salamdr_55d30ab81f088

 

 

اگر می خواهید با روش های سالم و بی ضرر انرژی کسب کنید و بدون هیچ نوع اضافه وزنی سرحال بیایید بهتر است از برخی خوراکی های موثر در این زمینه کمک بگیرید برخی مواد خوراکی حاوی انرژی زیادی برای بدنمان هستند علاوه بر انرژی زایی برای بدنتان می توانند موجب بالارفتن قوای جسمی شما نیز شوند در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد .

به دست آوردن انرژی از طریق غذاها، نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های دیگر، لزوما مسئله پیچیده‌ای نیست. فقط کافی است تا بعضی از نکات را رعایت کنید یا غذاها و نوشیدنی‌های خاص را در طول روز بخورید تا انرژی زیادی به دست آورید.
قبل از گسترش مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا در دوره معاصر، لیمو بود که این نقش را ایفا می‌کرد. لیموها منبع سرشاری از الکترولیت‌ها هستند که برای سلول‌های سازنده انرژی، حیاتی و مهم‌اند. پس سعی کنید هر روز را با مقداری آب جوش همراه لیموی تازه شروع کنید.
با فواید معجزه آسای آب و لیمو ترش آشنا شوید
انتخاب جو به‌عنوان صبحانه، تاثیر مثبت زیادی دارد. فیبر و پروتئینی که در جو وجود دارد، به‌آرامی هضم می‌شود و قند خون را در طول روز ثابت نگه می‌دارد. ضمن این‌که پتاسیم و منیزیم جو در کنار ویژگی‌های مثبت دیگر آن، نقش مثبتی در تقویت انرژی شما ایفا می‌کند.
%d8%b7%d8%b1%d8%b2-%d8%aa%d9%87%db%8c%d9%87-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%b5%d8%a8%d8%ad%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d8%ac%d9%88-%d8%af%d9%88%d8%b3%d8%b1-1
ادرارتان را مرتب بررسی کنید. اگر رنگ ادرار بیش از حد تیره باشد، یعنی باید بیشتر مایعات بنوشید. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد زنان و جوانانی که حتی کمی با کمبود آب بدن در طول روز مواجه می‌شوند، خیلی بیشتر احساس خستگی می‌کنند یا تمرکز ضعیف‌تری دارند. یکی از نکات مهم دیگر این است که باید حداقل هر ۵ ساعت، چیزی بخورید. این کار باعث می‌شود که قند خون شما در سطح مطلوبی حفظ شود و از پرخوری جلوگیری می‌کند.
18f26b7637030481743077136620fcae

باید از قهوه و انواع نوشیدنی‌های کافئین‌دار دیگر، به‌درستی استفاده کنید. سعی کنید استفاده از کافئین را به زمانی اختصاص دهید که مثلا نیاز به تمرکز بالا دارید یا می‌خواهید برای چندین ساعت رانندگی کنید. اگر مصرف بی‌رویه کافئین را انتخاب کنید، پس از مدتی بدن شما به این ماده عادت می‌کند و مرتبا احساس خستگی مفرط به شما دست می‌دهد.

منبع:prevention

ارسال شده در 26 آبان 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تازه‌ترین پژوهش‌های دانشمندان درباره پیشگیری از آلزایمر
  • ورزشکار‌ها این سوپ را بخورند
  • سزارین تهدیدی بر سلامت کودک
  • زوال عقل و این علائم اولیه
  • داروهای سنتی متناسب با فصل پیش رو
  • ترک سیگار و طول عمر بیشتر
  • تابه مرغ ادویه دار در فر
  • سبزی خوردن و هزار فایده که از آن بی خبرید
  • دانسته هایی درباره درمان خانگی برای دستهای خشک
  • انواع دمنوش های گیاهی مخصوص فصل بهار
  • عادات ممنوعه پس از صرف غذا
  • کمک لیزر برای دفع سنگ کلیه
  • مقایسه صابون آنتی باکتریال با دیگر صابون ها
  • مطالعه و مناسبترین حالتهای آن
  • با گیاهان بهاره این خورش ها را درست کنید
  • محبوبترین ها

  • معضلی به نام چاقی در کودکان
  • مصرف مکمل های غذایی در ورزشکاران
  • اگر به دنبال راهی برای درمان بد غذایی کودک خود هستید بخوانید
  • پیوستن به جمع دیابتی ها با این نوشیدنی
  • آب گازدار خوب یا بد؟
  • منیزیم و اثرات آرامبخش آن
  • در مصرف عسل احتیاط کنید
  • مصرف صبحانه سالم و تغییرات بدنی پس از آن
  • 14 عادت غلط که سبب افزایش وزن می شوند (بخش اول)
  • روغن ماهی و پیشگیری از آ لزایمر
  • استفاده از روغن و این ملاحظات
  • درمان مشکلات بدن با کمک دمنوش بابونه
  • فواید رژیم غذایی قلیایی
  • چرا ناگهان هوس خوردن بعضی خوراکی ها را می کنیم
  • دلایلی برای خوردن چای
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است