لاغر شدن بدون رژیم روشهای لاغر شدن چطور لاغر شویم؟

در دورانی که افراد چاق هستند شکم شان همیشه سیر است و همین سیری روز به روز بر وزن آن ها اضافه میکند.افراد چاق هنگامی که یک خوراکی را میبینند دیگر طاقت شان سر آمده و باید آن را مصرف میکنند،هم ضرر جانی به خودشان میزنند و هم مالی.از این رو باید برای لاغر شدن تلاش کنند،اما چگونه؟چه روش هایی وجود دارد؟

11. کمی گیاهخواری کنید 
سعی کنید بیشتر از غذاهای بدون گوشت استفاده کنید. گیاهخواران نسبت به دیگران کاهش وزن بیشتری را تجربه می‌کنند. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد. حبوبات نقش مهمی در لاغری شما دارند. فلافل، سوپ نخود و غذاهای خوشمزه دیگر سرشار از فیبر هستند. اغلب مردم تنها نیمی از این ماده مغذی مهم را دریافت می‌کنند.
12. چای سبز بنوشید
نوشیدن چای سبز می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. مطالعات محققان نشان می‌دهد که چای سبز کالری‌سوزی بدن را به طور موقت افزایش می‌دهد. امری که به لطف وجود ماده شیمیایی گیاهی موسوم به کاتچین تحقق می‌یابد. چای سبز اگر باعث کاهش وزن هم نشود، حداقل یک نوشیدنی دلچسب و بدون کالری است.
13. با یوگا بر ذهن‌تان فرمانروایی کنید 
بر اساس مطالعه منتشر شده در نشریه انجمن رژیم‌شناسان آمریکا، گفته می‌شود خانم‌هایی که یوگا انجام می‌دهند نسبت به سایرین وزن کمتری دارند. اما ارتباط این دو چیست؟ اعضای ثابت یوگا رویکرد بهتری برای خوردن دارند. مثلا با وجود پرس بزرگ غذای رستوران‌ها، تنها به اندازه‌ای غذا می‌خورند که سیر شوند. محققان معتقدند خودآگاهی حاصل از یوگا به فرد کمک می‌کند که در مقابل وسوسه پرخوری مقاومت کند.
14. در خانه غذا بخورید
اگر نمی‌توانید همیشه غذای خانگی بخورید، حداقل 5 روز در هفته این کار را انجام دهید. نتایج یک نظر‌سنجی نشان می‌دهد که این راهبرد از مهم‌ترین عادات غذایی روزانه است که به کاهش وزن منجر می‌شود. آشپزی آسان‌تر از چیزی است که تصورش را می‌کنید. غذاهای سریع و نیمه آماده زیادی وجود دارد که می‌توانید برای تهیه غذا از آنها استفاده کنید.
15. لحظه‌ی توقفِ خوردن را بگیرید 
اغلب افراد وقتی بشقاب‌شان خالی می‌شود، قاشق و چنگال را روی میز می‌گذارند و چند لحظه بیکار می‌نشینند. مراقب این لحظه باشید تا وسوسه نشوید بشقاب‌تان را دوباره پر کنید. محتوای بشقاب‌تان را کامل بخورید و از حرف زدن با اعضای خانواده یا دوستان خود لذت ببرید.
16. آدامس نعناییِ تند بجوید 
اگر احتمال مصرف میان‌وعده وجود دارد، آدامس نعناییِ خیلی تند بجوید. صرف شام پس از کار، شرکت در یک مهمانی، تماشای تلویزیون یا چرخیدن در اینترنت از جمله رفتارهایی است که احتمال خوردن بی‌ملاحظه و بدون فکر را افزایش می‌دهد. بنابراین، با استفاده از جویدن آدامس‌های تند نعنایی اشتهایتان کاهش می‌یابد.
17. یک بشقاب کوچک‌تر انتخاب کنید 
به جای بشقاب‌های بزرگ بهتر است از بشقاب‌های کوچک‌تر استفاده کنید تا به راحتی کمتر غذا بخورید. دکتر برایان وانسینک در یکی از آزمایشات خود متوجه شد اگر بشقاب غذا بزرگ‌تر باشد، فرد بیشتر غذا می‌خورد. بنابراین، توصیه می‌شود بشقاب خود را کوچک انتخاب کنید تا در روز 100 تا 200 کالری کمتر مصرف کرده و در سال 4.5 تا 9 کیلوگرم وزن کم کنید.
18. غذای سبک بخورید 
بهترین عادت افراد لاغر این است که پرس غذای خود را در هر وعده، 5 روز در هفته یا بیشتر، کوچک و سبک انتخاب می‌کنند. بر اساس نظرسنجی وب‌سایت «گزارش مصرف‌کنندگان»، افراد لاغر و افرادی که موفق به کاهش وزن می‌شوند، این کار را انجام می‌دهند. با مصرف میان‌‌وعده‌های کوچک و کم‌کالری و دور گذاشتن ظرف اصلی هنگام صرف غذا، این کار برای‌تان آسان‌تر خواهد شد.
19. قانون 80-20 را امتحان کنید
برخی افراد عادت دارند به قدری غذا بخورند که شکم‌شان کاملا پر شود؛ اما در برخی از نقاط مانند اکیناوای ژاپن مردم 80 درصد از حجم معده خود را پر می‌کنند. ما نیز می‌توانیم خود را به این شیوه عادت دهیم و در روز 20 درصد کمتر غذا بخوریم. مطالعات دکتر وانسینک نشان می‌دهد که بیشتر افراد موفق به انجام این کار نمی‌شوند.
20. بیرون از خانه هم مطابق میل‌تان غذا بخورید
غذاهای رستورانی و فست‌فودی بسیار چاق‌کننده هستند؛ بنابراین، می‌توانید سفارش‌های ویژه‌ای بدهید تا غذای خود را تحت کنترل خود داشته باشید:
• غذای اصلی را با دوست‌تان شریک شوید
• پیش‌غذا را به عنوان غذای اصلی سفارش دهید
• از بشقاب کودک استفاده کنید
• نیمی از غذای خود را پیش از این که سرو شود، در ظرف یک بار مصرف بریزید
• بشقاب غذای اصلی را بیشتر با سالاد و سبزیجات پر کنید. بهتر است نصف بشقاب‌تان سبزیجات باشد.

منبع : الو دکتر

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 3 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • بیماری تنگی دریچه آئورت ,علل، علائم، تشخیص، درمان
  • بروز وقفه در ورزش و رفع آن
  • ترفندهای جانبی و سرعت بخش به کم کردن وزن
  • نقش فرزند درکاهش مرگ زود رس
  • روش موثر برای رفع مشکلات ارتباطی اشخاص افسرده
  • چطوری موبایل تبدیل به یک حسگر مادون قرمز میشود
  • در برابر دیابت جدیدترین اقدامات پیشگیرانه کدامند؟
  • زمانبندی مناسب برای رابطه جنسی
  • محبوبترین ها

  • روش هایی برای پیشگیری از دردهای قبل از قاعدگی
  • باردار شدن با رابطه جنسی در سیکل ماهانه خانم ها
  • انواع مشکلات جنسی در میان زوجین
  • این مواد خوراکی مختص انرژی مردانه
  • انجام آزمایش ایدز برای چه کسانی ضروری است؟
  • چه عواملی موجب اختلال در فرایند انزال می شود
  • علائم و نشانه های ارضای جنسی در خانم ها
  • گفتگو با اطفال درباره مسائل جنسی
  • رپورتاژ

  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی
    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است