salamdr_56838292d8dac

خانم هایی که در دوران شیردهی به سر میبرند بهتر است به خورد و خوراک خودبیشتر توجه کنند برخی موادغذایی می توانند در افزایش شیر شما مفید باشند و همچنین ویتامین ها و املاح معدنی مفیدی به یدنتان برسانندسعی کنید از رژیم غذایی سالمی دراین دوران پیروی کنید و موجب تقویت قوای جسمی خود و شیرخوارتان شوید .در این مطلب پیشنهادات جالب تغذیه ای برایتان آورده ایم.

همانطور که می‌دانید، شیر مادر، رشد و تناسب اندام کودک را در آینده تضمین می‌کند. در این دوران، هم مادر و هم نوزاد، به ریزمغذی و کالری‌های بیشتری حتی نسبت به سه ماهه سوم بارداری احتیاج دارند. نیاز بدن به این مواد مغذی، در دوران شیردهی افزایش پیدا می‌کند تا به تولید بیشتر شیر کمک کند. مادرانی که رژیم غذایی متعادلی دارند، درواقع این الگوی غذایی را در آینده به کودکانشان منتقل می‌کنند. در ادامه به برخی از مواد غذایی مفید برای این دوران اشاره می‌کنیم.
  • آووکادو
آووکادو سرشار از چربی اشباع‌نشده، فیبر و پتاسیم است. وجود این چربی در نوزادان برای جذب ویتامین‌های محلول در چربی، مانند A ، E ، K و D ضروری است. شیر مادر، حدود ۵۰ درصد از این چربی را تأمین می‌کند.
عکس های میوه آووکادو
  • تخمه کدو
تخمه کدو منبع بسیار خوبی از پروتئین، فیبر و آهن است. آهن، برای رشد مناسب سلول‌های بدن به ویژه سلول‌های مغز، ضروری است. در این دوران، هم مادر و هم نوزاد، به دریافت مکمل آهن نیاز دارند تا دچار کم‌خونی نشوند. فقط مصرف ۲۸ گرم تخمه کدو در روز، می‌تواند نیمی از آهن مورد نیاز در دوران شیردهی را تأمین کند.
index
  • سیب‌زمینی
سیب‌زمینی، منبع بسیار خوبی از ویتامین A، پتاسیم و کاروتینوئید است. وجود ویتامین A در بدن، برای تقویت بینایی، عملکرد سیستم ایمنی و رشد استخوان‌ ضروری است. حتی اگر دریافت ویتامین A مادر، در دوران بارداری، بیش از حد نیاز باشد، اما مقدار کمی از آن در بدن نوزاد ذخیره می‌شود. از آنجا که نوزادان برای تأمین ویتامین A مورد نیاز برای رشد خود، به شیر مادر وابسته هستند، یک سیب‌زمینی سایز متوسط، می‌تواند تمام مقدار مورد نیاز ویتامین A را در مادر و نوزاد تأمین کند.
2066
  • ماست

ماست سرشار از کلسیم، پروبیوتیک و پروتئین است. کلسیم، باعث تقویت عضلات و سیستم عصبی است که به رشد استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند. مادران شیرده، ممکن است روزانه، ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌گرم از کلسیم بدن خود را به واسطه شیردهی، از دست دهد بنابراین خوردن مواد سرشار از کلسیم در طول روز واجب است.

با ماست یونانی، وزن خود را کاهش دهید

منبع:bettermoms

ارسال شده در 3 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • کدام خوراکی ها سرشار از ویتامین B12 هستند؟
  • علاقه به دنیای مجازی
  • در فصول سرد سال منتظر اگزما باشید
  • با کدام ادویه ها چربی سوزی کنیم؟
  • مراقب مواد سرطان زا در چای ها باشید!
  • دستورالعملی برای سرد مزاجان
  • توصیه هایی برای کسانی که عمل لوزه انجام داده اند
  • میوه های پرخاصیت برای صورت
  • گردن درد و دلایل ابتلا به آن
  • به کارگیری فرآورده های کمر
  • مصرف داروهای گیاهی آرام بخش به جای مسکن
  • روش اوفورکتومی – تعریف، خطرات و عوارض جانبی
  • دندان های شیری بچه ها چرا پوسیده میشود؟
  • خورش مخصوص مردم گیلان
  • بر معده نمک چه اثراتی میگذارد؟
  • محبوبترین ها

  • بالاخره آجیل فایده دارد یا ضرر
  • چاقی و اضافه وزن با مصرف ترشیجات و شوریجات
  • بررسی خواص درمانی دمنوش دارچین
  • نسخه گیاهی برای رقیق تر شدن خون
  • هله هوله و تنقلات ؛مفید برای سالمندان
  • بدون آنکه کاری انجام دهید باساده ترین رژیم لاغر شوید
  • از این دانه ها بیشتر میل کنید
  • مصرف شیر؛ چه زمانی،چه مقدار و چگونه ؟
  • آیا سالاد کلسیم دارد؟
  • جانشین داروهای سوءهاضمه
  • خوراکی های ممنوعه در زمان سردرد
  • شوک رژیمی روز سوم
  • افطار با آب سرد آری یا خیر؟
  • شیر هم می تواند سلامتی تان را به خطر بیندازد
  • دانستنی های مهم در مورد سبزیجات منجمد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است