salamdr_55b87f0e6962b

 

اگر قصد پیروی از رژیم سبزیجات دارید پیشنهاد می کنیم ابتدا اصول مهم برای رعایت آن را فرابگیرید تا دچار مشکل نشوید راهنمایی های موثری در این باره برایتان داریم برای پیشگیری از عوارض جانبی ناشی از رژیم های حاوی سبزیجات برخی توصیه های متخصصین را باید در نظر بگیرید  تا هم به کاهش وزن دست پیدا کنید و هم از مزایای مصرف سبزیجات بهره مند شوید .

بعضی‌ها فکر می‌کنند که فقط با خوردن غذاهای گیاهی می‌توانند وزن کم کنند، اما با رژیم‌های غذایی گیاهی که سرشار از چربی‌ها، قندها و نمک باشد، نمی‌توان انتظار تاثیر مطلوبی داشت.
چربی‌های اشباع‌شده عمدتا در محصولات حیوانی پیدا می‌شوند، اما نه فقط در گوشت‌ها. شیرهای پرچرب، انواع ماست‌ها و پنیرها هم ممکن است سرشار از چربی‌های اشباع‌شده باشند. پس باید سعی کنید در بین این محصولات، آن‌هایی را انتخاب کنید که کم‌چرب یا بدون چربی باشند. رژیم‌های غذایی‌ای که چربی اشباع‌شده زیادی دارند، باعث بیماری‌های مزمن از جمله بیماری‌های قلبی-عروقی می‌شوند. طبق توصیه متخصصان،‌ بهتر است که کم‌تر از ۱۰ درصد کالری روزانه از طریق چربی‌های اشباع‌‌شده باشد.
178185222701172122082222522201959916648830
میوه‌ها، سبزیجات و غلات سبوس‌دار، همگی سرشار از فیبر هستند. باید از این غذاها به‌عنوان بخش اصلی رژیم غذایی گیاهی استفاده کنید و خواهید دید که چه مزایای فوق‌العاده‌ای برای شما دارند. کاهش خطر بیماری‌های قلبی-عروقی،‌ سکته مغزی، فشار خون بالا، ‌دیابت، اختلال‌های گوارشی و جلوگیری از چاقی،‌ فقط بخشی از مزایای این غذاها است.
توصیه هایی درمورد مصرف میوه ها و سبزیجات [فیلم]
مسئله مهم دیگر، کاهش مصرف نمک است. همه افراد باید مصرف نمک روزانه‌شان را به کم‌تر از ۲۳۰۰ میلی‌گرم در روز برسانند. حتی این مقدار برای کسانی که دیابت یا بیماری مزمن کلیوی دارند و افراد بالای ۵۱ سال،‌ باید به کم‌تر از ۱۵۰۰ میلی‌گرم در روز برسد. پس دقت کنید که از محصولات بسته‌بندی‌شده، کنسروشده و منجمدشده خیلی کم استفاده کنید.
salt

انتخاب غذاهایی که مواد مغذی زیادی دارند،‌ با کم‌ترین کالری به شما بیشترین فایده را می‌رساند. از غذاهایی که چربی زیاد و قندهای افزودنی دارد،‌ اصلا استفاده نکنید؛ چون هیچ مواد مغذی‌ای ندارند و فقط برای شما مشکل ایجاد می‌کنند. به‌جای آن‌ها از غذاهایی استفاده کنید که ویتامین و املاح زیادی داشته باشد. خوردن میوه‌ها و سبزیجات تازه، گوشت بدون چربی، غلات سبوس‌دار و محصولات لبنی کم‌چرب، بهترین گزینه‌ها برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن است.

972332_955

 

منبع:foodandhealth

ارسال شده در 24 آبان 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • در هنگام کاربا لپ تاب چه مو اردی را باید رعایت کنیم
  • غیرمعمولی شدن خونریزی بانوان
  • حضور مداوم در فیس بوک و آسیب های روحی
  • توصیه های سلامت برای اهوازی ها
  • احساس گناه ناآگاهانه
  • کودکان مزرعه نشین در کمین لوسمی حاد
  • توصیه کارشناسان برای کاهش علائم تب یونجه
  • ورزش و افزایش هیجان و شور و نشاط
  • حفاظت استخوان ها در مقابل پوک شدن
  • رعایت برخی موارد برای نامگذاری فرزند
  • تهیه تیرامیسو به روشی جدید
  • سندروم پروتئوس بیماری لاعلاج این مرد جوان
  • نقش خانواده در کودکانی که مشکل بهداشت روانی دارند
  • محصولات چربی سوز و تاثیرات مختلف آن ها
  • داروهای اعصاب بر شکستگی استخوان در کهنسالان می افزاید
  • محبوبترین ها

  • كشف خاصيت ضد سرطاني آنتي بيوتيك “گريزو فولوين”
  • مصرف داروهاي تقلبي به قلب آسيب مي رساند
  • درباره داروی ایدز Abacavir چقدر اطلاعات دارید؟
  • قرص های ضد افسردگی اعتیاد آور نیستند
  • مکمل ها و این اثرات جانبی
  • افزايش حساسيت به نور خورشيد با مصرف برخي داروها
  • فواید متفورمین بر کنترل سندرم تخمدان پلی کیستیک
  • مصرف زیاد قرص های جوشان، سنگ کلیه را بزرگ می کند
  • پیامدهای استفاده خودسرانه از داروهای مسکن
  • افزايش مصرف داروي ديابت در بين كودكان آمريكايي
  • اثرات مثبت امگا 3 بر استخوانها
  • رسیدن به تناسب اندام با تهیه قرص خانگی
  • مصرف آنتي اکسيدان عمر را افزايش نمي دهد
  • مصرف داروهای کاهش وزن موجب بروز افسردگی می‌شود
  • تولید واکسن با کمک آب
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است