتلا به بیماری اش
  • با خیال راحت همبرگر بخورید
  • تاثیر مصرف زیاد سبزی برای زنان بلند قد
  • عکس مزار عباس کیارستمی در لواسان
  • دانستنتی های جالب و شگفت انگیز از مصرف نوشابه
  • چرا بی قراری برای شما مفید است؟
  • بهترین ساعت برای انجام شیمی درمانی
  • افزایش مقاومت به درمان در بیماران مبتلا به اچ آی وی
  • افزایش 60 درصدی رفاه اجتماعی در کشور
  • اسراف نکنید
  • بهترین جایگزین برای آنتی بیوتیک ها
  • مراقبت از بیمار توسط پرستار در منزل
  • 152 سانتی بارش برف در مازندارن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است