رژیم غذایی گیاهی رژیم سبزیجات در پیش گرفتن رژیم سبزیجات پیروی از رژیم سبزیجات

 

اگر قصد پیروی از رژیم سبزیجات دارید پیشنهاد می کنیم ابتدا اصول مهم برای رعایت آن را فرابگیرید تا دچار مشکل نشوید راهنمایی های موثری در این باره برایتان داریم برای پیشگیری از عوارض جانبی ناشی از رژیم های حاوی سبزیجات برخی توصیه های متخصصین را باید در نظر بگیرید  تا هم به کاهش وزن دست پیدا کنید و هم از مزایای مصرف سبزیجات بهره مند شوید .

بعضی‌ها فکر می‌کنند که فقط با خوردن غذاهای گیاهی می‌توانند وزن کم کنند، اما با رژیم‌های غذایی گیاهی که سرشار از چربی‌ها، قندها و نمک باشد، نمی‌توان انتظار تاثیر مطلوبی داشت.
چربی‌های اشباع‌شده عمدتا در محصولات حیوانی پیدا می‌شوند، اما نه فقط در گوشت‌ها. شیرهای پرچرب، انواع ماست‌ها و پنیرها هم ممکن است سرشار از چربی‌های اشباع‌شده باشند. پس باید سعی کنید در بین این محصولات، آن‌هایی را انتخاب کنید که کم‌چرب یا بدون چربی باشند. رژیم‌های غذایی‌ای که چربی اشباع‌شده زیادی دارند، باعث بیماری‌های مزمن از جمله بیماری‌های قلبی-عروقی می‌شوند. طبق توصیه متخصصان،‌ بهتر است که کم‌تر از ۱۰ درصد کالری روزانه از طریق چربی‌های اشباع‌‌شده باشد.
رژیم غذایی گیاهی رژیم سبزیجات در پیش گرفتن رژیم سبزیجات پیروی از رژیم سبزیجات   رژیم غذایی گیاهی رژیم سبزیجات در پیش گرفتن رژیم سبزیجات پیروی از رژیم سبزیجات
میوه‌ها، سبزیجات و غلات سبوس‌دار، همگی سرشار از فیبر هستند. باید از این غذاها به‌عنوان بخش اصلی رژیم غذایی گیاهی استفاده کنید و خواهید دید که چه مزایای فوق‌العاده‌ای برای شما دارند. کاهش خطر بیماری‌های قلبی-عروقی،‌ سکته مغزی، فشار خون بالا، ‌دیابت، اختلال‌های گوارشی و جلوگیری از چاقی،‌ فقط بخشی از مزایای این غذاها است.
رژیم غذایی گیاهی رژیم سبزیجات در پیش گرفتن رژیم سبزیجات پیروی از رژیم سبزیجات   رژیم غذایی گیاهی رژیم سبزیجات در پیش گرفتن رژیم سبزیجات پیروی از رژیم سبزیجات   رژیم غذایی گیاهی رژیم سبزیجات در پیش گرفتن رژیم سبزیجات پیروی از رژیم سبزیجات
مسئله مهم دیگر، کاهش مصرف نمک است. همه افراد باید مصرف نمک روزانه‌شان را به کم‌تر از ۲۳۰۰ میلی‌گرم در روز برسانند. حتی این مقدار برای کسانی که دیابت یا بیماری مزمن کلیوی دارند و افراد بالای ۵۱ سال،‌ باید به کم‌تر از ۱۵۰۰ میلی‌گرم در روز برسد. پس دقت کنید که از محصولات بسته‌بندی‌شده، کنسروشده و منجمدشده خیلی کم استفاده کنید.
رژیم غذایی گیاهی رژیم سبزیجات در پیش گرفتن رژیم سبزیجات پیروی از رژیم سبزیجات   رژیم غذایی گیاهی رژیم سبزیجات در پیش گرفتن رژیم سبزیجات پیروی از رژیم سبزیجات   رژیم غذایی گیاهی رژیم سبزیجات در پیش گرفتن رژیم سبزیجات پیروی از رژیم سبزیجات   رژیم غذایی گیاهی رژیم سبزیجات در پیش گرفتن رژیم سبزیجات پیروی از رژیم سبزیجات

انتخاب غذاهایی که مواد مغذی زیادی دارند،‌ با کم‌ترین کالری به شما بیشترین فایده را می‌رساند. از غذاهایی که چربی زیاد و قندهای افزودنی دارد،‌ اصلا استفاده نکنید؛ چون هیچ مواد مغذی‌ای ندارند و فقط برای شما مشکل ایجاد می‌کنند. به‌جای آن‌ها از غذاهایی استفاده کنید که ویتامین و املاح زیادی داشته باشد. خوردن میوه‌ها و سبزیجات تازه، گوشت بدون چربی، غلات سبوس‌دار و محصولات لبنی کم‌چرب، بهترین گزینه‌ها برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن است.

رژیم غذایی گیاهی رژیم سبزیجات در پیش گرفتن رژیم سبزیجات پیروی از رژیم سبزیجات   رژیم غذایی گیاهی رژیم سبزیجات در پیش گرفتن رژیم سبزیجات پیروی از رژیم سبزیجات   رژیم غذایی گیاهی رژیم سبزیجات در پیش گرفتن رژیم سبزیجات پیروی از رژیم سبزیجات   رژیم غذایی گیاهی رژیم سبزیجات در پیش گرفتن رژیم سبزیجات پیروی از رژیم سبزیجات   رژیم غذایی گیاهی رژیم سبزیجات در پیش گرفتن رژیم سبزیجات پیروی از رژیم سبزیجات

 

منبع:foodandhealth

ارسال شده در 24 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • ارتباط چاقی با مشکلات روحی و روانی
  • ابتلا به بیماری کاوازاکی در طفولیت
  • کمک به تغییر وزن کودک
  • چه میزان در روز برای شکمتان وقت می گذارید
  • عوارض جانبی پس از ترک روش های ضد بارداری
  • از این مواد طبیعی برای پاک کردن آرایش صورت استفاده کنید
  • نشانه های بوتولیسم و راه تشخیصی
  • عکس های میوه آسرولا
  • محبوبترین ها

  • تصاویر دستگاه ای سی متر
  • عکس های سرنگ هامیلتون
  • عکس هایی از اسفناج و خواص آن
  • تصاویر وسیله آزمایشگاهی هود لامینار
  • تصاویر وسیله دهان باز کن
  • عکس های گل کلم
  • خواص دارویی بیدمشک و عکس های آن
  • خواص دارویی پسته و عکس های آن
  • رپورتاژ

  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • الو دکتر

    لاغر شو
    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است