advances-in-weight-loss-af

داشتن وزن متعادل و متناسب به شما کمک میکند اعتماد اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.برخی از عوامل می توانند سبب شوند که شما از وزن ایده آل خود فاصله بگیرید و به تدریج اضافه وزن زیادی پیدا کنید.یکی از این عوامل فصل زیبای پاییز است. در این فصل به دلیل کمتر شدن تحرک شما یک قدم به چاق شدن نزدیک می شوید.در این مطلب قصد داریم شما را با راهکارهای جلوگیری از این موضوع آشنا نماییم.
راههای مختلفی برای لاغری و بدست آوردن تناسب اندام وجود دارد از جمله بررسی لباس های روزانه و اینکه آیا لباس های چند سال پیش هنوز اندازه شما است یا دیگر نمی توانید آنها را بپوشید و سالهاست که در کمد لباس ها به فراموشی سپرده شده است.
در فصول سرد سال به دلیل ماهیت سرد هوا و کم تحرکی افراد بیشتر به نسبت فصول گرم سال با افزایش وزن و چاقی مواجه می شوید برای کاهش وزن می توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید و در کمترین زمان به وزن ایده آل خود دست یابید.
شمردن میزان کالری مصرفی روزانه یکی از بهترین راهکارها برای کاهش وزن و جلوگیری از پرخوری است، به طور میانگین برای کاهش وزن حدود 1200 کالری روزانه باید در افراد بزرگسال سالم مصرف شود ، به همین دلیل یادداشت و حساب کردن کالری مواد غذایی مختلف و همچنین استفاده از نرم افزارهای کاهش وزن که این روزها در انواع حالت ها بر روی گوشی های تلفن همراه هوشمند وجود دارد می تواند نقش موثری در کنترل وزن افراد داشته باشد.
رعایت یک رژیم غذایی متعادل سرشار از مواد مغذی برای بدن می تواند علاوه بر رفع نیازهای بدن مانع از چاقی و افزایش قند خون شود، برای آگاهی از رژیم غذایی مناسب باید از متخصصان تغذیه کمک گرفت.
ادامه دادن رژیم غذایی حتی اگر در اوایل اثری از کاهش وزن در خودتان مشاهده نکردید به تدریج علاوه بر تقویت قدرت اراده شما ، سبب بهبود الگوی تغذیه و لاغری و خوش اندام شدن  می شود.
کشیدن وزن به طور مرتب و مقایسه کاهش وزن طی هفته ها یک عامل تقویت روحیه و انگیزه ای برای ادامه دادن رژیم غذایی و لاغری است.
حفظ اراده در مهمانی ها برای کمتر خوردن مواد غذایی و یا به عبارتی ناپرهیزی نکردن نیز می تواند باعث تناسب اندام و لاغری شود.
انتخاب منوهای غذای رژیمی کم کالری در مهمانی و رستوران ها و پرهیز از خوردن تنقلات حتی به مقدارکم همگی در کاهش وزن بسیار اثر گذار هستند.
در عین حال حتی سخت ترین رژیم های لاغری بدون انجام ورزش منظم بی فایده است، اگر می خواهید به تناسب اندام دست یابید باید در کنار پرهیز غذایی ورزش های تند و سریع انجام دهید تا ماهیچه قلب به تحرک در آید و به این ترتیب کالری های اضافه در بدن سوزانده شود.
منبع:خبرپو

ارسال شده در 28 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • مناسب ترین رفتار با کودکان بیش فعال
  • مکمل منیزیم را بصورت خودسرانه مصرف نکنید
  • سوپ مورد علاقه مردم روسیه
  • درد شکم و نفخ
  • نکات مهم برای آماده کردن ترشی با بادمجان
  • دریافت پروتئین گیاهی و تاثیرات آن بر بدن
  • خوشرویی و همه فواید آن
  • عضلات پایین تنه را با این حرکات زیبا کنید( آموزش تصویری)
  • محبوبترین ها

  • استعمال متیل فنیدات در ورزش
  • چربی های شکم و پهلو را آب کنید
  • افتادگی سینه خانمها در منزل چگونه درمان می شود
  • عوارض واقعی مصرف کراتین
  • ورزش و خطر مرگ
  • در رختخواب اینطوری نرمش کنید
  • اشتباهات رایج درهنگام تمرین
  • تمرینات تنفسی – تنفس عمیق و یوگا
  • رپورتاژ

  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است