salamdr_582191a633f52

برای کاهش وزن و افزایش متابولیسم ترفندها و توصیه های زیادی وجود دارد می توانید با کنترل وعده های غذایی تان و تحرک و فعالیت کافی موجب افزایش متابولیسم خود شوید چربی های سالم و پروتئین ها و نوشیدن مایعات سالم به شما در این زمینه کمک زیادی خواهد کرد هضم بهتر غذا نیز باعث پیشگیری از تجمع چربی در بدن خواهد شد .

  • یک لقمه از هر وعده غذایی را حذف کنید
اگر می‌خواهید که دوره کاهش وزن خودتان را با موفقیت پشت سر بگذارید، باید برنامه خودتان را به‌جای شمارش کالری‌ها روی تعادل مواد مغذی متمرکز کنید. بنابراین، مطمئن شوید که روزانه مقدار مناسبی از کربوهیدرات‌های سالم، پروتئین و چربی‌های سالم را دریافت می‌کنید. این کار، انرژی مورد نیاز بدن شما را بهتر تامین می‌کند و مزیت‌های دیگری هم دارد.
حفظ تعادل در دریافت مواد مغذی، همه نیازهای بدن را فراهم می‌سازد و از همین طریق به سوزاندن بیشتر چربی‌ها منجر می‌شود. شما با دریافت آن دسته از مواد مغذی که به زمان بیشتری برای هضم نیاز دارند، مدت‌زمان طولانی‌تری را بدون احساس گرسنگی سپری می‌کنید.

یکی از توصیه‌هایی که تاثیر مثبت و قابل توجهی در کاهش وزن دارد، اما معمولا بی‌اهمیت تلقی می‌شود، این است که یک لقمه از هر وعده غذایی را حذف کنیم. شاید فکر کنید که این کار خیلی بیهوده و بی‌تاثیر است، اما واقعیت نشان می‌دهد که همین کار می‌تواند ۷۵ کالری مصرفی را در هر روز کاهش بدهد و سالانه ۳.۵ کیلوگرم از وزن شما را کم کند!

منبع:prevention

ارسال شده در 4 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با نگاه کردن به تلویزیون
  • تیزهوش ها اینگونه اند
  • بدون رژیم غذایی لاغر شوید،با این 10 روش
  • سرما خورده هایی که نیرو ندارند این سوپ را بپزند
  • فواید و آسیب های خاتمه دادن به رابطه
  • جراحی تعویض عدسی چشم با ربات
  • روغن آويشن و تاثیرگذاری سریعش
  • ریختن مو در حین شیمی درمانی
  • دومين واكسن براي سرطان
  • ورزشکاران چطور غذا بخورند
  • 5 دلیل که دوره ی سنگین ماهیانه ی شما طبیعی نیست
  • عالیترین و بهترین روغن برای زیبایی پوست
  • پیامدهای اختلالات اضطرابی در افراد
  • والدین و دخالت هایشان در زندگی زوجین
  • مقابله با مشکلات هورمونی از طریق تغذیه
  • محبوبترین ها

  • فواید هسته ی میوه های مختلف را بشناسید
  • اگر صبحانه کامل نمی خورید ، بخوانید
  • درباره کارکرد قهوه در بدن چه می دانید
  • کمک به افزایش احساس سیری با برخی خوراکی ها
  • خوراکی های مضر برای سفر
  • جوانه ها و این خاصیت های بیشمار
  • خوردنی های مقرون به صرفه برای سلامتی
  • چگونه بی حوصلگی بعد از خوردن ناهار را برطرف کنیم؟
  • ترفندهایی برای اوج گرفتن کالری سوزی بدن
  • پرهیز از نوشیدنی های شیرین به خاطر قلب و عروق
  • کمک به عضله سازی با خوردن ماست
  • آیا آبلیمو ، آبغوره و سرکه صنعتی برای بدن مفید است؟
  • کمک گرفتن از خوراکی ها برای کاهش وزن
  • مقایسه چند ماده غذایی لذیذ با هم
  • با خوردن این میان وعده دیگر زیاد نمی خورید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است