salamdr_55e43fb23e9e9

 

چگونه در سنین پیر و میانسالی وزن خود را کاهش دهیم چه راهکارهایی به ما در این زمینه کمک خواهند کرد ؟سالمندان برای رسیدن به کاهش وزن و از بین رفتن چربی های اضافی بدنشان از چه روش هایی باید کمک بگیرند پیشنهادات موثر متخصصین تغذیه برای این سنین کدامند ؟میان وعده و خورد و خوراک رژیمی برای افراد میانسال چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

تمرکز بر روی پروتئین‌های بدون چربی، بعد از ۶۰ سالگی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بر اساس مطالعات اخیر، این پروتئین‌ها به بدن سالمندان کمک می‌کنند تا عضله‌های بیشتری بسازند و این مزیت مهم،‌ مانع از بین رفتن عضلات در این سنین می‌شود.
سعی کنید ۳۰ گرم پروتئین بدون چربی در هر وعده غذایی بخورید و اگر میل به خوردن غذاهای سرشار از کربوهیدرات دارید، این میزان را بیشتر کنید. در واقع پروتئین‌های بدون چربی، به رشد عضلات و بازسازی آن‌ها کمک زیادی می‌کنند، متابولیسم را بالا می‌برند و باعث سوختن بیشتر کالری‌ها می‌شوند. به‌علاوه این‌که نسبت به چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها، احساس سیری بیشتری به سالمندان می‌دهند و در نتیجه‌، مانع از خوردن میان‌وعده‌های ناسالم می‌شوند.
th

توده‌های عضلانی بدن با افزایش سن انسان، کوچک‌تر می‌شود؛ در واقع عضله‌ها در ۵۰ سالگی نسبت به ۲۰ سالگی، ۲۰ درصد کم‌تر هستند و از این سن به بعد، حتی کم‌تر می‌شوند. ضمن این‌که کاهش حجم عضله‌های بدن،‌ باعث کندتر شدن متابولیسم می‌شود و در نتیجه، اضافه‌وزن بیشتری در سنین بالای ۵۰ و ۶۰ به وجود می‌آید. برای همین باید تمرینات ورزشی قدرتی را به روال زندگی‌تان اضافه کنید تا چربی‌های بدن را بیشتر بسوزانید و از عضله‌های بدن محافظت کنید. البته لازم نیست از وزنه‌های سنگین شروع کنید، چون احتمال آسیب‌دیدگی را بالا می‌برد. وزنه‌های کم‌وزن و سبک، برای شروع خیلی مناسب‌اند.

منبع:prevention

ارسال شده در 26 آبان 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • ابتلا به بیماری های مختلف با قرار دادن پاها روی هم
  • طرح های فوق العاده ی هندسی ساخته شده از کاغذ
  • دریافت ویتامین دی در سنین پایین
  • زنان باردار در میل این خوراکی ها دقت کنند!
  • آیا افزایش مقدار بزاق در دهان نشانه بیماری است؟
  • طرز تهیه پیتای سینه مرغ
  • مراقبت های لازم برای برگشت اسید معده
  • با ورزش صورت، پوست مان را جوان نگه داریم
  • فعالیت های مغزی خانمها در دوران حاملگی متفاوت است
  • آموزش و تقویت تکلم اطفال
  • کسانیکه دچار روماتیسم مفصلی هستند تغذیه آنها باید چگونه باشد
  • راهکارهای ضد فراموشی
  • آیا دیابت نوع 1 با میکروب معده ارتباط دارد؟
  • خود ایمنی چه علائم و نشانه هایی دارد؟
  • فقط با 200 کالری پیتزا درست کنید
  • محبوبترین ها

  • پیراشکی مکعبی شکل
  • دسر بشکل گل همراه با آموزش تصویری
  • کوفته بادمجان را این بار این گونه درست کنید
  • خوراک سیب زمینی و شیر در فر
  • بشقابی از سبزیجات گرم بهاری
  • از قارچ چگونه کتلت درست کنیم؟
  • نوشیدنی ترش و شیرین از انبه
  • چطوری خوراک قارچ و ماهی درست کنیم؟
  • یک نوشیدنی قدرتمند سبز بر علیه خستگی
  • شیرینی به شکل درخت کاج
  • سالاد ماست و بادمجان له شده
  • پیراشکی لانه مرغ با خمیر یوفکا
  • کوفته مرغ گوجه فرنگی غذای لاغر کننده
  • آموزش گام به گام سس شکلات خانگی
  • مزه دار کردن غذا با سس جدیدی به نام سس پستو
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است