protein

افرادی که قند خون بالایی دارند همواره در تلاش هستند که سطح قند خون خود را کنترل نمایند.به همین دلیل لازم است سبد غذایی مناسبی داشته باشند.تحقیقات محققان نشان می دهد وجود پروتئین ها در سبد رژیم غذایی افراد با فشار خون بالا سطح قند خون آن ها را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

یک مطالعه نشان می دهد که گنجاندن پروتئین و پروبیوتیک در رژیم های غذایی به کنترل قند خون کمک می کند.

 محققان در دو مطالعه دریافتند پروتئین ها و پروبیوتیک ها ظاهرا سرعت هضم کربوهیدرات ها را آهسته و از افزایش قند خون که باعث دیابت نوع 2 می شود، پیشگیری می کند.
هوی گوی منگ پژوهشگر دانشگاه تافتز در بوستون که مدیریت یکی از مطالعات را به عهده داشت، گفت: مصرف ماهی تن با یک تکه نان سفید در قیاس با مصرف تنها کربوهیدرات ها قند خون را کندتر افزایش می دهد.
علاوه بر این، محققان دریافتند افرادی که رژیم غذایی ویژه پرفشاری خون داشتند و در آن از غذای های سرشار از پروبیوتیک استفاده کردند، سطح قند خون آنها به طور چشمگیری کاهش یافت.
تیم تحقیق 20 شرکت کننده را به چهار گروه تقسیم کرد و از هر گروه خواست از غذای مخصوصی مصرف کنند؛ همچنین سطح قند خون آنها در فواصل منظم حدود 2 ساعته اندازه گیری شد.
این گروه ها نان سفید را همراه با غلات (کربوهیدرات ها)، ماهی تن (پروتئین)، کره بدون نمک (چربی) یا غلات جود دوسر(فیبرها) مصرف کردند.
به گفته محققان، کربوهیدرات ها اغلب به تنهایی مصرف نمی شود زیرا وعده های غذایی عمدتا شامل ترکیبی از کربوهیدرات ها، چربی ها، پروتئین ها و فیبر است.
پروتئین انتشار قند به داخل جریان خون را کند می کند اما تیم تحقیق اثر مشابهی را در چربی و یا فیبر نیافتند.
در مطالعه ای دیگر، از 80 مبتلا به پرفشاری خون که از رژیم غذایی مخصوص این عارضه پیروی می کردند، خواسته شد مواد غذایی پروبیوتیک را جایگزین سایر گزینه ها کنند، برای مثال آنها می توانستند ماست غنی از پروبیوتیک را به عنوان غذای لبنی کم چرب جایگزین کنند و یا میان وعده های پروبیوتیک موسوم به گرانولا و یا نوشیدنی های پروبیوتیک مصرف کنند.
شرکت کنندگانی که پروبیوتیک ها را به رژیم غذایی خود افزودند، فشار خون آنها در قیاس با سایر گروه ها تفاوتی نداشت اما قند خون ناشتا و سطح هموگولوبین A1C آنها که شاخصی استاندارد برای سطح قند خون است، بیش از پیش کاهش یافت.

منبع: خبرپو

ارسال شده در 1 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • دور چشمانی شفاف داشته باشید
  • آب میوه شیرین مختص روزهای گرم تابستان
  • هات داگ راه ورودی سرطان روده!
  • شیرینی اسنکی خوشمزه
  • آیا می دانید هر مشکل برای خودش ورزش مخصوصی دارد؟
  • با این نوع افسردگی چگونه کنار بیاییم
  • شرایط تعلیم آموزش های فرمانی به سگ
  • دورریختنی های خوراکی پر از خاصیت
  • درباره قرص های دیجیتال بیشتر بدانیم
  • در مورد رنگ کردن موها متخصص پوست چه توصیه ای میکند؟
  • کالری سوزی با موسیقی
  • روانکاوی معلمان
  • گیاهخواری و تغذیه از مواد مغذی
  • آرایش لنز پسند
  • چطوری صدمات پوستی ناشی از نور آفتاب را بشناسیم
  • محبوبترین ها

  • زیبایی پوست و مو با کمک قهوه
  • برای از بین بردن شوره سر این نکات ارزنده را بدانید
  • زیبایی با آب
  • پوست ما در کدام دسته جای دارد؟
  • بررسی انواع خال ها در بدن
  • بخور سرخود ممنوع!
  • اطلاعات بیشتر درباره عطری بوی شنل
  • پوست و کنار آمدن با پاییز
  • روغن نارگیل برای نوعروس‌ها چه معجزه ای در آرایش میکند
  • توضیحاتی پیرامون لیزر IPL
  • از جاهای گرم مواد ارایشی تان را جمع آوری کنید
  • بهترین میوه های ضدخشکی پوست
  • چگونه ماسکارا (ریمل) بزنید؟ آموزش کامل ریمل زدن
  • راه حل قطعی برای درمان افتادگی پوست حتی بعد از کم کردن وزن
  • منشا خالهای بد شکل روی پوست بدن برخی اطفال
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است