کشش بازو تمرینات کششی تمرین های فشاری پرس سینه پرس بالای سر استفاده از دستگاه های بدنسازی

انواع تمرینات ورزشی در باشگاههای بدنسازی با هد افزایش توان عضلانی ما صورت میگیرند بهتر است برنامه تمرینی خود را به گونه ای تنظیم کنید که بر قسمتهای مختلف بدنتان به صورت مساوی فشار وارد شود استفاده از دستگاه های بدنسازی  و وزنه های آزاد و حرکات کششی و فشاری در نقاط مختلف بدن باید توسط مربی برنامه ریزی و کنترل شود .

وقتی ورزش می کنید، اگر به طور مداوم احساس می کنید که یک طرف بدن تان نسبت به طرف دیگر، تمرین بیشتری دریافت می کند، زمان آن است که برنامه ی تمرین خود را تنظیم نمایید.

دلایل شما برای ورزش کردن ممکن است شامل سلامتی و ظاهر بدنی تان باشد. وقتی ورزش می کنید، اگر به طور مداوم احساس می کنید که یک طرف بدن تان نسبت به طرف دیگر، تمرین بیشتری دریافت می کند، زمان آن است که برنامه ی تمرین خود را تنظیم نمایید.

این عدم تقارن ممکن است به دلیل قوی تر بودن یک طرف بدنتان نسبت به طرف دیگر؛ استفاده از دستگاه های بدنسازی؛ یا تمرکز بر تمرین های فشاری و عدم تعادل تمرینات شما با تمرینات کششی باشد.
برتری جانبی یک طرف بدنوقتی در فعالیت های روزانه شرکت می کنید، احتمالاً از یک طرف بدنتان، بیشتر از طرف دیگر استفاده می کنید. شاید متوجه نشوید که همیشه درها را با دست راست خود باز می کنید یا با پای چپ بر روی جدول های خیابان قدم می گذارید. این عادت ها در طول سال ها، به دلایلی مثل آسودگی یا اجتناب از درد، گسترش پیدا کرده اند.

به عنوان مثال، اگر همیشه وسایل خود را با دست راست حمل می کنید، دستتان، تمرین قدرتی بیشتری دریافت می کند. اگر زانوی راستتان درد دارد، ممکن است از پای راستتان برای بالا رفتن از پله استفاده نکنید.
این الگوهای به ظاهر بی ضرر، می توانند موجب غالب شدن قدرت یک طرف از بدن گردند. همین موضوع به برنامه ی ورزشی شما نیز بر می گردد، که ممکن است به استفاده از سمت قوی تر بدن خود، نسبت به طرف دیگر، ادامه دهید.
وزنه های آزادیک راه برای غلبه بر تمرین یک طرف بدن استفاده از وزنه های آزاد به جای دستگاه های بدنسازی است. هنگامی که از دستگاه های بدنسازی استفاده می کنید، بخش قوی تر شما می تواند به تحمل قسمت اعظم وزنه ادامه دهد. هنگام تمرین با وزنه های آزاد، به ویژه زمانی که از دمبل استفاده می کنید، هر طرف از بدنتان مجبور است وزن یکسانی را تحمل کند.

به عنوان مثال، هنگامی که با یک دستگاه بدنسازی، حرکت جلو بازو را انجام می دهید، بازوی راستتان می تواند قسمت اعظم وزنه را بکشد. اگر همان حرکت جلو بازو را با استفاده از یک دمبل ۷ کیلوگرمی در هر دست انجام دهید، هر دو بازو، وزن برابری را بلند می کنند.
دستگاه های بدنسازیاگر قادر به استفاده از وزنه های آزاد نیستید، باید تلاش آگاهانه ای برای استفاده ی برابر از هر دو طرف بدن خود انجام دهید. تا زمانی که بدنتان قدرت یکسانی را به سمت راست و چپ بدنتان می رساند، هنگام انجام ورزش ها بر استفاده از طرف ضعیف تر خود تمرکز کنید.

همچنین می توانید استفاده از دستگاه بدنسازی را انتخاب کنید، اما در آنِ واحد، تنها از یک دست یا یک پا برای حرکت استفاده نمایید. برای تطبیق طرف ضعیف تر، مقدار وزنه را کاهش دهید و از همان مقدار وزنه و همان تعداد تکرار، برای طرف قوی تر استفاده نمایید.

فشار-کشش (Push-Pull)

اگر احساس می کنید طرف جلوی بدنتان، بیشتر از طرف پشتی کار می کند، ممکن است لازم باشد ورزش هایی را که در برنامه ی تمرینی خود گنجانده اید، تنظیم نمایید.

تمرینات فشاری شامل پرس بالای سر، پرس سینه، و کشش بازو است. تمرینات کششی شامل کشش رو به پایین عضلات پشت (back pulldowns)، جلو بازو، و حرکت پارویی نشسته است.
شما می توانید تمرینات مورد علاقه ی خود، مثل شنا، پرس شانه و دیپ سه سر بازو را که جزء تمرینات فشاری هستند، به تمرینات خود اضافه کنید، و تمرینات کششی را، که موجب می شوند احساس افزایش خستگی در ماهیچه های جلویی بدنتان داشته باشید، نادیده بگیرید
وب‌سایت تناسب اندام:

ارسال شده در 28 آبان 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • اختلال دوقطبی و شناخت بیشتر آن
  • ابتلا به سکته مغزی و درگیری های آن
  • توصیه های مفید برای دفع سنگ کلیه
  • کودکان چرا دشنام میدهند؟
  • تاثیرگذارترین سبک ها روی خلق و خو
  • شستشو مو را به طور صحیح انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید
  • تا یک سال آینده از دو داروی دانش بنیان پرده برداری می شود!
  • باورهای غلط درباره زندگی سالم
  • مواد غذایی موثر برای جلوگیری از بیماری های قلبی در مردان
  • ضرورت تجویز آسپیرین در مبتلایان به سكته
  • نکته هایی که مبتلایان به دیابت باید بدانند [فیلم]
  • مراقبت های خوراکی از مغز
  • بروز لک های پوستی با این عوامل
  • خانم های باردار حتماً مکمل یدوفولیک مصرف کنند
  • فرزندانمان را تجملاتی بار نیاوریم
  • محبوبترین ها

  • همه عوامل ایجاد کننده ه اضطراب در سن کم
  • قبول مسئولیت در خردسالان
  • برنامه غذایی خانواده و تاثیرش روی کودک
  • حقایقی در مورد بیماری های دست و پا و دهان کودکان
  • ملاحظاتی پیرامون دارو دادن به بچه
  • هشدار جدی بخاطر تنش های درون مدارس
  • پیشگیری از رشد و تکامل اطفال
  • از کجا بدانیم کودک به شیر حساسیت دارد؟
  • بر اشتباهات کودک خرده نگیرید
  • اهمیت ورزش بر عملکرد ذهن کودک
  • احتمال افزایش آلرژی در کودکان با مصرف آنتی بیوتیک
  • دل پیچه اطفال و علتهای آن
  • تشویق بچه به گوش دادن به حرف والدین
  • اینفوگرافی شیردهی به نوزاد
  • فرزندتان صبور تربیت کنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است