وزن کم کردن متابولیسم و لاغری کاهش وزن و افزایش متابولیسم کاهش وزن با افزایش سرعت متابولیسم زمان غذاخوردن

زمان غذاخوردن در لاغرشدن شما تاثیر زیادی میگذارد و می تواند باعث اضاف شدن یا کم شدن وزنتان شود بهتر است سبک تغذیه ای خود را تغییر دهید تا وزنتان زودتر کاهش پیدا کند همچنین محیط و مکان تغذیه نیز بسیار حائز اهمیت و تاثیرگذار است شرایط تغذیه ای مناسب را برای لاغری و رسیدن به تناسب اندام در نظر بگیرید.

  • زمان غذا خوردن را رعایت کنید
کسانی که می‌خواهند در برنامه کاهش وزن به موفقیت برسند، باید زمان غذا خوردن را به میزان متعادل و استاندارد برسانند. یکی از مطالعات دانشگاه رود آیلند نشان می‌دهد افرادی که سریع غذا می‌خورند، معمولا از نظر وزنی سنگین‌تر از افرادی هستند که آرام غذا می‌خورند.حدودا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا معده به مغز پیام بدهد که شما به‌اندازه کافی غذا خورده‌اید و به سطح رضایت‌مندی مطلوبی از غذا خوردن رسیده‌اید. بنابراین، اگر شما خیلی سریع غذا بخورید و وعده غذایی خودتان را با عجله تمام کنید، نشانه‌های سیری به‌درستی در بدن‌تان شکل نمی‌گیرند و درنتیجه احساس سیری طبیعی را تجربه نمی‌کنید. این وضعیت، نتیجه‌ای ندارد جز پُرخوری و تمایل بیشتر به زیاده‌روی در مصرف مواد غذایی.
پس اگر می‌خواهید جلوی این رویه مضر را بگیرید، هر لقمه را حداقل ۱۰ بار بجوید و قاشق و چنگال خودتان را بین جویدن یک لقمه داخل بشقاب بگذارید. در دست داشتن دائمی چنگال و قاشق در حین غذا خوردن، شما را وسوسه می‌کند به این‌که تُندتر غذا را تمام کنید و لقمه‌ها را کمتر بجوید.

علاوه بر این، ‌باید محیط آرامی برای غذا خوردن فراهم کنید و هرگز در حال حرکت یا در حال رفتن به محل کار غذا نخورید.

منبع:prevention

ارسال شده در 6 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • طبخ تکه های مرغ با کمک چوب
  • بهداشتکاران چگونه افرادی هستند
  • محافظت در برابر آکنه
  • چقدر پروتئین روزانه برای حفظ سلامت بدن نیاز داریم؟
  • جلوگیری از بیماری کبد چرب با این پروتئین
  • کانفتی نوعی دسر خوش طعم
  • این باورهای غلط درباره نفخ شکم را نادیده بگیرید
  • مراقبت از پوستی که کک و مک دارد
  • عادات افزایش دهنده درد کمر
  • با مواد کم در عرض 5 دقیقه شیرینی درست کنید
  • کسب انرژی مثبت با باغبانی
  • بررسی انواع شیر و میزان مقوی بودن آن
  • کنار آمدن با برهم خوردن رابطه عاطفی
  • اگر در تعطیلات نوروزی تصمیم به سفر دارید، بخوانید
  • اعتیاد به کافئین مجود در نوشابه
  • محبوبترین ها

  • اهمیت استفاده از فرآورده های دریایی
  • دلیل خستگی های روزمره را در وعده های غذایی خود جست و جو کنید
  • چه جوشانده هایی در فصل زمستان بنوشيم؟
  • بهترین میوه لاغری زمستانی و دیگر فواید شگفت انگیز آن
  • ایمنی بدن خود را با این نکات افزایش دهید
  • کسانیکه لبنیات نمی خورند چه بخورند
  • برای درمان رودل از این روش استفاده کنید
  • این بچه ها در مقایسه با بچه های همسن خود کالری زیادی دارند
  • فواید نوشیدن آب در لیوان مسی
  • به ناهار خود اهمیت دهید
  • روغن حیوانی یا نباتی،کدام؟
  • انتخاب بادام هندی مناسب
  • دانستنی های مهم درمورد هسته ی سیب
  • غلبه بر مصرف مواد غذایی ناسالم با روشی درست
  • با 6 خاصیت عسل خام آشنا شوید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است