برخی تحقیقات نشان می دهد ورزش های معتدل می تواند در فصل سرد سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از ابتلا به بیماری های فصل سرد بکاهد.

ورزش در هوای سرد علاوه بر بهبود و بالا بردن خلق و خو، به مدیریت وزن نیز کمک می کند. داشتن یک رژیم غذایی سالم در کنار ورزش در داشتن وزن سالم موثر است. چون بیشتر افراد در روزهای سرد ترجیح می دهند در خانه بمانند و همین بی تحرکی منجر به افزایش وزن در این فصل خواهد شد.

با این حال مهمترین نکات در انجام فعالیت های بدنی در روزهای سرد از این قرارند:

اگر تا به حال به طور جدی تمرینات ورزشی نداشته اید، اول خودتان را به مدت 10 دقیقه گرم کنید. مطمئن شوید که برای رفتن از خانه گرم هستید. چند لایه لباس برای حفظ گرما و استفاده از کلاه ضروری است.

اگر ورزش در صبح زود و هنگامی که هنوز هوا تاریک است را انتخاب کرده اید، لباس های روشن و منعکس کننده را بپوشید. در حالت ایده آل همیشه با یک همراه ورزش کنید.

اجتناب از گوش دادن به موسیقی در حال ورزش توصیه نمی شود چون ممکن است اتفاقات آسیب رسان اطرافتان را متوجه نشوید.

اگر باران می بارد یا زمین یخ زده است، ورزش کردن می تواند خطرناک باشد. این کار را به روز بعد موکول کنید.

سرماخوردگی در زمستان یک اتفاق شایع است اما قرار نیست در صورت ابتلا به این بیماری ورزش را متوقف کنید. اگر علائم بیماری تان شدید نیست و احساس خوبی دارید، می توانید ورزش کنید. نکته بسیار مهم این است که اگر تب دارید نباید ورزش کنید. تب زمانی رخ می دهد که دمای بدن شما 38 درجه سانتی گراد یا 100.4 درجه فارنهایت یا بالاتر است. در موارد نادر تب همراه با ورزش می تواند روی قلب تاثیر بگذارد و خطرناک باشد.

اگر شما مبتلا به آسم هستید، هنگام ورزش در هوای سرد نیاز به مراقبت های بیشتر دارید. توصیه بر استفاده از اسپری استنشاقی قبل از ورزش و همراه داشتن آن در طول فعالیت های ورزشی است.

در شرایط بارانی یا بارش برف و یا حتی اگر باد شدید می وزد، ورزش در خانه را ترجیحا انتخاب کنید.

در سرما میزان جریان خون سر کاهش می یابد. بنابراین اگر سر با کلاه پوشیده نشود گرمای زیادی به وسیله تششع دفع می شود.

آب بنوشید چون کمبود آب بدن بر توانایی بدن جهت تنظیم حرارت بدن تاثیر می گذارد و خطر دچار شدن به یخ زدگی را افزایش می دهد. اهمیت مایعات، به ویژه آب، در هوای سرد به همان اندازه اهمیت آنها در هوای گرم مهم است.

فراموش نکنید که لباس خیس و مرطوب چه بر اثر تعریق یا بارندگی، به طور قابل توجهی اتلاف حرارت بدن را افزایش می دهد.

منبع: سلامت نیوز

ارسال شده در 3 آذر 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • با این چنگال عادات غذایی تان تصحیح می شوند
  • چه مناطقی را بهتر است بوتاکس کنیم؟
  • عادت های بد غذایی را بشناسیم
  • تفاوت احساسات در روابط میان آقایان و خانم ها
  • داروها و عارضه های اضافه وزن
  • مواد افزودنی مضر همراه به ماست
  • چه چیزی شما نیاز دارید درباره واسکولیت بدانید؟
  • شیرینی زنجبیل و دارچین با دوشاب
  • شرایط مهم استفاده از دندان مصنوعی
  • راه حل مناسب برای حس خود کم بینی
  • تفاوت غذا خوردن در کنار همسر با محل کار
  • مصرف کنندگان شیشه چه علائم و نشانه هایی دارند؟
  • تغییر سبک مطالعه برای تفهیم بهتر دورس
  • داروی توماسیتینیب اگزما را هم درمان می کند
  • چه فاکتورهایی باعث بوجود آمدن استرس در کودک میشود
  • محبوبترین ها

  • بهترین روش های شروع تغذیه کمکی برای شیرخوار
  • اطلاعاتی درباره اختلال حسی در اطفال
  • نقش پدران در حافظه و هوش جنین
  • آنسفالیت، بیماری خطرناک برای کودکان
  • رفع ترس و اضطراب اطفال
  • مراقبت های لازم در بستنی دادن به کودک
  • تاثیرات مختلف دریافت ویتامین دی بر جنین
  • نکاتی در مورد حمام کردن نوزاد
  • مصرف میوه برای کودک
  • ادراک کودک در ماههای مختلف پس از تولد
  • آیا نوزادان می توانند حس شما را درک کنند؟
  • تفسیرات مختلف برای گریه نوزاد
  • مدیریت عصبی شدن کودک
  • آموزش دادن به اطفال در زمینه جنسی
  • عادت دادن کودکان به غذاهای شور و شیرین یک اشتباه بزرگ است
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است