داشتن شکم 6 تکه

شکل و شمایل بدن انسان بر اعتماد به نفس فرد خیلی تاثیر میگذارد و میتوان این را به وضوح در میان اطرافیان و جامعه دید.کسانی که چربی زیاد دارند و چاق هستند از اعتماد به نفس کمتری برخوردارند و کسانی که هیکل خوش فرم و 6 تکه ای دارند اعتماد به نفس بالا و روابط عمومی خوبی دارند.پس قطعاً همه علاقه به داشتن شکم 6 تکه دارند و باید برای آن زحمت کشید.

6 تکه کردن شکم کار اسانی نیست، اما با رعایت برخی نکات ساده و یک برنامه ریزی صحیح می توانید به این مهم رسیده و اندامی مناسب داشته باشید.

داشتن شکم شش تکه یکی از اصلی ترین کارها برای داشتن اندامی متناسب و زیبا است.  دستیابی به شکم شش تکه، کار آسانی نیست اما با یک رویکرد درست، شما قطعا می توانید به نتایجی که دنبالشان هستید، دست یابید. اجازه دهید مروری کنیم به چند نکته که باید در مورد دستیابی به شکم شش تکه بدانید.

از نکات کلیدی و ترفندهایی آگاه شوید که افرادی با شکم های شش تکه از آن مطلعند. داشتن شکم شش تکه، هدف تعداد بسیار زیادی از مردم است، با این حال تعداد بسیار کمی از افراد به آن دست می یابند.

 

کنترل سهم

هنگامی که صحبت از کاهش چربی می شود، اولین چیزی که باید به یاد داشته باشید، کنترل سهم است. مهم نیست غذاهایی که می خورید چقدر سالم باشند، اگر مقدار زیادی از آنها را مصرف کنید، دارای چربی بدن خواهید شد. و به دست آوردن چربی بدن، یعنی از عضلات شکم شش تکه، یک قدم دورتر شدند.

 

به بلند کردن وزنه های سنگین، توجه کنید

شما باید در روال تمرینی تان به بلند کردن وزنه های سنگین نیز توجه زیادی کنید. از میان تمام تمریناتی که شما انجام می دهید، بلند کردن وزنه های سنگین، تمرینی است که به افزایش سرعت متابولیسم شما کمک خواهد کرد و به شما امکان می دهد در ۲۴ ساعت و ۷ روز هفته، کالری بسوزانید. از آنجا که دستیابی به شکم شش تکه، بیشتر در مورد سوزاندن چربی است که عضلات شکمتان را پوشانده، تا تقویت عضلات شکمتان، یک برنامه وزنه برداری مناسب، مفیدترین تمرین برای شما خواهد بود.
لازم به ذکر نیست که اگر شما لیفت های سنگین را با تمرینات ترکیبی مانند اسکات، ددلیفت و لانژ انجام دهید، در حین انجام این حرکات روی عضلات شکمتان نیز کار می کنید. بنابراین مجبور نیستید برای انجام حرکت کرانچ، ساعت ها وقت بگذارید.

 

خواب باید در الویت قرار گیرد

اگر قصد دارید به شکمی شش تکه دست یابید، باید به خوابتان نیز توجه کنید. داشتن خواب کافی در شب کمک خواهد کرد که حساسیت تان به انسولین را به حداکثر برسانید، سرعت متابولیسم تان را بهبود ببخشید، سطوح انرژی تان را افزایش دهید و برای هر تمرینی که انجام می دهید، انرژی بیشتری داشته باشید. ۸ ساعت خواب ضروری است (ترجیحا ۹ ساعت) اگر بتوانید روی داشتن مقدار بیشتری خواب با کیفیت بالا در هر شب تمرکز کنید، متوجه تفاوت قابل توجهی در سرعت پیشرفت تان خواهید شد.

 

چرخه کربوهیدرات، بهترین است

در نهایت، تا آنچه که به جزئیات تغذیه مربوط می شود، چرخه کربوهیدرات را امتحان کنید. این یک سیستم رژیمی است که در برخی روزها کربوهیدرات بالاتر (معمولا در روزهای تمرین) و در برخی روزها کربوهیدرات پایین تر (معمولا در روزهای استراحت تان) مصرف می کنید.
با ایجاد یک چرخه کربوهیدرات مانند این، شما قادر خواهید بود که به طور موثر، سرعت سوخت و سازتان را در تمام اوقات بالاتر نگه دارید که به افزایش سرعت چربی سوزی کل بدن منجر می شود. اگر شما برای یک دوره زمانی طولانی از رژیمی با کربوهیدرات بسیار پایین استفاده کنید، نهایتا متابولیسم بدن شما در حالت استراحت، بطور قابل توجهی کاهش خواهد یافت و هنگامیکه این مسئله اتفاق بیفتد، چربی سوزی بسیار کاهش می یابد.

واضح است که اگر شما کربوهیدرات بسیار زیادی از برنامه غذایی تان حذف کنید، به زودی متوجه خواهید شد که برای انجام تمرینات خود انرژی لازم را ندارید. اگر در حالی که برنامه تان برای دستیابی به یک شکم شش تکه را دنبال می کنید، این نکات سریع را نیز به خاطر داشته باشید، می توانید شانس دیدن نتایج مورد نظرتان را افزایش دهید.

منبع : مجله دوستان

ارسال شده در 5 آذر 1395 توسط آقای واحدی با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • خطر غرق شدن اولیه و ثانویه کودکان
  • وظایف آقایان در قبال همسر و فرزندشان
  • فواید شگفت آور ژلاتین
  • سیر چه اثرات شفا بخشی دارد
  • زمان مناسب برای ازدواج برای بار دوم
  • هرگز به ازدواج با این افراد تن ندهید
  • عوارض این حالت خوابیدن!
  • تاثیرات مثبت بوتاکس بر بدن
  • مدیریت و کنترل ناخن خوردن در کودکان
  • آسیب به زیبایی صورت با این اشتباهات
  • فاوا ( پوره باقلای خشک)
  • با امگا سه ؛ سرطان می گیرید
  • چه زمانهایی نباید وزن کنید
  • دانستنی هایی در مورد تحریک پذیری افراد
  • پارفه با سس شکلاتی
  • محبوبترین ها

  • رسپی خوراک گوشت و نخود
  • روش تهیه خورش با گیاهان سالم
  • سوپ بنفش
  • کیک توت فرنگی با سس شکلاتی
  • کرپ کاکائویی لذیذ
  • این نوشیدنی های سم زدا را به برنامه‌ غذایی خود بیافزایید
  • کباب اورفای خانگی
  • با سبزیجات زمستانی پیتزایی سالم تهیه کنید
  • رسپی اسنک سالم:سیر و عدس
  • طبخ پلو مرغ به روش جدید
  • خوراک کدوی متفاوت با 150 کالری
  • روش مزه دارکردن فیله ماهی
  • به این شیوه سوپ گندم درست کنید
  • کیک رژیمی با طعم کاکائو
  • چگونه با موز بستنی رژیمی درست کنیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است