کاهش وزن

افراد چاق همیشه سعی در کاهش وزن خود دارند و متاسفانه تعداد کمی از آن ها موفق به این کار میشوند،چرا که در دوران چاقی دور شدن از عادت ها و خوراکی ها بسیار سخت است و همت زیادی میخواهد.کاهش وزن افراد چاق را به شدت به سوی اعتماد به نفس بیشتر میکشاند و افراد اگر در این کار از خود تلاش و کوشش نشان دهند،قطعاً به موفقیت میرسند.

اگر بالاتنه پهنی دارید، بهتر است از کربوهیدرات پیچیده به‌جای ساده استفاده کنید. این یعنی توصیه می‌شود در کوینولا و بلغور جوی دوسرتان از برنج سفید و سیب‌زمینی استفاده کنید.

اندام‌تان شبیه مثلث وارونه است؟
افرادی که چنین اندامی دارند اغلب شانه‌های پهنی دارند و استعداد بیشتری برای ذخیره چربی در بالاتنه‌شان وجود دارد.
افرادی که اندام‌شان مثل مثلث وارونه است چه باید بخورند؟
اگر بالاتنه پهنی دارید، بهتر است از کربوهیدرات پیچیده به‌جای ساده استفاده کنید. این یعنی توصیه می‌شود در کوینولا و بلغور جوی دوسرتان از برنج سفید و سیب‌زمینی استفاده کنید. سبزیجات فرانسوی (خصوصا سبزیجات برگ‌دار) هم برای این افراد از اهمیت بالایی برخوردارند، از طرفی باید سعی کنید پنیرهایی با چربی بالا و غذاهای فرآوری‌شده خصوصا غذاهایی که باعث تحریک تورم شکم‌تان می‌شوند و همچنین غذاهای نمکی را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید.
افرادی که اندام‌شان مثل مثلث وارونه است باید منیزیم بیشتری مصرف کنند
منیزیم در بسیاری از عملکردهای بدنی نقش مهمی بر عهده دارد و به همین خاطر است که گفته می‌شود مصرف این ماده معدنی فوق‌العاده با کنترل بهتر قند خون مرتبط است. سعی کنید حتما در رژیم غذایی روزانه‌تان، بادام و سبزیجات برگ‌دار تیره مانند اسفناج و لوبیای سیاه وجود داشته باشد.
اندام‌تان شبیه ساعت شنی است؟
این نوع اندام‌ها شاید یکی از فرم‌های مطلوب باشند؛ چون افرادی که چنین اندامی دارند اغلب افزایش وزن در کل بدن‌شان رخ می‌دهد. با این حال اضافه وزن در این افراد بیشتر خودش را در اطراف صورت، بازوها، کمر، زانوها و مچ پا خودش نشان می‌دهد.
افرادی که اندام‌شان مثل ساعت شنی است چه باید بخورند؟
این افراد باید یک رژیم غذایی ضدالتهاب و سرشار از محصولات تازه (مانند میوه‌ و سبزیجات) و غلات کامل (مانند بلغور گندم سیاه،‌ ارزن،‌ کوینولا و …)، چربی‌های سالم (مانند آووکادو، سالمون، آجیل، میوه‌های دانه‌دار، روغن زیتون و …) داشته باشند و پروتئین حیوانی زیادی (مثل بوقلمون و ماهی سالمون و همچنین لوبیا و عدس مصرف کنند. به مانند همه انواع اندام‌ها، افرادی که این فرم از بدن را دارند هم باید مصرف غذاهای فرآوری‌شده، شکر، کافئین و غذاهایی با چربی بالا را کاهش دهند. در واقع یکی از بهترین رژیم‌ها برای این افراد رژیمی است که پروتئین‌های گیاهی بیشتری داشته باشد مانند لوبیا، عدس، آجیل، میوه‌های دانه‌دار، توفو و سویای سبز؛ چرا که این منابع سرشار از پروتئین بوده، فیبر بالایی دارند و حاوی بسیاری از چربی‌های سالمی است که برای کاهش ‌وزن به کارمان می‌آید.
اندام‌تان شبیه مداد است؟
افرادی که بدن صاف و تختی دارند، اغلب حجم شانه‌ها، کمر و باسن‌شان متناسب و یک اندازه است. اکثر افراد لاغر چنین اندامی دارند و زمانی که اضافه‌وزن پیدا می‌کنند، این مسئله اغلب خودش را در شکم‌شان نشان می‌دهد. همانطور که درباره بدن‌های سیب‌مانند گفته شد، این مسئله بنا به دلایلی می‌تواند مشکل‌ساز باشد؛ چرا که این افراد را در معرض بیماری قلبی و دیابت قرار می‌دهد.
رژیم غذایی ایده‌آل برای افرادی که چنین اندامی دارند
افرادی که چنین اندامی دارند شاخص حجم بدن یا BMI خوبی دارند اما درصد چربی بدن‌شان بالاست. توصیه می‌شود هر چهار ساعت یک‌ بار چیزی بخورید و گوشت خود را بر اساس حجم بشقاب‌تان تعیین کنید: یعنی نیمی از بشقاب خود را با آن پر کرده، یک‌چهارم غلات کامل مانند کوینولا یا ارزن ریخته و باقی آن را هم پروتئین حیوانی مانند ماهی و یا مرغ پوست‌کنده بریزید. افرادی که چنین اندامی دارند باید حداقل دو تا سه پرس لبنیات کم‌چرب در طول روز مصرف کنند و شش نوع محصول متفاوت بخورند. این رژیم غذایی که سرشار از کربوهیدرات پیچیده، محصولات تازه و چربی‌های سالم است یک رژیم عالی محسوب می‌شود؛ چرا که در کاهش مشکلات قلبی‌عروقی و خطر بروز آن بسیار مؤثر است.

منبع : الو دکتر

ارسال شده در 2 آذر 1395 توسط آقای واحدی با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • درگیری کودکان با معضل لکنت زبان
  • 10 خاصیت درمانی پوست انار
  • توليد داروي تب دنگي توسط محققان ايراني
  • خاصیت میوه کاج و دانه میوه کاج
  • نحوه اصولی برخورد با بی ادبی فرزند!
  • مشکلات اقتصادی همراه با چاقی
  • هشدار درباره افزایش مصرف مکملها در نوجوانان
  • عکس های میوه زغال اخته
  • خطر ابتلا به سل را با طب سوزنی افزایش ندهید
  • منابع بی خطر دریافت پروتئین
  • درمان جدید برای اختلال ADHD در اطفال
  • روش های درمانی موثر برای عارضه اوتیسم
  • سفید شدن مو از علت تا راه حل
  • مسائلی که تازه داماد ها باید بدانند
  • یوگا سبب کاهش ریسک ابتلا به امراض قلبی و عروقی می شود
  • محبوبترین ها

  • تاثیرات مختلف سبک های مختلف ورزشی بر بدن
  • پیش از فعالیت ورزشی قهوه را فراموش نکنید
  • وزن ورزشکار چگونه کنترل و مدیریت می شود
  • 5 فایده ورزش های آبی
  • در مورد مکمل ها این چهارده مورد نادرست هستند
  • در محیط کار چگونه تحرک داشته باشیم؟
  • برنامه حرکتی سی روزه برای افزایش حجم عضلانی
  • با این نوع ورزش ها آلزایمر را شکست دهید
  • حرکات روزانه برای کسانیکه به باشگاه نمی روند
  • تاباتا؛چه نوع تمرینی است؟
  • آیا واقعا درباره «فلای بورد» اطلاعات دارید؟
  • چگونه افراد مبتدی برنامه تمرینی Long Cycle انجام دهند (بخش۲)
  • 7 پرسش مهم که باید مربی ورزش به آنها جواب دهد
  • در سرما بلرزید تا وزنتان کاهش یابد
  • احساس درد حین تمرین و فعالیت
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است